כאשר מדברים על העברת דירה, אחד מהדברים החשובים ביותר הוא חברת ההובלה. כל הציוד היקר לנו צריך לעבור בצורה בטוחה ושלמה, לעיתים בין מרחקים גדולים; ולכן חשיבות חברת הובלות ומקצועיותה היא רבה.

ישנם מובילים מקצועיים יותר ומקצועיים פחות, לכן מומלצת בדיקה מקיפה בכל הנוגע לבחירת החברה, כיוון שחוסר מקצועיות יכול לעלות לכם בציוד יקר ובהוצאות מיותרות.

לפני שמתחילים לדבר עם חברות ההובלה

עוד לפני שיחות הטלפון הראשונות עם המובילים חשוב לבדוק מה היקף ההובלה שלכם:

סטודנטים שמעבירים מיטה וארון בלבד, עם כמה ארגזי ספרים, מצעים וכלי מטבח, יוכלו להיעזר במוביל בעל משאית קטנה יחסית או טנדר. לעומת זאת, משפחה גדולה שמעבירה רהיטים וחפצים של בית שלם תזדקק למוביל בעל משאית גדולה שמסוגל להעביר כמות רבה במיוחד של חפצים, למספר סבלים ולמישהו יפרק וירכיב את הארונות, המיטות והשידות שהיא מעבירה.

חישבו אם אתם צריכים שירותי אריזה ופירוק או סידור הבית, אם יהיה לכם צורך במנוף בדירה החדשה, ורשמו כל מה שעולה על דעתכם.

 

 

שני מובילים מרימים ארגזים במעבר דירה

מתכוננים למעבר דירה? היכנסו, בחרו חברת הובלות מומלצת והזמינו עוד היום

 

 

שיחת הטלפון עם המוביל

השאלות הבסיסיות שמעניינות את המוביל הן למשל:

  • מאיפה ולאן ההובלה?
  • כמה חדרים?
  • האם יש תכולה חריגה?
  • מאיזו קומה לאיזו קומה?
  • האם יש מעלית בבתים?

בנוסף, תישאלו על מועד ההובלה (אתם צריכים לשאוף להיות ראשונים, על הבוקר) ואילו שירותים נלווים אתם מבקשים. אם המחיר הכללי ייראה לכם רלוונטי, המשיכו הלאה.

פגישה או שיחה מקיפה יותר

כדי להימנע מהפתעות, אתם צריכים לתת לחברת ההובלה את כל הפרטים, בצורה השלמה ביותר. חלק מהמובילים יתנו לכם הצעת מחיר על פי צילומים של תכולת הבית. מובילים אחרים לא יסתפקו בנתונים שנתתם להם ויגיעו בעצמם לדירה כדי לראות מה צריך להעביר. זה מומלץ גם עבורכם משום שמוביל מקצועי ידע לומר איזה מהרהיטים ניתן להעביר כמו שהם ואיזה מהם ידרשו פירוק והרכבה.
לאחר שיעבור על הבית, המוביל גם יאמר לכם האם יש בביתכם רהיטים שיהיה מסובך להעביר במעלית או בחדר מדרגות, והאם נראה לו שיש צורך בהובלה עם מנוף.

 

 

זוג במהלך מעבר דירה אורז כלים

 

 

כיצד בוחרים את חברת ההובלות הטובה ביותר?

המלצות

אתם יכולים לקרוא מדריכים רבים ולקבל אינסוף עצות. בשורה התחתונה – אין כמו המלצה חמה ממישהו שאתם יכולים לסמוך עליו. שיחה קצרה עם בני משפחה או חברים שעברו דירה לאחרונה, יכולה לעזור ולקצר את משך החיפוש באופן משמעותי. גם אם לא זכיתם להמלצה חמה (או אזהרה...), תמיד אתם יכולים למצוא חוות דעת וביקורות באינטרנט.

