עיצוב גרפי לאריזות הוא חלק חשוב בתדמית המוצר, החברה והעסק.  איך תדעו להעריך את איכות עיצוב האריזה שתקבלו מהגרפיקאי או מיצרן האריזות? הנה כמה עקרונות בסיסיים וחשובים בעיצוב גרפי של אריזות.

אריזה איננה רק שקית ניילון, קופסת קרטון או תווית לבקבוק. כל מעצב גרפי טוב יסביר לכם, שהאריזה היא חלק מהמוצר ומהתדמית שלו אבל אפילו יותר מזה: האריזה היא זו שיוצאת עם הלקוח מהחנות שלכם, הולכת איתו ומגיעה איתו הביתה. אריזה בעיצוב גרפי טוב מחזקת אצל אלקוח את התחושה שהוא עשה קניה טובה ועוד יותר מזה: היא משמשת אותו להראות את הקניה שלו בבית, להתגאות בה. אריזה מעוצבת בעיצוב גרפי טוב משמשת כמו שלט פרסומת נייד ולפעמים היא מסר בפני עצמו – הקפדה על הפרטים הקטנים.

עיצוב גרפי מוצלח לאריזת מוצר

שימוש בחומר האריזה - כמו בעיצוב כרטיס ביקור, המעצב הגרפי יתייחס מאוד לחומר ממנו עשויה האריזה כחלק מתדמית החברה או המוצר. כך, כשהגרפיקאי יציג בפניכם עיצוב גרפי לאריזה, הוא יציג את הגרפיקה ויישם אותה על חומרים שונים. המעצב יראה לכם כיצד העיצוב הגרפי של האריזה ייראה על גבי שקית ניילון בצבעים שונים, ומנגד איך העיצוב הגרפי לאריזה ייראה על שקית נייר או קרטון קל. אם מדובר בקופסא (אריזה לצרכן, להבדיל מארגז – אריזה לקמעונאי), יכול להיות שהמעצב הגרפי יהיה מעוניין ליצר את האריזה מחומר טבעי-גולמי כמו עץ או ההפך - מפח.

אופן קיפול וסגירת האריזה - נתייחס למשל לארגז קרטון או מנשא למוצרים – ארגז יין או שישיית בקבוקי בירה: אפשר לייצור ארגז פשוט ורק להדפיס עליו עיצוב גרפי יפה ומושך עין. מצד שני, אפשר ליצור ארגז שמתקפל ונסגר בצורה חכמה ומקורית. על המעצב הגרפי לחשוב למי מיועדת האריזה הסופית: האם היא מיועדת לצרכן או שמי שישתמש בה יהיה סדרן הסחורה בסופר? בהתאם לכך, קיפול חכם, ללא שימוש בסרטי הדבקה, סיכות או דבק, יכול להתאים לצרכן קצה - להיות מקורי ולשדר ידידותיות לסביבה. הגרפיקאי יכול גם להחליט על צורך בהדפסה ובעיצוב פנים האריזה – כמו במקרה של שישיות בירה, שנמכרות לצרכנים. גרפיקה מושקעת ויפה על פנים האריזה יכולה להיות מפתיעה מאוד ולשרת היטב את תדמית המוצר.  מנגד, ארגז פשוט יהיה זול יותר ליישום בכמויות גדולות (קיפול על ידי מכונה) ולכן ייושם לרוב בארגזים לקמעונאים.

נקודה אחרונה, בעניין האריזה כשלט נייד: ארגז או שקית קניות הן שלטים ניידים לכל דבר. עיצוב גרפי ברור וטוב של אריזה מבליט אותה גם כשמי שמחזיק בה הולך ברגל. חישבו על שקית שמטלטלים אותה בכל צעד: האם הלוגו שהגרפיקאי עיצב ומיקם על השקית נראה ברור גם כשהיא נעה? האם הלוגו ברור ונראה גם ממרחק? אלה הם רק טיפים ספורים בקשר לעיצוב גרפי של אריזות.