חישוב מחיר הובלה

בתחום ההובלות ישנם משתנים רבים המשפיעים על חישוב עלות הובלה. כאן המקום לציין שהמחיר הסופי של ההובלה יכול להשתנות בסיום העבודה – לא בגלל התנהלות לא הוגנת של המובילים, אלא בגלל שעות ארוכות יותר, מורכבות ההעברה בפועל וכיוצא באלו; כך שזה בהחלט רעיון טוב להיערך, על כל צרה שלא תבוא, לתוספת של עד 10% למחיר המוסכם.

כמות החפצים שיש להעביר

מרכיב מהותי בתמחור ההובלה הוא כמה חפצים ורהיטים המובילים נדרשים להוביל. העברה של ספה או מקרר בלבד יתומחרו אחרת לגמרי מאשר העברה של דירה שלמה.
חשוב להזמין את חברת ההובלות הביתה, להראות להם בדיוק את תכולת הדירה, לתאר בפניהם את הדירה שאליה אתם צריכים לעבור ורק אז לקבל הצעת מחיר.

ציוד כבד ורגיש

אם ההובלה כוללת העברה של ציוד כבד במיוחד או ציוד רגיש, כמו לדוגמה העברה של פסנתר כנף עתיק, יש לציין זאת מראש כדי שהמובילים יערכו בהתאם. פריטים אלו מסבכים את ההובלה ומצריכים היערכות שונה של המובילים ולעיתים אף הגעה עם רכב הובלה אחר – המחיר על הובלה מסוג זה יהיה גבוה יותר.

מנוף

אם מדובר על הובלה מדירה גבוהה מאוד, מדירה עם חדר מדרגות צר, או ממפעל עם ציוד כבד במיוחד – יש צורך במנוף להוצאת החפצים מהמבנה.
השימוש במנוף מייקר את ההובלה, אפילו עד כדי תוספת של אלפי שקלים.

 

 

שני גברים מרימים ספה
מועד מעבר הדירה מתקרב? בחרו חברת הובלות מומלצת והזמינו עוד היום

 

מדרגות

ככל שיש יותר מדרגות בנכס ממנו מעבירים את הרכוש או בדירה אליה החפצים צריכים להגיע, המחיר של ההובלה עולה מכיוון שהמדרגות מקשות על התהליך והן גוזלות מהמובילים זמן רב יותר.

אריזה

היום, חברות הובלה רבות מציעות שירותי אריזה ללקוחות, שירות זה יכול להקל עליכם מאוד, אבל המחיר על ההובלה יהיה הרבה יותר יקר.

מרחק

המרחק בין יעדי ההובלה משפיע מאוד על המחיר. אם מדובר על הובלה בתוך העיר, המחיר יהיה נמוך יותר, וככל שהמרחק בין היעדים גדול יותר המחיר עולה בהתאם – בעיקר כאשר מדובר על הובלה לאזור אחר בארץ.

גישה למבנה

בדומה למדרגות ולגובה הנכס, ככל שהגישה למקום ההובלה קשה יותר – המחיר עשוי לעלות. עיקרון זה נכון בעיקר כאשר המובילים צריכים להחנות את המשאית רחוק מהיעד.

 

 

משאית להובלת דירה עם ארגזים בפנים
הובלות בפתח תקווה
הובלות בראשון לציון
הובלות בירושלים
הובלות בנתניה

 

 

7 טיפים לחיסכון בעלות הובלה

1. להתגמש בזמני ההובלה

אחת הדרכים הבדוקות לחסוך כסף על שירות הובלות היא לגלות גמישות בכל מה שקשור בלוח הזמנים שלכם.

אם אתם לא חייבים להעביר הכול בדיוק ביום מסוים ובשעות ספציפיות תוכלו להגיע עם החברה ללוח זמנים נוח יותר מבחינתה וכך אולי לקבל הנחה מסוימת.
הובלה בערב עשויה להיות זולה יותר מהובלת-יום או מההובלה הראשונה באותו יום עבודה.

