אפשר למצוא כיום קבוצות תמיכה של מסגרות פרטיות וגם קבוצות המוצעות על ידי קופות החולים ומסובסדות. תוהים אם אפשרות כזו יכולה להתאים לכם? הנה הסבר קצר עליה ועל היתרונות שמציעות קבוצות התמיכה לאלה, המעוניינים להיגמל מעישון:

קבוצות תמיכה של קופות החולים ושל חברות פרטיות

לאור המודעות הרבה לנזקי העישון והרצון לספק מענה מתאים לכל המעוניינים להיגמל מעישון, מציעות כיום כל קופות החולים בארץ וגם חברות פרטיות שונות קבוצות תמיכה. תהליך גמילה מעישון הינו הליך לא פשוט. הוא מצריך כוחות רבים מהמבקש לעשות זאת, כוחות נפשיים וגם התמודדות פיזית לא קלה. התהליך עצמו עבור הגוף, הרגיל לקבל ניקוטין באופן קבוע ובכמות רבה, הוא כמעין משבר המלווה בסימפטומים פיזיולוגיים שונים. מעבר לכך, גם הנפש עצמה חווה משבר לא פשוט והצורך להסתגל למציאות חדשה ולהתמודד אתה מבלי לעשן מוביל לקשיים רבים. 

קבוצות התמיכה, שבהן משתתפים מעשנים בגילאים שונים, גברים וגם נשים, הן מקום למצוא את החוזק, מקום למצוא את התמיכה ואת העזרה הכול כך חשובה לאלה, הנמצאים בתהליך הגמילה. זהו מקום שבו הם יכולים לבטא את עצמם בצורה חופשית ולהרגיש בנוח. בקבוצות אלו, שאותן מנהלים אנשי מקצוע המתמחים בטיפול בנגמלים, ניתן להביע בפני האחרים את הקושי, את החרדות ואת ההתמודדות היום יומית עם התהליך עצמו. בקבוצות התמיכה של קופות החולים, כמו גם באלו של החברות הפרטיות שמציעות אותן, מקבלים כלים פרקטיים כיצד להתמודד עם הצורך בסיגריה, מה יכול להחליף את הצורך הזה ובכלל, איך להתגבר על קשיים שונים, שפעמים רבות מובילים לעישון. 

מדוע קיימות קבוצות כאלו

קבוצות התמיכה מתאימות למעשנים המעוניינים לזנוח את ההרגל עצמו. רבים מנסים במהלך החיים, ובמיוחד "מעשנים כבדים", להיגמל מעישון. גמילה מעישון לאחר שנים רבות מאד היא משימה לא קלה ויש כאלה הרואים אותה כבלתי אפשרית. קבוצות התמיכה נולדו מתוך הצורך העז של המעשנים למצוא מסגרת מתאימה, שבה יוכלו לעבור את התהליך בצורה קלה יותר. מחקרים שנעשו בתחום מראים כי הגמילה מעישון כשהיא נעשית לבד היא קשה מאד ופעמים רבות המנסים זאת חוזרים לעשן בתוך זמן קצר ומוותרים לעצמם. מי שלוקח חלק במסגרת מחייבת, כמו קבוצת תמיכה, איננו מוותר לעצמו בקלות, הוא מרגיש מחויבות רבה למדריכים, לחברים שבקבוצה, ובהמשך גם לעצמו ולמשפחתו. הוא איננו רוצה לאכזב את המשתתפים האחרים, החולקים איתו את אותו הקושי ולומד לאט, שלב אחר שלב, כיצד להתגבר על הצורך בסיגריה. הדבר נעשה בהדרגתיות ותוך שילוב של כלים מקצועיים, הידועים כיעילים מאד לתהליך הגמילה.