(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

תחום ההובלה כולל בתוכו שינוע של חפצים כבדים ממקום למקום, העברת תכולה מנכס לנכס ופירוק והרכבה של רהיטים במידת הצורך. למרות שבכל פעם שאנחנו עוברים דירה אנחנו מזמינים עבודת הובלה, לא כל הובלה אמורה לעלות לנו את אותו המחיר: לעתים מדובר בשינוע של מספר פריטים מועט, ואז מדובר בהובלה קטנה. יש הבדל בין הובלות גדולות ומורכבות להובלות שכוללות פריטים בודדים - גם מבחינת היקף העבודה וגם מבחינת המחיר.

במאמר הבא יספר לנו אורן אביגדור, מוביל מקצועי, מה ההבדל בין הובלת דירה שלמה להובלה קטנה. במאמרים הקודמים אורן הסביר כיצד מתומחרת הובלת דירה ומה הם הטיפים לאריזת החפצים בצורה הטובה ביותר.

מהן הובלות קטנות?

הובלות קטנות הן הובלות שלא כוללות תכולה של דירה מלאה אלא רק כמה פריטים בודדים או פריט אחד מאוד כבד. אם הלקוח רוצה להעביר תכולה של דירה שלמה, כמה חדרים או כמה רהיטים מאוד כבדים - זו הובלה גדולה שמצריכה כמה מובילים, כמה כפות ידיים שעובדות. הובלה קטנה היא כזו שלא מצריכה יותר ממוביל אחד בשביל להתמודד איתה.

באיזה אזורים וערים אתם מבצעים הובלות קטנות?

בגלל שהובלות קטנות הרבה יותר קל לתאם ולבצע באופן ספונטני, כי הן לא מצריכות הרבה כוח אדם או התארגנות מיוחדת, אפשר לבצע אותן על הדרך לנכסים בהן יש עבודה רצינית - הובלה גדולה - בכל הארץ. בכל מקום שבו אנחנו מבצעים עבודות הובלה גדולות אנחנו יכולים לבצע גם הובלות קטנות, המיקום של הנכס לא משנה מבחינת הגודל של עבודת ההובלה. מה שמשנה זו הגישה.

איך מחשבים מחיר של הובלות קטנות?

כשאני מחשב הצעת מחיר ללקוח שמבקש הובלה קטנה אני מתחשב בו ובעובדה שלא מדובר בעבודה קשה מדי. בגלל שההובלה קטנה ועל הדרך גם המחיר על הדרך - כלומר נמוך יותר ממחיר של הובלה גדולה. אני לוקח בחשבון שאני צריך פחות כוח אדם, שלא מדובר במספר גדול של פריטים או בהעמסה גדולה של המשאית.

צריכים לבצע הובלה קטנה באזוריכם? חפשו מוביל מומלץ לפי דירוג גולשים באינדקס B144 - 

הובלות קטנות בתל אביב

הובלות קטנות בירושלים

הובלות קטנות בבאר שבע

הובלות קטנות בנתניה

 

 

תמונת מרואיין אורן אביגדור

הובלה קטנה זה משהו שלא מצריך יותר מעובד אחד. אורן אביגדור (צילום: באדיבות המצולם)

 

באיזה מצבים ההובלה מפסיקה להיות מחושבת כהובלה קטנה?

הובלה קטנה זה משהו שלא מצריך יותר מעובד אחד. אם מדובר בפריטים כבדים, או כאלה שמצריכים פירוק או שהם כבדים מדי לאדם אחד, ואני צריך להביא עוד מישהו - זה דורש יותר כוח עבודה והוא לא על הדרך, אז זה כבר פחות הובלה קטנה. במקרה כזה אני לא רואה את העבודה כהובלה קטנה אלא כהובלה גדולה והמחיר שלה משתנה בהתאם.

באיזה מקרים אפשר/כדאי לשלב הובלה קטנה עם מנוף?

נגיד סלון באורך שלושה מטרים שלא נכנס במעלית ולא במדרגות, מכניסים עם מנוף. לעתים נצטרך להשתמש במנוף להובלות קטנות עבור פריטים כמו מקרר או מכונת כביסה - אם אין לנו גישה נוחה לבית. הכל תלוי בגישה. אם יש לי גישה עם מעלית אין בעיה, אני לא מבקש מהלקוח שיזמין מנוף. אם אין לי גישה אני אשתמש במנוף.

 

אורן אביגדור הוא מוביל מקצועי. המידע במאמר הוא מטעמו בלבד.