2. לא לעבור דירה בקיץ

עונת הקיץ היא העונה החמה גם של המובילים, כיון שאז הרבה אנשים עוברים דירה וזו העונה בה מבצעים את מרבית ההובלות. נסו לתאם את מעבר הדירה שלכם לסוף החורף או לסתיו אם ניתן – זה יסייע משמעותית לחסכון בהובלה.

3. לעשות סקר שוק בין חברות ההובלה

כמו בכל רכישה וביצוע של עסקה, חשוב להכיר את השוק ולבצע השוואת מחירים יעילה; לכתת רגליים, או יותר נכון אצבעות בהקלדה במנוע החיפוש.

קחו 3-4 הצעות מקדימות בטלפון ועל פיהן בחרו 2 חברות לקבלת הצעות מתחרות לאחר ביקור בית של המוביל אצלכם. ודאו שאתם מקבלים הצעות מפורטות ככל האפשר.
אם תקבלו הצעות מחיר מפורטות תוכלו לבוא מוכנים לחברת ההובלות המתחרה – במקרים רבים המוביל יעדיף להשוות את המחיר או להוזילו במקום לאבד אתכם כלקוח.

 

 

מובילים מקצועיים עם ארגזים בידיים
קשור: 5 טיפים למעבר דירה בהצלחה

 

 

4. לקבוע את מחיר ההובלה מראש ובכתב

למרות שהסיפורים האלו כבר נדירים יותר, ישנם מובילים שעשויים פתאום לדרוש תוספות מחיר לפני פריקת התכולה שלכם ביעד או בבית החדש. לכן חשוב מאוד לסכם את המחיר מראש ולכתוב אותו בחוזה שעליו תחתום חברת ההובלות.

שימו לב במיוחד לסעיפים כמו טיפים למובילים ולסבלים, לנושא של שעות עבודה של מנוף להרמה (אם צריך), ביטוח ואותיות קטנות אחרות.

ודאו מהו הקנס שחברת ההובלות מתחייבת לגביו במצב של איחור משמעותי או אי-הופעה ובמה היא תחייב אתכם אם הציוד והפריטים שלכם לא יהיו מוכנים בזמן.

5. הובילו לבד את מה שאפשר

מרכיב משמעותי במחיר ההובלה הוא לא רק המשקל או היקף הציוד, אלא גם מה מספר הפריטים החריגים. הובילו בעצמכם את מה שניתן להוביל לבד לדירה החדשה וכך תוכלו לחסוך כסף. הכוונה היא לבגדים שלא ניתן לארוז בצורה נוחה, לציוד אלקטרוני כגון מחשבים אישיים או מערכות סטריאו ו-וידאו, ציוד מטבח, צעצועים מסורבלים וכיוצא באלו, ולא לריהוט וציוד כבד או מורכב.

כמובן שיש לקחת בחשבון גם את עלויות הזמן והדלק ולנסות לעשות את ההובלה העצמית הזו כאשר אתם בכול מקרה נוסעים לכיוון יעד ההובלה.

 

 

איך להוזיל הובלת דירה

 

 

6. לארוז לבד

באופן כללי רצוי לארוז לבד על מנת לחסוך תוספת תשלום על שירותי אריזה שהחברות מציעות. כך גם תדעו מה נמצא איפה, ותוכלו להחליט מה נכנס ומה הולך לפח וכדומה. כמובן שגם כאן יש להכניס לשיקול את הזמן הפנוי שעומד לרשותכם.

7. קנו חומרי אריזה בעצמכם

בדקו אילו חומרי אריזה וכמה ארגזים מגיעים לכם עם הזמנת ההובלה. יש חברות שמספקות קרטונים בחינם במספר מעשי וריאלי. חברות אחרות ימכרו לכם אותם. הכול טוב ויפה, אבל בדקו והשוו מחירים גם של השירותים האלה.

במקרים של מעבר דירה או הובלת ציוד גדול ויקר, עדיף להשתמש בשירותי הובלות מקצועיים, אנשי מקצוע אמינים ומקצועיים שיודעים כיצד לטפל בציוד מהסוג שלכם. יחד עם זאת, בהחלט אפשר לחסוך סכומים לא מבוטלים בהובלה עצמית של הארגזים הקטנים, אריזה לבד וכדומה.