אל תהיו מוקסמים ממחיר זול במיוחד

היזהרו ממלכודת דבש ואל תתפתו להצעות מחיר זולות במיוחד. במקרים רבים, יהיו כאלה שינסו ללכוד אתכם באמצעות הצעת מחיר קוסמת ורק ביום ההובלה אתם מגלים שעבדו עליכם וכעת אתם נדרשים לתוספת תשלום משמעותית שמנומקת בשלל סיבות ותירוצים – החל מכמות הקרטונים ועד המרחק של החניה מכניסת הבניין. הימנעו מהמצבים הללו מאחר שבהובלות דירה, סביר להניח שלא יהיה לכם זמן לתקן את הטעות ולהחליף חברת הובלות ביום המעבר.

חברת הובלות מקומית

אם אתם גרים בירושלים, מה הטעם לחפש חברת הובלות במרכז הארץ טובה ככל שתהיה? לפריסה הגיאוגרפית יש משקל בעלויות הובלת הדירה שלכם – ככל שהמרחק יהיה גדול יותר – כך העלויות התפעוליות (דלק וזמן עבודה) יגדלו, דבר שעשוי לייקר את ההובלה באופן משמעותי.

 

 

שני מובילים מרימים ספה במהלך מעבר דירה

הובלות בנתניה

הובלות בירושלים

הובלות בפתח תקווה

הובלות בראשון לציון

 

 

השוו מחירים

אחד הצעדים המתבקשים בבחירת מובילים הוא השוואת המחירים. באופן כללי, מומלץ להשוות לפחות 3 הצעות מחיר כאשר מדובר בהובלות קטנות ועד ל- 5 כאשר מדובר בהובלות דירה. ההפרשים בהצעות המחיר עשויות להיות גבוהות במיוחד ככל שהמשימה מורכבת יותר.

איך קובעים את מחיר ההובלה?

התשובה לכך חד משמעית – בפגישה ולא בטלפון. ישנם הרבה שיקולים שיקבעו את המחיר הסופי שלחלקם אינכם מודעים אליהם ורק נציג מטעם חברת ההובלות יכול להעריך אותם במדויק. מעבר לכך, פגישה עשויה לשפוך אור על אופיים של המובילים שאתם מכניסים לביתכם.

ביטוח

אחד המדדים לקביעת איכותה של חברת הובלות הוא הימצאות ביטוח מתאים. שלא כמו ביטוח רכב, ביטוח הובלות מכסה אתכם באמת על כל נזק שעשוי להיגרם בכל אחד משלבי ההובלה – החל באריזה ועד לפריקת התכולה בביתכם החדש. בנוסף, חברה שמשקיעה כספים בביטוחים מתאימים, לוקחת את המקצוע שלה ברצינות המתבקשת ומעבר לכך, אם החברה מתנהלת באופן מסודר, סביר להניח שגם הובלת דירתכם תתנהל בצורה דומה.

 

 

בית חדש עם מלא ארגזים אחרי מעבר דירה

מעניין בנושא: כמה טיפ לתת למובילים?

 

 

רישיון

יש לבדוק כי אכן החברה מחזיקה ברישיון מוביל ויכולה על פי חוק להוביל ציוד, להחנות וכל היוצא בזאת. ניתן לבקש מבעל החברה להציג את הרישיון בעת פגישתכם.

חוזה הובלות

לאחר שבחרתם את החברה שתבצע בעבורכם את ההובלה, הגיע הזמן לשים את הדברים על הכתוב. נסחו הסכם שיכלול את כל הפרטים הרלבנטיים – החל מהתאריך והכתובת ועד למספר המובילים, שעת המעבר והמחיר. כמו כן, רצוי להוסיף כל פרט שנראה לכם הגיוני ובפרט את תכולת הדירה.

 

לסיום, מכלול הפרטים שיש לבדוק נראה לכם אולי מסובך מעט אך מניסיוני למדתי שהתהליך לא אורך זמן רב – אם עושים אותו באופן מסודר. התארגנו מספר שבועות לפני תאריך המעבר על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות בלי לחצים שעשויים להביא לבחירות לא טובות – וכשמדובר בבחירת מובילים להובלות דירה, אין מקום לטעויות.