אומרים שמעבר דירה הוא בין האירועים המטלטלים ביותר מבחינה רגשית, אחרי גירושין ולידת ילד חדש. האם זה מפתיע? אנחנו לא בטוחים, כיון שלא מדובר רק באירוע ההובלה עצמו, אלא בתהליך שלם של מעבר ממקום מוכר ולעיתים אהוב מאוד, למקום חדש ולא מוכר.

הרעיון הכללי במעבר דירה הוא לעשות כמה שיותר דברים במקביל, להיפטר מכמה שיותר דברים שלא צריכים, והכול – כמה שיותר זמן מראש.

גם אם יש לכם ניסיון בנושא, ועברתם כבר מקום מגורים יותר מפעם אחת והזמנתם מובילים להובלות דירה פעמיים או שלוש – תמיד טוב לקבל כמה טיפים להובלה ומעבר דירה קלה ונטולת דאגות.

תכנון הובלה בזמן

הזמן הטוב ביותר לתאם הובלת דירה או בית, הוא ברגע שאתם יודעים שאתם עוברים דירה.
מכרתם את הדירה? קניתם חדשה? אין טעם לחכות עם נושא ההובלה. אתם יודעים מתי אתם אמורים לפנות את הנכס ומתי תוכלו להיכנס לבית החדש והמתנה לרגע האחרון לא תביא תועלת.

בתחום הובלות דירות ישנה עונתיות, ממש כמו בתחומים רבים אחרים.
הקיץ הוא תקופה פופולרית יותר למעבר דירה ולכן מרבית חברות ההובלה תפוסות או עמוסות עבודה. זה זמן לא טוב לעמוד בו על המקח בכל מה שקשור במחיר וזה גם זמן פחות טוב לקבוע בו מועד.

אם אתם רוצים להיות ראשונים בהובלת דירה ביום שישי ביוני – הזמן להזמין את הובלת הדירה הוא בינואר. אם אתם לא יכולים להזמין כל כך הרבה זמן מראש, בדקו אם אתם יכולים לעבור דירה בחורף, כשהובלות הדירות זולות ונוחות יותר לתאום.

 

 

משפחה מאושרת נכנסת לבית חדש עם ארגזים בידיים

היכנסו לאתר B144 ומצאו חברת הובלות מומלצת באזור שלכם

 

 

מציאת מוביל אמין למעבר דירה

בחירה של חברת הובלות מקצועית ואמינה היא אחד מן הדברים החשובים שיבטיחו מעבר חלק.
כדי להפוך לפחות את החלק של ההובלה עצמה לקלה יותר ונעימה ככל האפשר, אנחנו ממליצים להשקיע קצת ולהתרכז בדברים הבאים:

המלצות

באתר B144 אפשר להיעזר בהמלצות גולשים וקרבה גאוגרפית, כדי למצוא מוביל מומלץ באזוריכם, במחירונים השונים שיש באתר ובכלים נוספים. אופציה נוספת היא לחפש ממליצים בקרב בני משפחה וחברים, ובלית ברירה, ברשתות החברתיות השונות.

שירותים נוספים

ישנן חברות המציעות שירותים נוספים בתשלום כמו שירותי פירוק והרכבת רהיטים, ניקיון וריסוס, שירותי אריזה ופריקה, סידור ארונות וכו'. כל אלה, אם הם נעשים על ידי בעלי מקצוע טובים, יכולים לחסוך לכם זמן רב, אפילו במושגים של ימי חופש מהעבודה.
בנוסף, כדאי להזמין חברה המציעה חומרי אריזה, למשל: קרטונים בגדלים מתאימים שיספיקו לכל החפצים שלכם, ניילון נצמד בגלילים גדולים, סרטי הדבקה וכדומה.

פריטים כבדים

אם אתם צריכים הובלה עם מנוף או שיש לכם פריט מיוחד להוביל כמו פסנתר או שידה כבדה מאוד – פרטו את הכול באוזני המוביל, עוד לפני שהוא מגיע לתת הצעת מחיר.

