התקנת דודי שמש אינה מדע טילים, אבל היא דורשת נסיון ומיומנות. בנוסף, חשוב שהתקנת דוד שמש תתבצע לפי כל כללי הבטיחות והביטחון הדרושים, כדי למנוע סכנת התחשמלות והתפרקות המערכת חלילה, גם במקרי קיצון של רוחות חזקות

תחום דודי השמש בכלל והתקנת דודי שמש בפרט הוא אחד התחומים בהם דרוש בעל מקצוע אמין וטוב. אם אפשר, מומלץ בהחלט שלא להשאיר את מתקין הדוד על הגג לבדו, אבל לעיתים קרובות אנחנו לא יכולים לדעת מה מתקין דודי שמש עושה, בעיקר בגלל שהגישה לגג עלולה להיות קשה או גם מסוכנת. למרות זאת, רצוי לעקוב אחרי ההתקנה ולוודא לפחות כמה נקודות. את חלקן אפשר לוודא אף בהתבוננות מרחוק, כמו במקרה של התקנת דוד שמש על גג רעפים.

- ודאו שתחתית הדוד גבוהה מהקצה העליון של הקולטים ויש רווח בין הדוד והקולטים. התקנה כזו תבטיח פעולה תקינה של הדוד ותמנע התקררות המים בלילה.

שימו לב וודאו שהתקנת הקולטים תעשה או נעשתה נכון:

1. הצבת הקולטים נעשתה בכיוון דרום (או בסטיה של לכל היותר עשר מעלות)

2. ודאו שהקולטים לא מכוונים לקולטים אחרים, אפילו אם אלה הותקנו לא נכון; החזרי אור השמש עלולים לפגוע בקולטים.

3. הקולטים הותקנו בזווית של 45 מעלות לאופק

4. שאין הצללה על הקולטים

5. ודאו שהקולטים מעוגנים היטב לגג ושהתקנתם והתקנת מתקן הדוד לא פגעו או יפגעו באיטום הגג. על גג שטוח, חייב להיות מרחק של כ- 15 ס"מ בין בסיס קולט השמש והגג. ההגבהות צריכות להיות טובות ויציבות.

- בראיה מרחוק אפשר לוודא שהצנרת בין הקולטים לאוגר נמצאת תמיד במצב של "עליה" ואין סכנה להיווצרות כיסי אוויר. אם הקולט מבוסס על צינורות נחושת, אין לחברו ישירות לצנרת מגולוונת. כמו כן, עובי הצנרת המובילה מים חמים לבית צריך להיות 10-12 מ"מ לצנרת מגולוונת או צנרת נחושת, בהתאמה.

- לסיום התקנה טובה של דוד שמש, ודאו שהמתקין בדק את הלחץ בצנרת ווידא שאין נזילות משום נקודת חיבור, מהדוד או מהקולטים עצמם. ודאו ששסתום הלחץ תקין ומתפקד: בהתקנת דוד שמש, על מתקין הדודים לחבר את שסתום הבטיחות אל הצינור שמזרים מים קרים לאוגר. אם השסתום דולף מעט כאשר הטמפרטורה גבוהה והלחץ עולה זה תקין.

מה לגבי עיגון הדוד והקולטים בהתקנת דוד שמש?

אסור לעגן את מתקן הדוד לאלמנטים שונים על הגג, כמו ארובות אסבסט או דודים אחרים. ניתן לעגן את הדוד למעקה בטון או ברזל עיגון. בהתקנת דוד שמש, על המתקין לעגן את הקולטים למתקן הדוד בצורה טובה ובטוחה ואם מדובר בגג רעפים, יש להשתמש במתקנים מיוחדים למטרה זו.