למה כדאי להתקין דשא סינטטי?

כדי לבצע תחזוקה של דשא טבעי אנו זקוקים לשימוש קבוע של דשנים, כימיקלים וחומרי הדברה. זה עלול לגרום לפגיעה חמורה בילדים, חיות מחמד וחיות בשכונה. מוצרים אלו נודדים לתוך התהום באדמה, ולבסוף מתמזגים עם אגמים, או נהרות. מספר הולך וגדל של בעלי בתים ועסקים בישראל פונים לדשא סינטטי. קבלני בניין רבים ומתקני ספורט מסחריים מקדמים משטחים סינטטיים וזה גורם לדרישה גבוהה עבור דשא סינטטי.

מה היתרונות של דשא סינטטי לעומת הדשא הרגיל? 

 

1. תחזוקה לדשא סינטטי היא קלה יותר מדשא רגיל

האקלים היבש הופך דשא טבעי לקשה לשימור. וזה גורם למצב שאנו צריכים להשקיע סכומים גדולים על מים, דשנים, חומרי הדברה, כימיקלים, כיסוח הדשא על מנת לשמור על דשא טבעי במצב טוב. דשא סינטטי אינו דורש כל הפריטים האלה. דשא סינטטי איכותי הינו בעל ציפוי UV מיוחד שבה להגן על הדשא מפני הקרניים האולטרה סגולות.

 

2. הדשא הסינטטי טוב יותר לסביבה

זה לא קל לשמור על דשא טבעי, זוהי עבודה מייגעת מאוד. דשא טבעי דורש שימוש קבוע של דשנים, כימיקלים וחומרי הדברה. הם יכולים לגרום נזק לילדים, וחיות מחמד. יש להם השפעה לטווח ארוך על צמחים, בעלי חיים ועל האוויר. דשא מלאכותי לא דורש חומרי דשן מיוחדים לצורך תחזוקה. וזה אינו גורם כל נזק לסביבה. הוא מספק סביבה בטוחה ובריאה עבור המשפחות ועבור הציבור.

אולי יעניין אותך: איך להתקין דשא סינטטי במס' צעדים פשוטים

 

3. בטיחות של דשא סינטטי

בתחום הספורט הדשא הטבעי הוא לא שטוח לחלוטין. הוא יכול לפתח בורות, תלוליות, בליטות וחורים אשר יכולים לגרום לפציעה של הקרסוליים או פציעות אחרות. דשא סינטטי נבנה על גבי הקרקע, והינו שטוח ברמה גבוהה. דשא סינטטי בתחום הספורט הוא הרבה יותר בטוח מאשר דשא טבעי, בגלל זה ארגוני ספורט ובתי ספר משתמשים במשטחים סינטטיים.

דשא סינטטי לילדים

4. ניראות הדשא נעימה יות רלעין

דשא סינטטי מגיע באורכים שונים, צבעים והינו מיוצר בדיוק כדי לתת את המראה והתחושה של דשא רגיל איכותי ביותר. דשא סינטטי הינו רך למגע ואינו גורם לפציעות של ילדים.

 

5. עלות דשא טבעי יקר יותר בטווח הארוך

דשא טבעי הוא הרבה יותר זול מאשר דשא סינטטי. אבל בטווח הארוך, לדשא סינטטי יש עלות נמוכה יותר בהשוואה לדשא הטבעי. דשא טבעי הוא תהליך ארוך, זה דורש זרעי דשא, השקיה של הדשא, דשנים, חומרי הדברה וזמן העבודה של כיסוח הדשא.. וזה דורש הרבה תחזוקה. דשא סינטטי לא צריך תהליך כזה ארוך. דשא סינטטי יכול לשלם עבור עצמו תוך שנים ספורות. זה אינו דורש תחזוקה רבה.

 

 6. דשא סינטטי חוסך במים

במדינת ישראל יש מחסור במים. בעלי בתים עלולים להגיע למצב של אי כדאיות ולייבש את הדשא. דשא סינטטי אינו דורש השקיה. אלא נשאר ירוק ללא קשר לתנאי האקלים, טמפרטורה או תנאים סביבתיים אחרים.