סיכום עסקה

בחרו שתיים או שלוש חברות הובלה לקבל מהן הצעות מחיר. בשיחה הראשונה, ודאו שלכל חברה יש ביטוח צד ג', ביטוח על תכולת ההובלה ואחריות.
בעת החתימה על ההסכם, ודאו שההתחייבות של המוביל כוללת את הובלת כל הפריטים שלכם, פירוק והרכבת הרהיטים (אם בחרתם להוסיף את השירות הזה), העלאה לקומה מסוימת בהעדר מעלית, ועוד. זכרו שכל מה שלא יהיה מכוסה בהסכם מסכן אתכם ואת מעבר הדירה החלק שלכם. תכנון נכון וקפדני של האריזה, ההובלה והפירוק יבטיח מעבר דירה מוצלח ובטוח.

 

 

בית חדש מלא בארגזים

 

 

לפני שעוברים - מדבירים

אתם לא רוצים שותפים בדירה החדשה שאליה אתם עוברים, ובטח שלא שותפים מהמין המעופף או הזוחל. לכן, מומלץ לבצע הדברה מונעת כמה ימים לפני הכניסה לדירה, עוד לפני הניקוי שלה.

כיום, אפשר להזמין הדברה ירוקה, ידידותית לסביבה, פחות רעילה לאדם ולחיות המחמד שלכם. בניגוד להדברה המיושנת, שהייתה מבוססת על ריסוס שטח, ההדברה הזו ממוקדת יותר. היא מבוססת על ריסוסים בחומרים טבעיים ועל פיזור מלכודות ג'ל במקומות ספציפיים (מסוימים).

בהזמנת מדביר מומלץ, ודאו שיש לו רישיון בתוקף מטעם המשרד לאיכות הסביבה (ניתן לבדוק כאן).
בגמר ההדברה אתם אמורים לקבל אחריות על שבוצע ו- "יומן הדברה" בו פירוט של סוג ההדברה שבוצעה בבית ובאילו חומרים השתמשו.

ניקוי לפני מעבר דירה

בכל רשימת טיפים למעבר דירה תמצאו את סעיף הניקוי, אחד הצעדים היותר חשובים. בין אם קונים דירה חדשה מקבלן, ובין אם נכנסים לדירה יד שניה, תמיד יש צורך לנקות את הדירה החדשה. כך או אחרת, היא תמיד תהיה מלאה אבק, בין אם משיפוצים או צבע או בין אם על ידי הדייר הקודם.

חפשו חברת ניקיון מומלצת שמציעה סל שלם של שירותים, הכוללים אם צריך גם פוליש לרצפה ואפילו צביעה כללית מהירה (אם נכנסים למשל לדירה שכורה). נקודות תורפה נוספות הן צורך בניקוי משקופים ומסילות חלונות או ויטרינות (ודאו שזה נכלל במחיר) וניקוי ארונות קיר, אמבטיה ומטבח.

ניקוי הדירה לפני ההובלה, יאפשר לכם להתרכז בפירוק ואחסון הפריטים בקלות וביעילות.

 

 

טיפים למעבר דירה טיפ למקצוענים

 

 

תכנון אריזה למעבר הבית

תכננו לו"ז

חשוב לתכנן מבעוד מועד איך מתחילים לארוז את הבית. אם קבעתם תאריך מסוים עם המובילים, יש להיערך בהתאם כך שהכל יהיה מוכן כשהמובילים יגיעו. הכינו לעצמכם לו"ז מסודר, עם יעדים ספציפיים לאריזה, למשל: אריזת חדר ההורים עד יום שני, אריזת חפצי הסלון עד רביעי וכן הלאה.

חומרים

אריזת תכולת הבית היא אחד מן הדברים החשובים ביותר. רבים לא לוקחים זאת ברצינות ומתחילים בחיפוש קרטונים ושקיות, אשר לא עמידים מספיק ויכולים להיקרע בזמן המעבר.

תכננו את האריזה בקפידה. הארגזים צריכים להיות גדולים, אבל לא גדולים מדי ועמידים בטלטולי הדרך.
ניתן להזמין קרטונים בגדלים אחידים אצל חברות המתמחות בכך, וכך לארוז בצורה הטובה ביותר ולהבטיח את שלמות התכולה. כמו כן, ישנם חומרי אריזה אשר מותאמים במיוחד לאריזה של דברים כבדים, שבירים וכדומה ויש לרכוש אותם לקראת המעבר.

