אתר אינטרנט טוב הוא רק חלק אחד מהכלים הקיימים היום בארגז הכלים השיווקי הדיגיטלי. לאלה מצטרפים דפי נחיתה, באנרים, עמודים ברשתות חברתיות ועוד. מהו התפקיד של המעצב הגרפי בכל אחד מהדברים הללו?

חשיבותם של הגרפיקאים וסטודיו לגרפיקה לשיווק מוצלח בדיגיטל

אתר האינטרנט של חברה, עסק או מותג, הוא עדיין המקום שבו יש לחברה השליטה המירבית והטובה ביותר על המסרים שהיא רוצה להעביר. הרשתות החברתיות הן מקום שבו אפשר לתקשר עם קהל, אבל התוכן אינו בשליטה וכך גם רוב העיצוב הגרפי. מהסיבה הזו חשובה עוד יותר התערבותו של המעצב הגרפי בכל מה שאיננו אתר האינטרנט של החברה עצמה: חשובה יד טובה של גרפיקאי יצירתי וטוב, שידע לעבוד עם כל פיקסל שעומד לרשותו ברשת.

באנרים

באנרים פרסומיים אפשר למצוא היום כמעט בכל אתר אינטרנט. מעצבים גרפיים וגרפיקאים מתבקשים לעצב באנרים לשימוש ברשתות הפרסום של גוגל, עיצוב באנרים לאתרים שונים וגם לרשתות חברתיות. במקרים רבים, הבאנרים בכל המקומות האלה מוגבלים מאוד: יש מעט מקום למפרסם להשתמש בו ולגרפיקאי יש גם פחות משחק עיצובי. התוצאה היא שאם הגרפיקאי לא מיומן או יצירתי מספיק, הבאנר לא יהיה מושך והפרסום ירד לטמיון. זכרו שעיצוב גרפי טוב שווה ניצול נדל"ן, ממש כמו בעיצוב פנים טוב.
ואגב, אם מזכירים כבר ניצול נד"ן "קטן", זיכרו שפרסום בסלולר ובסמארטפונים הוא קשה עוד יותר ועיצוב גרפי של באנרים לסלולר הוא כבר ממש אמנות.

דפי נחיתה

כאן שם המשחק הוא יעילות ו –conversion: כמה חשיפות והקלקות הצלחתם להפוך ללקוחות? אין ספק שדפי נחיתה – דפי אינטרנט בודדים או מיניסייטים קטנים – הם כלי עהודה מצויניםן. אבל חייבים שהעיצוב הגרפי יהיה מעולה! הוא חייב למשוך את העין, לעורר סקרנות והכי חשוב – להניע לפעולה.

היום, מעצבים גרפיים וגרפיקאים בעלי נסיון יודעים שישנה חשיבות גדולה לצבעוניות, למיקום אלמנטים שונים על הדף ולניואנסים כמו גודל וסוג האותיות. אם אתם מתכננים להשתמש בדפי נחיתה, אל תוותרו על יד מקצועית בעיצוב הגרפי של הסף!

רשתות חברתיות

עיצוב גרפי לדפים ועמודים ברשתות חברתיות אינו מוגבל רק לדפים עצמם! נכון, יש לעצב את המסגרת, להחליט על תמונה מתאימה ל- header או על דפים מובילים אבל לא רק: אם אתם מפעילים דף עסקי ברשת חברתית כלשהי, אתם חייבים לזכור להשתמש בצורה מעוצבת גרפית נכונה גם במקומות המיועדים לתכנים. בהרבה מקרים מעלים לדפי פייסבוק פוסטרים, למשל, במקום לעבד ולייצר תמונות יעודיות לטיים-ליין, וחבל. בשיתוף פעולה עם קופירייטר טוב, מעצב גרפי חכם יוכל לתת לדף שלכם ברשת החברתית מראה עדכני ולהפוך אותו ידידותי ויעיל, תוך שמירה על רוח המותג.