כיום דלתות הכניסה אינן חייבות להיות משעממות. שוק הדלתות כולל היום מגוון רב של דלתות כניסה בעיצובים חדשניים ומרהיבים.

בשורות הבאות, נבחן את השיקולים שיש לתת עליהם את הדעת כאשר רוצים למצוא את הדלת המתאימה לנו ביותר.

דלת יחידה, כפולה או דלת עם יחידת צד

ישנן אפשרויות רבות ומגוונות בבחירת דלת כניסה מעוצבת. ראשית יש להחליט האם תצטרכו דלת יחידה, כפולה או דלת עם יחידת צד:

דלת יחידה הינה לרוב הדלת הפופולארית, הסטנדרית והמוכרת ביותר. ניתן לבחור באופציה זו כאשר רוחב הדלת הינו מוגבל כדוגמת מקרים של דירה בבניין דירות, בתים פרטים בעלי כניסה צרה או כאשר מחליפים דלת במבנה קיים בעל חלל קבוע.

דלת כפולה הינה למעשה שילוב של שתי דלתות כאשר דלת אחת מקובעת לקרקע והדלת השנייה משמשת לשימוש יום יומי. באירועים מיוחדים ניתן לפתוח את הדלת המקובעת ובכך ליצור פתח לבית שהינו כפול ומרשים. בנוסף, במקרים מסויימים הדורשים פרקטיות כדוגמת העברת רהיטים גדולים, פתיחת הדלת הנוספת מאפשרת נוחות רבה.

דלת בעלת יחידת צד הינה דלת בעלת יחידה אשר צמודה לדלת. יחידה זו אינה מהווה דלת שלמה כדוגמת זו שבדלת הכפולה אלא היא פס עיצובי בלבד המאפשר תחושה של רוחב. ליחידה זו ניתן לבחור עיצובים ייחודייים כדוגמת ויטראז', חלונות שקופים, לבני זכוכית ועוד.

חומרים:

דלתות כניסה מעוצבות יכולות להיות עשויות ממגוון רב של חומרים. בבואכם לבחור את החומר הרצוי יש לשקול את עמידותו לתנאי מזא אוויר, בטיחות וכן את התאמתו לעיצוב הכללי של הבית. החומרים הנפוצים הינם עץ, מתכת וזכוכית. הדלתות הפופולאריות ביותר הן אלו אשר משלבות מספר אלמנטים כדוגמת דלת מתכת מצופה בעץ, דלת זכוכית משולבת בעץ, דלת עץ משולבת בחלונות זכוכית מאורכים ועוד.

עיצובים:

כאשר רוצים לבחור בדלת כניסה מעוצבת חושב ביותר להתרשם ממגוון רחב של עיצובים וסגנונות:

בין העיצובים המקובלים כיום ניתן למצוא:

  • דלתות עם דגם ריבועים מובלטים.
  • דלתות בעלות זכוכית ייחודית
  • דלתות עם סורג פנימי הכולל צורות גיאומטריות.
  • דלתות פלדה מגולוונת בצבעים כהים או בהירים.

ביטחון

חוזק הדלת הינו שיקול חשוב שיש לתת עליו את הדעת. יש לבחור ביצרנים וספקי שירות מובילים אשר מציעים דלתות העשויות פלדה חזקה ודלתות בעלות חוזק מבני גבוה. לא פחות חשוב, יש גם לשים לב כי הבריחים ומנגנוני הנעילה הינם איכותיים ועמידים.

יש לציין שגם בדלתות מעוצבות בלוחות זכוכית או בעיצובים שקופים יש לתת דגש על שילוב של זכוכית כפולה ביחד עם סורגים מעוצבים אשר יקנו הן יופי והן ביטחון.