דלתות זכוכית מאפשרות חופש עיצובי רב

דלתות זכוכית יכולות להיות יפות מאוד ויוסיפו לא מעט לחלל שאותו הן תוחמות, בין אם בתור דלתות חיצוניות ובין אם בתור דלתות פנים. דלת זכוכית ניתן ליישם במגוון צורות התקנה, כולל בצורת דלת חשמלית, מה שפחות מקובל לעשות עם דלתות מחומרים אחרים. 

 

שימוש ביתי בדלתות זכוכית

מלבד עמידות לטווח ארוך ותכונות אקוסטיות מבודדות, אחד היתרונות הגדולים של דלתות זכוכית הוא שניתן לעצב אותן בשלל צורות ולהעניק להן מראה מיוחד וייחודי: ניתן לחרוט על זכוכית, לצבוע אותה ואפילו לשלב בה אלמנטים שונים מחומרים אחרים – מתכת, עץ ועוד. כל אלה יכולים להעניק לזכוכית מראה חמים יותר, ביתי.
למרות כל זה, אנחנו רואים מעט מאוד דלתות זכוכית בחללים ביתיים. האם זה רק המחיר, או שאולי בגלל החשש ש"זכוכית זה שביר"? ואולי זה פשוט בגלל שאנחנו לא מכירים את כל הפתרונות העיצוביים בדלתות זכוכית? 
השימוש בדלתות זכוכית בבית מוגבל בדרך כלל לדלתות פנימיות: בסך הכול מדובר בחומר יחסית קל, ולפחות לדלת הכניסה, אנחנו מעדיפים משהו שנראה ומשדר מסיביות ובטחון. 
ובכל זאת, בחללים מסחריים ובמשרדים רואים הרבה מאוד דלתות כניסה וזכוכית: איך זה?
פשוט מאוד: היום קיימות זכוכיות מחוסמות, עבות, שמעניקות ביטחון; הן לא שבירות, ממש כמו דלת סטנדרטית. 
נכון שדלתות זכוכית כאלה יהיו די יקרות – בוודאי בהשוואה לדלתות רגילות או גם דלתות פלדה משוריינות – אבל אם אתם ממש אוהבים את המראה החלק, המינימליסטי והמיוחד, הרי שדלתות זכוכית יכולות "לספק את הסחורה". 

 

דלתות חוץ מזכוכית בשימוש ביתי

 

איך אפשר להימנע ממראה של משרד אם רוצים להשתמש בדלתות זכוכית לבית?

אפשר ליצור דלתות זכוכית משולבות עץ (או למעשה דלתות עץ משולבות זכוכית). 
העץ מעניק לזכוכית את תחושת החמימות והביתיות שחסרות לה. בנוסף, דלתות זכוכית ניתן ממש לצבוע בצבעים שונים, כולל צבעים אטומים ומיוחדים, כך שלא יהיה להן מראה מינימליסטי וקר. 
שילוב של מתכת בדלתות זכוכית בסגנון חלון בלגי, שמשמשות ליציאה לגינה, גם הוא מעניק לדלת מראה ביתי יותר ואפילו קלאסי, ועדיין שומר על הקלות והאווריריות העיצובית של דלתות זכוכית. 

 

דלתות זכוכית בשימוש משרדי

בבנייני משרדים מקובל היום להשתמש בדלתות זכוכית הן בכניסה למשרד והן בתוכו. 
לרוב הדלתות החיצוניות משתמשים בזכוכית חלבית – מט. אם הזכוכית לדלת החיצונית שקופה וצלולה ניתן לכסות אותה במדבקה ייעודית, מיוחדת, שמעניקה לה מרקם חלבי. כך אי אפשר לראות מה קורה בתוך המשרד, מבחוץ. 
מנגד, אם אתם רוצים לתת לדלת מראה ייחודי, אתם יכולים להשתמש במדבקת מט או צבעונית, שאותה חותכים בעיצוב ייחודי לכם: לוגו החברה, למשל או שמה. 
דלתות פנים מזכוכית נהוג לעצב באופן דומה תוך מתן אפשרות לשמירה על פרטיות השוהים בחדר המשרד או על סודיות הדיונים בחדר הישיבות: זכוכית שקופה מול אטומה, לפי הצורך והעניין. 

 

דלתות זכוכית בשימוש מסחרי

חנויות בקניונים ובכלל מעדיפות לרוב זכוכית צלולה, דרכה ניתן להסתכל לתוך החנות. בצורה כזו מקבלים למעשה הגדלה והרחבה – extension – של חלון הראווה. כמו כן, ברוב המקרים תהיה זו דלת חשמלית, שמכילה חיישנים אשר מופעלים על ידי תנועה. לכן דלתות אלה נפתחות באופן אוטומטי, כאשר מתקרבים אליהן.
 

 

דלתות הזזה מול פתיחה רגילה

בבית או במשרד, אם החלטתם ללכת רק על דלתות זכוכית פנימיות, עומדות לרשותכן דלתות זכוכית בשתי קטגוריות עיקריות: 
דלתות זכוכית לפתיחה במשיכה או דלתות שבנויות ומתוכננות להזזה.
דלתות זכוכית לפתיחה עשויות מזכוכית מחוסמת, שעובייה לרוב בין שמונה ל- 10 מ"מ. את הצירים של דלתות אלה ניתן להתקין מצד הדלת או בחלק העליון והתחתון שלה. גודל מפתח הדלת והעיצוב הם אלה שקובעים במה ישתמשו בסופו של דבר. 
בבית, דלתות זכוכית כאלה, ללא עיצובים מיוחדים, יתאימו לרוב לחדר אמבטיה או יציאה למרפסת: השיקולים כאן הם יותר שיקולים פרקטיים של ניקוי, חשיפה ללחות ועמידות בפני קרינה; תכונות שזכוכית מצטיינת בהן. 
דלתות זכוכית להזזה, לעומת זאת, יכולות לשמש כדלתות למטבח, דלתות יציאה למרפסת, כדלתות מותאמות לחדר ארונות ועוד. 
במשרדים מקובל להשתמש בדלתות הזזה (במיוחד חשמליות) יותר לחדרי ישיבות; הן יקרות יותר, ולכן משתמשים בהן פחות בחללים מסוג זה, שהם לרוב שכורים.  

 

מחפשים יצרן או ספק דלתות קרוב לבית? היכנסו לקטגוריית דלתות באתר B144 ובחרו יצרן או משווק לפי חוות דעת ודירוגים של לקוחות עבר.