דלת הכניסה היא חלק אינטגרלי מעיצוב הבית שלכם - היא הדבר הראשון שרואים לפני שנכנסים פנימה והיא משפיעה על כל העיצוב של חלל הבית. מעבר לכך, היא צריכה להיות חזקה ואיכותית מספיק כדי לספק לכם הגנה מפני פריצות ולהעניק לכם את הביטחון המרבי. אז מתי כדאי להחליף את דלת הכניסה ומה חשוב לקחת בחשבון לפני הרכישה? כל הטיפים הכי חשובים לפניכם.

 

 
מתי כדאי להחליף דלת כניסה?

ישנם מס' מקרים עיקריים:

  • איכות הדלת נפגעה - עברו שנים רבות מאז שרכשתם את דלת הכניסה לבית? אם כן, ככל הנראה שמתם לב שהשנים עושות את שלהן ומגיע השלב שהיא כבר שחוקה וישנה מידי. הדלת צוברת עם הזמן מכות ושריטות עקב סיבות שונות. במצב זה כדאי להחליף את דלת הכניסה לאחת חדשה ומתקדמת יותר.
  • בטחון מפני פריצות - במידה ודלת הכניסה שלכם ישנה, קיים סיכוי גדול שיש לכם מנגנון נעילה ישן, כך שניתן יותר בקלות לפרוץ את הדלת. דלת כניסה חדשה ואיכותית תוכל להעניק לכם ביטחון, שכן היא מתוכננת על פי כל התקנות הנדרשות. 
  • אסתטיקה וניראות הדלת - מעבר לבטיחות שדלת הכניסה מעניקה לכם, היא תורמת משמעותית לעיצוב הבית. אם עשיתם שיפוץ לאחרונה ולא החלפתם את דלת הכניסה, כדאי שתשקלו זאת ותתעדכנו בטרנדים החדשים. 
  • עמידות דלת הכניסה - אם יש לכם בית פרטי, דלת הכניסה צריכה להיות מספיק עמידה, כדי להתמודד עם תנאי מזג האוויר השונים - מימי הקיץ הלוהטים וקרני השמש הקופחות, או מהימים הסוערים והגשומים של החורף. כל אלו עלולים לפגוע בדלת הכניסה, במידה והיא לא עשויה מחומרי גלם איכותיים. כדאי להתייעץ על כך עם איש מקצוע בעל ניסיון בתחום של התקנת דלתות.

החלפת דלת כניסה

(צילום: ShutterStock)

 

 

סוגי דלתות מומלצים 

קיימים 2 סוגים מרכזיים של דלתות כניסה: עץ ופלדה. לכל אחת מהן תכונות שונות ומגוון סגנונות וצבעים. בנוסף, אתם יכולים לבחור דלת סטנדרטית, או כזאת עם קישוט מיוחד שתרצו להוסיף לפי הסגנון שלכם. 

1. דלתות עץ

הן קלאסיות, איכותיות ומתאימות למגוון עיצובים לבית. אתם יכולים לבחור את סוג העץ והגוון שאתם הכי מתחברים אליו. לרוב, אנשים בוחרים את הגוון לפי הצבע של הרהיטים בבית. בנוסף, ניתן להוסיף להן חריטות ואלמנטים שונים. דלתות מסוג זה נחשבות ליקרות יותר ופחות אמידות מפני מים בניגוד לדלתות אחרות. 

 

2. דלתות פלדה

דלתות אלו מוכרות כדלתות ברזל או מתכת. סוג זה הוא הנפוץ ביותר בארץ ונמכר במגוון רחב של דגמים וצבעים. דלתות פלדה נחשבות לחזקות מאוד ולחסינות מפני נזקי מזג האוויר. 
 

 

 
מידות של דלתות כניסה

קיימים שלושה גדלים של דלתות כניסה. יש באפשרותכם להזמין כל גודל שתרצו, כאשר המחיר יהיה בהתאם. הגובה הסטנדרטי הוא בין 2.50-2.10 מטר.
הרוחב הסטנדרטי לדלת מתחלק באופן הבא:

  • כנף אחת - דלת רגילה עם כנף אחת וברוחב של 1.20-1 מטר
  • כנף וחצי - דלת שחוברת אליה חצי דלת והיא קבועה וברוחב של 1.55-1.35 מטר
  • שתי כנפיים - שתי דלתות הנפתחות ברוחב של 2.15-1.80 מטר

קשור: איך לבחור דלתות זכוכית לבית?