סדר האריזה

שימו לב שאתם אורזים בהתחלה את הדברים הפחות נחוצים לשימוש יומיומי ורק לקראת יום ההובלה את הדברים היותר חשובים. זה יאפשר לכם מרחב תנועה קליל יותר בבית, בימים שלפני מעבר הדירה.
כדאי גם לתכנן את סדר האריזה בהתאם לעונת המעבר. לדוגמא, אם המעבר נעשה בתקופת הקיץ – ארזו קודם כל את פריטי החורף.

כמו כן, כלי מטבח, אביזרי מקלחת וציוד מחשב, מטענים וסלולר, אורזים מאוחר ככל האפשר או מובילים ברכב הפרטי, בהתאם לעניין.

רישום וסימון

על מנת לחסוך זמן וניחושים, כתבו מה מכיל כל ארגז, אחרי שארזתם אותו.
פרטו את התכולה ככל האפשר. זה יאפשר לכם לפרוק את התכולה היישר למקום המתאים.

טיפ למקצוענים

סמנו את הארגזים במספרים או במדבקות צבעוניות לפי החדרים שבהם הם צריכים להיות והדביקו את התוויות גם על דלתות הדירה החדשה בהתאם. באמצעות שיטה זו, המובילים יניחו את הארגזים בחדרים המתאימים. כך תימנעו מסחיבות מיותרות וכאבי גב.

 

 

5 טיפים למעבר דירה

 

 

טיפים קטנים למעבר דירה יעיל

  • מיינו וזרקו או תרמו בגדים ופריטים שאינכם זקוקים להם יותר.
  • השתמשו בארגזים בנפח סביר, במיוחד לספרים – אל תגרמו לסבלים להרים משקל כבד מדי בבת אחת.
  • דרשו ביקור של המוביל בבית לפני שאתם מתחייבים או חותמים על משהו.
  • בקשו לראות ביטוח צד ג' להובלה, חפצים ותאונות אישיות.
  • ודאו שהמחיר כולל הכול: טיפים, הרמה לקומה גבוהה, מעלית או בלי מעלית וכו'.
  • השתדלו להיות הראשונים ביום הובלה.
  • העבירו בעצמכם פריטים יקרים או רגישים: אלקטרוניקה, בידורית, תכשיטים כמובן, מחשבים נישאים וכיו"ב.
  • לא מומלץ להעמיס על הקרטונים יותר מידי משקל, אתם לא רוצים שזה יקרע או ייפול באמצע ההובלה.

כל מעבר דירה הוא אירוע מרגש לקראת התחלה רעננה במקום חדש. אחד הצעדים הקריטיים, המלווים לפעמים במפח נפש, הוא רגע הובלת תכולת הדירה למקום החדש. אם תשמרו על הטיפים למעבר דירה שציינו כאן, תגדילו את הסיכוי לצלוח את המעבר בשלום לקראת ההתחלה החדשה.

 

 

טיפים למעבר דירה אריזה

מחפשים חברת הובלות מומלצת באזור שלכם? מצאו אותה בקלות בקטגוריית הובלות של אתר B144

הובלות בחיפה

הובלות בבאר שבע

הובלות בפתח תקווה

הובלות בראשון לציון

 

 

שאלות נפוצות על תהליך מעבר דירה

כמה זמן לוקח לארוז דירה לקראת מעבר?

משך האריזה בדרך כלל אורך מספר ימים, אך תלוי כמובן בכמות הפריטים ובגודל הדירה. לכן, מומלץ להיערך מראש ולא לשמור את הכל לרגע האחרון של יום ההובלה עצמו.

איך כדאי להתחיל לארוז דירה?

מומלץ להתחיל באריזת הפריטים שאתם פחות משתמשים בהם ביום יום וככל שמגיע יום המעבר, לארוז את הדברים היותר חשובים ושמישים. כמו כן, הקפידו לשים את הארגזים הראשונים במקומות שפחות יפריעו לשגרת היומיום שלכם בבית.

כמה זמן לפני כדאי להזמין את המוביל?

מומלץ להזמין מוביל מס' שבועות לפני תאריך היעד ולקראת היום עצמו לוודא שוב עם המוביל את התאריך והשעה שקבעתם. אם תאריך המעבר שלכם הוא בתקופה העמוסה של יולי-אוגוסט, כדאי אפילו להזמין מס' חודשים מראש.