בד הקנבס ארוג מחוטים אשר שייכים לצמח הקנבס, אך בימינו, במרבית המקרים, אנו משתמשים בבד קנבס אשר ארוג מכותנה.

הייחוד של בד הקנבס הוא שהוא ארוג באופן גס- דבר אשר מאפשר לו להיות עמיד וחזק מאוד, בשל סיבה זו הפך בד הקנבס לפופולארי ביותר וניתן למצוא מגוון סוגים של בדי קנבס.

בדי הקנבס נבדלים זה מזה בעיקר במשקלם- הבדים היותר איכותיים הינם קלים יותר. כדי לצבוע את הקנבס יש למתוח אותו במסגרת עץ (בצורה זו הצבע לא נכנס לסיבים).

מגוון שימושים לבדי הקנבס

כיום, ישנם מגוון שימושים לקנבס ואנשים רבים משתמשים בבד החזק לצורך הדפסת מפות, תרשימים או תמונות ותצלומים מגוונים (תצלומים למטרות אישיות, מזכרות, יחסי ציבור, פרסום ועוד).

הדפסת התמונות על גבי הקנבס התחילה לפני לא מעט שנים- במהלך המאה ה-20. אז, התבצעה ההדפסה על ידי מכונות דפוס וההדפסות היו יקרות מאוד, לכן היה הביקוש עבורן עבורן נמוך שכן רבים לא יכלו לממן את עלויות ההדפסה. עם חלוף השנים שוכללו מכונות ההדפסה. כתוצאה מכך- ירדו המחירים והביקוש עלה.

כיצד מתבצע תהליך הדפסה על קנבס?

מגוון בעלי עסקים אשר מחזיקים במכונות דפוס משוכללות יכולים לבצע הדפסה על קנבס ולשלוח את התמונה אל משרדי שירותי דפוס באמצעות אי מייל כאשר האי מייל כולל הוראות מדויקות, ביניהן: גודל ההדפסה, זמן האספקה הדרוש, אופן העיבוד ועוד. לאחר מכן מתחיל תהליך ההדפסה. התהליך כולל עריכה דיגיטלית, הדפסת תמונה על קנבס, מתיחת התמונה וציפוי הקנבס. להלן הסבר קצר על כל אחד מהשלבים:

שלב ראשון: עריכה דיגיטלית- בשלב זה עוברים בעלי המקצוע על התמונה ובודקים את האיכות שלה, את הרזולוציה, את גודלה, מתקנים את הפגמים, מלטשים ועוד. כדי להיות בטוחים שהעבודה תתבצע בצורה המקצועית ביותר יש לבחור באנשי מקצוע אשר יידעו אתכם במקרה והתמונה אינה טובה ויבצעו את התיקונים הדרושים. לאחר מכן מתבצע (במידה ויש בכך צורך) עיבוד מיוחד.

שלב שני: שלב ההדפסה. ההדפסה תתבצע באמצעות מדפסת דיגיטלית ובחירת גודל הקנבס הדרוש. חשוב מאוד לבחור בבעלי מקצוע אשר מחזיקים במדפסת איכותית שכן הדבר ישפיע בצורה ניכרת על התוצאה הסופית.

שלב שלישי: לאחר מכן יגיע שלב מתיחת התמונה על הקנבס- בשלב זה ימתחו בעלי המקצוע את התמונה על מסגרת עץ כאשר אופן עיבוד התמונה יתבצע בהתאם לבקשת הלקוח. במקרים מסוימים יבקש הלקוח להדפיס את התמונה גם על הצדדים של הבד- בצורה זו תהיה התמונה ללא הצדדים הלבנים.

שלב רביעי: השלב הבא יהיה ציפוי הקנבס- הציפוי חשוב מאוד מכיוון שהוא שומר על התמונה- באמצעותו היא יכולה להחזיק מעמד למשך זמן רב. בשלב זה מושך בעל המקצוע את הקנבס בלכה ייחודית אשר שומרת עליו מפני לחות ונזקים שונים.

בחרו במכון שירותי דפוס איכותי בלבד

חשוב מאוד לבחור במכון שירותי דפוס איכותי אשר יבצע את כל השלבים באופן מדויק, ישתמש בחומרים איכותיים ובמדפסת החדישה והאיכותית ביותר ויעמוד בזמנים- בצורה זו תוכלו לבצע הדפסת תמונה על קנבס במהירות וליהנות מתוצאה איכותית ומשביעת רצון.

כדי למצוא את המכון המתאים מומלץ לפנות אל חברים ומכרים אשר בצעו הדפסה על קנבס והיו מרוצים מהעבודה. כמו כן, תוכלו לערוך חיפוש באינטרנט ולבחון מספר מכונים שונים- כאשר תעשו זאת בדקו היכן המכון ממוקם, מהו ניסיונו המקצועי, סוג המדפסת בה הוא משתמש, איכות החומרים, יכולת העמידה בזמנים והמחיר המבוקש עבור העבודה.