תחולת החיים ממשיכה לעלות, אנשים מצליחים להאריך את חייהם בזכות רפואה מתקדמת, שיטות רפואה אלטרנטיבות, שמחת חיים, אורח חיים בריא ועוד. נושא הדיור מוגן מתקשר באופן ישיר לנושא זה.

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן בראש ובראשונה הוא בית הורים לכל דבר ועניין. בדיור מוגן יש את כל השירותים שקשיש צריך על מנת לחיות את חייו בכבוד. בנוסף לשירותים הבסיסים דיור מוגן, בשונה מבתי הורים אחרים ובתי אבות, מפיק אירועים שונים לטובת הדיירים ולרווחתם. בין האירועים השונים ניתן לראות הרצאות מעניינות, קורסים להעשרה אישית, פעילויות ספורט, בריכת שחייה, מתחם ספא, חדרי אוכל, שירותי אבטחה, שירותי רפואה ועוד מגוון שירותים היוצרים בית הורים יוקרתי בסטנדרט גבוה מהרגיל.

השוני בין דיור מוגן לבתי הורים אחרים

קיימים הרבה הבדלים בין דיור מוגן לבתי הורים אחרים אך ההבדל המשמעותי ביותר הוא כל נושא שגרת היום-יום. בעוד שבבתי אבות ובתי הורים שגרת היום-יום נקבעת על ידי ההנהלה וצוות העובדים, בדיור מוגן שגרת היום-יום נקבעת על ידי הדיירים עצמם.
הבדל משמעותי נוסף הוא שמסגרת של דיור מוגן מקבלת אליה קשישים עצמאיים, כאלו היכולים לנהל אורח חיים עצמאיים ללא תמיכה של מטפל או עובד זר. 
קיימים הבדלים רבים אחרים אך אלו ההבדלים המשמעותיים ביותר העושים את השוני בין דיור מוגן לבתי הורים אחרים.

דיור מוגן סיעודי

בעבר דיור מוגן היה מיועד באופן מוחלט רק לקשישים עצמאיים. לאט לאט עם השנים אותם קשישים שהוגדרו כעצמאיים החלו להתבגר ולאבד את הצלילות ויכולת התפקוד שלהם החלה לרדת. מסגרת הדיור מוגן, בה חיו אותם קשישים, הייתה מחוייבת למצוא לקשישים אלו פתרון מאחר והם תחת חוזה. על מנת לתת מענה לצורך זה החלו לפתוח מחלקות סיעודיות בבתי דיור מוגן רבים. 
בנוסף לפתרון הנ"ל בתי דיור מוגן רבים החלו לתת אפשרות לקשישים רבים להיכנס למתחם הבית ולגור בו עם מטפל סיעודי צמוד. המטפל אמור לטפל ולדאוג לקשיש אך גם הנהלת הדיור מוגן מחוייבת ונדרשת לדאוג לאותו קשיש.

עלייה באיכות החיים

אחד הדברים שדיור מוגן הכי תורם לקשישים החיים בו הוא כל נושא איכות החיים. הנהלת הדיור מוגן מחויבת, מתוך אג'נדה, לדאוג ששגרת היום-יום של הקשיש תהיה מעניינת ומלאה בתוכן. על מנת להעלות את איכות החיים הקשישים יוצאים לטיולים בארץ, משתתפים בפעילויות העשרה ואפילו משתתפים בפעילויות שונות אליהן מוזמנים בני משפחה וחברים קרובים. בתי דיור מוגן רבים בישראל יעשו כמעט הכל על מנת שהקשיש החיי בבית שלהם יהיה עם חיוך על פניו ויהנה משגרת חיים מעניינת במיוחד. 
שגרת חיים מעניינת תורמת באופן ישיר לאריכות חיים ותורמת לשמחת החיים. הקשיש לא מרגיש בודד ואינו חש שיעמום או דיכאון.

לסיכום:

דיור מוגן הוא פתרון מושלם להורים שלנו, בזמן השהייה בדיור מוגן הקשיש יהנה ממגוון שירותים אשר מטרתם היא להעשיר את שגרת היום-יום שלו ולהעלות את שמחת החיים שלו. דיור מוגן הוא מסגרת יוקרתית וניתן להרגיש בסטנדרט הגבוה עם הכניסה לבית.