 

 

 
5 טיפים לבחירת דלת כניסה

אחרי שסקרנו את הסיבות להחלפת דלת, הסוגים השונים והגדלים המומלצים, אספנו לכם 5 טיפים חשובים שיסייעו לכם לבצע את הבחירה הנכונה.

1. התאמת הדלת לעיצוב הבית 

סוג הדלת שתבחרו לכניסת ביתכם הוא חלק אינטגרלי מעיצוב הבית, לכן התאמתה לכל הפריטים הדקורטיביים בסלון חשובה, כדי שתשתלב בהתאם. במידה ומדובר בבית פרטי, כדאי לקחת בחשבון את עיצוב הגן והתאורה, שיכולים גם הם להשפיע על סוג הדלת אותה תבחרו. 

 

2. איכות חומרי הגלם

אם אתם גרים בבית פרטי, דלת הכניסה שלכם חשופה לתנאי מזג האוויר. לכן, חשוב לבחור את סוג הדלת בהתאם לחומרי הגלם ולוודא שהם איכותיים ועמידים מספיק, כדי להחזיק מעמד לטווח הארוך.

 

3. סוגי צילינדרים מאובטחים

מומלץ לבחור בדלת בעלת צילינדר איכותי ולוודא שאין אפשרות לקדוח חור בצילינדר אותו בחרתם. כמו כן, בדקו שהצילינדר מוגן משכפול ושניתן לשכפל את המפתח רק עם כרטיס מגנטי. 

 

4. אחריות על מרכיבי הדלת

לפני שאתם בוחרים את דלת הכניסה, בדקו שהיא מגיעה עם אחריות. לרוב, תקבלו אחריות שונה עבור הדלת עצמה, הצילינדר והמנעול. כדאי גם לבדוק שיש אחריות על ההובלה וההתקנה. 

 

5. תקן הדלת ורמות הקושי לפריצה

חשוב לייחס חשיבות לנושא התקן, כדי לשמור על בטיחות הדיירים בבית. התקן של דלתות כניסה לבית הוא ת"י 5044 (לפי מכון התקנים) והוא מחולק ל- 4 רמות קושי לפריצת דלת כניסה, המסומנות לפי כוכבים. ככל שתבחרו דלת המסווגת במס' כוכבים גבוה (4) כך תבטיחו הגנה מירבית יותר מפריצות.
כך מדורגים רמות התקן:

רמה \ כוכב

זמן פריצה בדקות

סט הכלים שצריך לפריצה

1*

0

לא נדרשים כלים - דלת פשוטה לפריצה

2**

2

צבת, פלייר, מברג בינוני

3+

3

צבת, פלייר, מברג בינוני, מברג גדול, פטיש 1קג'

4+*

4

צבת, פלייר, מברג בינוני וגדול, מברג שטוח, פטיש 1קג', לום ברזל

 

 

כמה עולה דלת כניסה?

מחירי דלתות כניסה משתנים לפי גודל הדלת, סוג החומר, תוספות שונות וסגנון העיצוב שבחרתם. בנוסף, אם תרכשו דלת בגודל לא סטנדרטי (גדולה במיוחד) המחיר יתייקר. דלת כניסה סטנדרטית תעלה בערך 2,500₪ כולל מע"מ. דלת כניסה כפולה תעלה בין 10,000-12,000₪. כמו כן, במידה ותבחרו דלת בגודל לא סטנדרטי, על כל 5 ס"מ תשלמו תוספת של 15% למחיר.  

 

החלפת דלת כניסה עם איש מקצוע 

לסיכום, לפני שאתם בוחרים את דלת הכניסה לבית, כדאי להשקיע מחשבה רבה מאחר והיא תשמש אתכם לשנים רבות ותעניק לכם הגנה וביטחון.  חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום התקנת דלתות כניסה, שיוכל לספק לכם מידע מקצועי מניסיון. לצורך כך, תוכלו להיעזר באינדקס של B144 המכיל מגוון מתקיני דלתות עם דירוג והמלצות לפי אזורים.

אתרו מתקין דלתות באזורכם:

החלפת דלת כניסה בתל אביב

החלפת דלת כניסה בבאר שבע

החלפת דלת כניסה בחיפה