דלתות הכניסה לבית נועדו לשרת שתי מטרות מרכזיות בעת ובעונה אחת. מצד אחד, עליהן להיות מעוצבות למשעי, מרשימות ובעלות סגנון עיצובי אשר אכן מתאים לבית ולמבואותיו מבפנים ומבחוץ.

מצד שני, עליהן להיות בטוחות ולהוות מחסום פיזי ברור בין הפנים לחוץ ולמנוע כניסתם של גורמים עוינים. להלן מספר טיפים לבחירת דלתות כניסה אשר עומדות בשני קריטריונים אלו.  

עיצוב מותאם

כיום דלתות כניסה הופכות לחלק מרכזי מעיצוב הבית ולא בכדי, שהרי זהו האלמנט הראשון אשר נראה כלפי חוץ ופנים ומצביע על אופיים העיצובי, אורח החיים ותפישת העולם של דיירי הבית. דלתות הכניסה השונות מותאמות לבעליהן באופן אישי וזאת ע"פ סגנון העיצוב מחוץ למבנה (גינה, מבואות) אל מול תוך הבית. ולמשל, מבחינה חיצונית, בתים אשר מאופיינים עם גינות בסגנון כפרי, פרגולות מעץ, שיחים ופרחים לרוב, להם בהחלט יכולה להתאים דלת עץ גושני מלא עם פרזולים כבדים ממתכת.

עבור בתים מודרניים יותר, ניתן תמיד להשתמש בקווים עיצוביים ישרים וחלקים יותר, עם צביעה בתנור (שלייפשלק) אשר מקנה לדלתות מראה אלגנטי וקליל יותר. במידה ומעוניינים ליצור מראה רשמי ומכובד יותר, ניתן תמיד לפנות לכיוון המתכתי, עם דלתות כניסה חזקות מפלדה המציעות בנוסף גמישות עיצובית מקסימאלית. כמובן שיש להתאים את הצבעים השונים לצבעי הקרמיקות והחיפויים השונים בכניסה לבית מצידו החיצוני.

בנוסף ניתן לשבץ בכל סוג של דלת גם חלונות מזכוכית ועיטורים שונים בהתאמה אישית. כל הנאמר לעיל נכון גם לגבי חלק הדלת הפונה לפנים הבית אך תמיד יש לזכור כי שני צידי הדלת יכולים להיות זהים בעיצובם או שונים לגמרי הבחירה שלכם. 

בית בטוח

אין ספק כי דלתות כניסה מעוצבות הן מרשימות ותורמות רבות למראה הבית. אך מה תעזור דלת יפהפייה אשר לא עומדת במבחן הפריצה ואינה מגינה בצורה בטוחה על כל תושבי הבית? על כן, דלת כניסה איכותית רוכשים אך ורק מספקים בעלי מוניטין עם התחייבות לעמידות בפני פריצות. דלתות אלו יהיו מעוגנות למשקופים חזקים עם מספר רב של בריחים מכיוונים שונים.

בידוד אקוסטי

יכולות הבידוד האקוסטי של דלתות כניסה הינן חשובות ביותר ותורמות רבות לאיכות החיים בפנים הבית. מדובר באלמנט כל כך חשוב עד שהוא מעוגן כחובה בתקן הישראלי ויש לציין את ערכו, בסולם ערכים של בין 1 ל-4 (1 הוא האיכותי יותר), על גבי הדלת. במידה ומוצעת עבורכם דלת אשר אינה כוללת את המידע הזה, הרי שהיא אינה עומדת בתקן ויש להימנע מהתקשרות עם אותו ספק.