בישראל ישנן כמה וכמה חברות לייצור מערכות דודי שמש. מי מהן תמכור לכם דוד שמש ומי תמכור רק למתקין? מי חברות דודי השמש מייצרות את המוצרים שלהן ומי רק מדביקות מדבקה? ישנן כמה אפשרויות.

ייצור דודי שמש אינו דבר מסובך במיוחד. מערכת שכוללת דוד שמש וקולטים יכול לייצר כמעט כל מפעל מתכת. זאת הסיבה שבארץ התפתחו הרבה יצרנים קטנים של מערכות דודי שמש, לצד יצרנים גדולים וותיקים, שזו ההתמחות שלהם.  הנה כמה משיטות המכירה של דודי שמש, שמאפיינות את השוק הישראלי:

יצרניות דודי שמש שמוכרות ישירות לצרכן

רוב היצרניות המוכרות של דודי שמש מוכרות את הדודים והקולטים שלהן ישירות לצרכן. לחברות אלה ישנם סניפים ותחנות שירות בערים שונות בארץ וניתן להזמין או לקנות ולקחת מהן ישירות את המערכות. מעטים עושים זאת, כיון שלאחר הקניה יש -

  • להוביל את כל מערכת הדוד שמש והקולטים
  • למצוא מתקין אמין שיבצע את ההתקנה
  • לפנות את מערכת דוד שמש הישנה

אתם יכולים לקנות את הדוד והקולטים ולחפש מתקין שיבצע את ההתקנה ופינוי הדוד הישן. היום אגב, כשמתקיני דודי השמש יכולים למכור את המערכת הישנה שלכם לסוחרי ברזל, העניין הזה פחות בעייתי. בכל מקרה: אם החלטתם לקנות מערכת דוד שמש ישירות אצל היצרן, בידקו בשלב קניית הדוד שהשילוב של מחיר מערכת ועלות התקנה לא יקר יותר מאשר להזמין את כל העניין ממתקין.

חברות שמוכרות דודי שמש רק למתקינים

ישנן חברות שעובדות רק עם מתקיני דודי שמש ומוכרות דודי שמש וקולטים רק לנציגים שלהן. הלקוח פונה אמנם לחברה היצרנית, אך היא מפנה אותו למתקין לביצוע הרכישה. זה נראה מרגיז לפעמים, כיון שבמקרה כזה קיים לכאורה פער תיווך, אבל יש לשיטה הזו יתרון: המתקין מוכר על ידי היצרן, האחרון יודע איפה למצוא אותו ואיך לאתר אותו, ואם מתעוררת בעיה לאחר מכירת הדוד או ההתקנה – יש לכם, מי שקנו את הדוד שמש – גב ושרות.

באופן המכירה הזה, ישנן חברות שמייצרות דודי שמש זולים במיוחד שנמכרים רק למתקינים כיון ששם עובדים הדברים אחרת, והדודים ומערכות קולטי השמש מיועדים למצב שבו הלקוחות פונים קודם כל למתקין וזה כבר דואג למערכת הדוד והקולטים.

 חברות אלה לא תמיד מייצרות את הדודים בעצמן, אלא קונות דודים וקולטים אצל יצרנים ורק מדביקות את שמן על הדוד. 'מערכות מדבקה' אלה לרוב לא נושאות תווי תקן או תווי איכות אחרים, ורצוי לשים לב בדיוק מה מוכרים לכם.