במהלך השנים תחום הדפוס עבר דרך ארוכה והמון פיתוחים טכנולוגיים. כיום, הוא ממשיך לתפוס תאוצה ובתי הדפוס מאפשרים לכם לבחור באופן בו תרצו להדפיס: בהדפסה דיגיטלית מתקדמת באופן מהיר בהדפסים צבעוניים, או בשיטה המסורתית בהדפסת אופסט, שתספק לכם כמויות גדולות של אלפי עותקים באיכות גבוהה. אז מה עדיף - דפוס אופסט או דפוס דיגיטלי? רשמנו לכם את כל המידע בנושא בכתבה שלפניכם.

 

מה זה דפוס דיגיטלי?

הדפסה דיגיטלית היא שיטה חדשנית ומתקדמת, באמצעותה ניתן להדפיס קבצים באופן פשוט ישירות מהמחשב, על גבי נייר או חומר אחר שעליו אתם מעוניינים להדפיס.

לרוב בחירת ההדפסה תהיה על נייר, אך הדפסות דיגיטליות התפתחו באופן מרשים בשנים האחרונות והן מאפשרות לכם להדפיס באופן נוח ומהיר על חומרים שונים, כמו זכוכית, פרספקס ובמידה ואתם מעוניינים תוכלו להדפיס גם על ביגוד מקצועי.

בנוסף, הדפוס הדיגיטלי מאוד דומה לשיטת הדפסה במדפסת ביתית. זה מתבצע בלחיצת כפתור פשוטה - מכונת הדפוס הדיגיטלית קוראת מידע ישירות מהקובץ הנמצא במחשב, והמכונה מדפיסה את הקובץ בדיוק כמו שהוא על הדף, בצבעים מלאים ובאיכות גבוהה. כמו כן, דפוס דיגיטלי מיועד עבור הדפסת כמויות קטנות.

 

מהן היתרונות והחסרונות של דפוס דיגיטלי?
 

קיימים מספר יתרונות לדפוס הדיגיטלי:

  • ניתן להדפיס כמויות קטנות.
  • הדפסה פשוטה ונוחה לתפעול באמצעות לחיצת כפתור.
  • מהירות הדפסה - במידה ומעוניינים להדפיס מהיום להיום תהליך ההדפסה מתבצע מאוד מהר תוך מספר דקות בודדות, מזינים את התוכן ושולחים להדפסה. 
  • איכות הדפסה במדפסות דיגיטליות, הן יכולות להגיע לרמת דיוק גבוהה מאוד.
  • מהירות ההדפסה מתאימה לקצב החיים המהיר שאנו חיים בו היום.
  • ניתן להדפיס דברים שונים באותה הדפסה, כך יש אפשרות לבצע שינויים בין הדפים במידת הצורך.

     

ישנם גם חסרונות לדפוס הדיגיטלי:
 

  • הדפוס הדיגיטלי לא מומלץ להדפסת כמויות גדולות של אלפי עותקים.
  • יש הטוענים שהשיטות המיושנות להדפסה הן מדויקות יותר ביחס למקור.
  • כאשר מעוניינים להדפיס כמויות גדולות של דפים העלות מתייקרת, כיוון שהמחיר הוא עבור כל דף בנפרד.
     

בית דפוס דיגיטלי

(צילום: ShutterStock)


 

מתי משתמשים בהדפסה דיגיטלית?

ההדפסה הדיגיטלית מתאימה בעיקר להדפסות בכמויות קטנות, ובמידה ויש צורך בהדפסה בגודל לא סטנדרטי. היא עונה על הרבה צרכים שונים של הדפסות: הדפסת כרטיסי ביקור, לוחות שנה, ספרים, פליירים, הזמנות לאירועים, חוברות עלונים ועוד. בנוסף, במידה ומעוניינים להדפיס באופן דחוף באותו הרגע ואם רוצים לבצע שינויים לאחר ההדפסה, ההדפסה הדיגיטלית היא היעילה והזריזה ביותר לביצוע העבודה.

 

מה ההבדל בין דפוס דיגיטלי לדפוס אופסט

(צילום: ShutterStock)


 

מה ההבדל בין דפוס דיגיטלי לדפוס אופסט?

הדפוס הדיגיטלי מאפשר הדפסה מהירה וממוקדת והוא מתאים להדפסת כמויות קטנות, הדפסה בודדת או מספר עותקים במידת הצורך. כמו כן, עלותן תהיה יותר יקרה כי המחיר הוא עבור דף אחד. לעומת זאת, דפוס האופסט עובד בשיטה וותיקה המבוססת על שבלונות המכסות את הדף בשטחים מסוימים. כדי להשתמש בדפוס זה צריך ליצור מראש תבנית ועבודת הכנה גדולה, נדרש להזין למכונה את הצבעים הנדרשים וגם לבצע כיול וכיוון על מנת שנקבל את התוצאה המקסימלית.

שיטה זו נחשבת גם היום איכותית מאוד. דפוס האופסט מתאים לעבודה בכמויות גדולות מאוד, לדוגמא, עבור עיתונים או חומרי פרסום בכמויות של עשרות אלפי עותקים. הדפסת אופסט מבצעת הדפסה באיכות גבוהה מאוד כך שהתמונות והגרפיקה יוצאים חדים ונקיים. שיטה זו יותר זולה כיוון שככל שכמות ההדפסה עולה כך המחיר יורד. בסופו של דבר, שתי השיטות יעילות, אך הן עונות על צרכים שונים.

 

מה זה דפוס דיגיטלי

(צילום: ShutterStock)

 

למי מתאים השירות של דפוס דיגיטלי?

דפוס הדיגיטלי מתאים לכל מי שמעוניין להדפיס כמויות קטנות של קבצים, הניתן לבצע בהם שינויים קלים. לדוגמא, הדפסה של 50 עותקים עם פרטים מסוימים הכוללים מיקום ותאריך, ועוד 50 עותקים עם פרטים אחרים של מיקום ותאריך. הדפוס הדיגיטלי מתאים ויכול לענות על צרכיהם של משפחות, ארגונים, בתי ספר או עסקים המעוניינים להדפיס עבור צרכים שונים, כמו מדבקות, מגנטים, חותמות, חוברות, כרטיסי ביקור ועוד. כמו כן, כל מי שמעוניין בהדפסות דחופות מהיום להיום.

 

מחפשים עסקים בתחום דפוס דיגיטלי? מצאו עסק הקרוב לאזורכם:

 

דפוס דיגיטלי באזור תל אביב

דפוס דיגיטלי באזור חיפה

דפוס דיגיטלי באזור ירושלים

דפוס דיגיטלי באזור רמת גן

דפוס דיגיטלי באזור ראשון לציון

דפוס דיגיטלי באזור באר שבע