אם אתם מתכננים לבצע שיפוץ כללי, או לשדרג את הדלתות בבית: קיימים לפניכם מגוון עיצובים, צבעים, ציפויים וסוגי מילוי שונים של דלתות פנים. בשנים האחרונות דלתות פנים הפכו להיות חלק משמעותי מבחירת סגנון הבית וקו העיצוב, לכן כדאי לכם להגיע ממוקדים ומוכנים לפני הרכישה. עשינו לכם סדר עם כל המידע שכדאי לדעת - אילו סוגים של דלתות פנים קיימים, מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים דלתות פנים, כיצד הן משפיעות על עיצוב הבית, איך בוחרים צבע שיתאים לעיצוב ועוד.

דקל גולן, בעלים של חברת "דקל גולן דלתות", מסביר בהרחבה על דלתות פנים. דקל גולן בן 34, ועובד בעסק כבר 5 שנים. הוא מתמחה בהתקנת כל סוגי דלתות הפנים.

 

איך בוחרים דלתות פנים?

קיימים מגוון סוגים של דלתות פנים המשתנים לפי האיכות, הציפוי, המילוי והעיצוב. כל לקוח צריך לבחור את הדלתות לפי לצרכיו האישיים, בהתאם לאזור בבית והחדר בוא הוא מעוניין להתקין אותן. למשל, בחדר השירותים כדאי להתקין דלת בעלת צוהר קטן, כדי שהאנשים בחוץ יראו את האור, וכך ידעו האם מישהו נמצא בפנים. בנוסף, באמבטיה, כדאי שהדלת תהיה עמידה בפני לחות, כדי שאיכות הדלת לא תרד לאורך הזמן. כמו כן, בחדרי שינה או במשרד ביתי ישנה חשיבות גדולה לבידוד רעשים. לכן, על הלקוח לבחור את סוג הדלת לפי הצורך שלו.
 

 

אלו סוגים של דלתות פנים קיימים?

קיימים מספר סוגים של דלתות פנים, אלו הם רק חלק מהסוגים:

  • דלתות פולימר - עשויות מפלסטיק. איכות החיים שלהן נמשכת כבין 5-8 שנים.
  • דלתות עץ - מיוצרות על ידי נגר.
  • דלתות פלקסבורד - עשויות מחומר קשיח שעמיד במים, ונחשבות למאוד איכותיות.

 

דלתות פנים מעוצבות

(צילום: ShutterStock)
 

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים דלתות פנים לבית?

חשוב לבדוק אם הדלתות שאתם מעוניינים לרכוש הן במידות סטנדרטיות או מיוחדות, דלתות סטנדרטיות אמורות להיות במידות עגולות - 60,70,80,90 ס"מ. בנוסף, כיוון הפתיחה של הדלת חשוב וקריטי מאוד לתכנון החדר בבית, כדי למנוע בעיות בהמשך. כמו כן, צורת הפתיחה של הדלת. לדוגמא, דלת ציר עם פתיחה רגילה, דלת הנגררת על גבי הקיר עם מסילה, דלת שנגררת אל כיס פנימי בקיר וגם דלתות כפולות.

 

(צילום: ShutterStock)

 

 

איזה דלתות פנים הכי מומלצות ומחזיקות לאורך זמן?

הדלתות הכי מומלצות הן דלתות עץ מלא המיוצרות על ידי נגר, הן מאוד איכותיות ומחזיקות לאורך המון זמן, בין 20-30 שנים. בנוסף, דלתות עץ עמידות בפני מכות וטריקות.

 

 

קבלו הצעת מחיר לדלתות פנים עוד היום  - למעבר לכרטיס העסק של דקל גולן דלתות לחצו כאן >>


 

כיצד דלתות פנים משפיעות על עיצוב הבית?

דלתות פנים הפכו כבר מזמן להיות חלק בלתי נפרד מריהוט הבית. הסגנון שלהן משפיע מאוד על העיצוב הכללי, לכן מייחסים לבחירתן הרבה חשיבות. לדוגמא, הן משפיעות על היופי ויכולות לפתוח את חלל הבית. כמו כן, דלתות זהו פריט שרוכשים יחסית לעיתים רחוקות, לעומת שאר הפריטים והאביזרים. לכן, מומלץ לחשוב מראש איך הדלת תשתלב עם שאר העיצוב והריהוט הקיים, או העתיד להיות בביתכם. הדברים שחשוב לבדוק הם: צבע הקירות, סוג הריצוף והצבע, התקרות, ובכללי הסגנון של הבית.

 

איך בוחרים צבע לדלתות פנים כך שיתאים לעיצוב הבית?

את צבע הדלתות מומלץ לבחור בהתאם לריצוף ולצבע של הקירות בבית. כדאי לחשוב על צבע שיתאים לכמה סוגי גוונים של צבעי קיר, שכן במהלך השנים צבע הקיר יכול להשתנות וכך הדלתות עדיין יתאימו לצבע הקיר. כמו כן, קיימים מגוון צבעים, הצבע המועדף על הלקוחות הוא לבן. יש גם קרם, צבע אלון - חום בהיר ועוד.

 

 

איך מתקינים דלתות פנים?

המתקינים חותכים את המשקוף לפי הפתח, הגובה והמקום המיועד לבניית הדלת. תופסים את המשקוף עם קלינים - מקלות שעוזרות לו לא ליפול. לאחר מכן, מחברים את הכנף של הדלת ומכוונים את הדלת כדי שתהיה מאופסת.

התקנת דלתות פנים

(צילום: ShutterStock)
 

 

איך מנקים דלתות פנים בצורה הטובה ביותר, מבלי לעשות נזק?

מומלץ לנקות את הדלתות עם מגבון לח או עם ספוג הפלא, לטבול עם קצת מים לחים ולשפשף, כדי שלא יהיו שריטות והצבע לא יהרס.

 

דקל גולן הוא בעלים של "דקל גולן דלתות". כל המידע במאמר מטעמו בלבד.
 

מעוניינים לחדש את הבית בדלתות פנים? לחצו כאן ותעברו לכרטיס העסק של "דקל גולן דלתות" וקבלו הצעת מחיר מהירה >>