הרעיון הכללי בהכנה של ארטיקים וקרטיבים הוא למעשה להכין מעין גלידה שמורכבת על מקל ולא מתפרקת. מה זה אומר?

זה אומר שבשונה מגלידה של חנות גלידה, הגלידה שלכם, או הסורבה, אם אנחנו מדברים על קרטיב - צריכים להיות יחסית קשים ועמידים. זה אומר שתכולת הקרח שבהם צריכה להיות יחסית גבוהה, אחרת הם ימסו בקלות.

ארטיק ביתי קל להכין מתערובת של יוגורט ומחיות פרי: אפשר לקנות מחית פרי מוכנה, לרוב קפואה, ולערבב אותה עם יוגורט ואז להקפיא. חלק מהמחיות הללו טבעיות לחלוטין אבל יש כאלה שיש בהן גם סוכר. כדאי להעדיף מחית טבעית.

מחית פרי אפשר גם להכין גם בבית מפירות העונה: לוקחים את הפרי שאוהבים ומעבדים אותו בבלנדר או במעבד מזון. כדאי ואפשר לשלב בין פירות שונים: משמש או אפרסק עם בננה, למשל. אפשר גם לשלב קצת פירות יער קפואים, אם רוצים.

כאשר אתם מעבדים פרי למחית, כדאי לשמור ולא לעבד את הפרי עד הסוף. קצת חתיכות של פרי - לא גדולות מדי - יוסיפו למרקם של הארטיק שלכם ויעצימו את התחושה שהוא אכן עשוי מפירות אמיתיים.

 

האם יש מתכון קבוע לארטיקים של פירות?

לא. תכולת המים בכל סוג של פרי משתנה מאוד ואפילו יותר מזה: יש פירות שמכילים יותר או פחות מים, באותה עונה ממש וצריך לעשות כמה ניסיונות על הפירות שאתם אוהבים. אם אתם לא בטוחים ואין לכם ניסיון בהכנת ארטיקים ממחיות פרי, תוכלו להכין את הארטיק בצורה פשוטה מאוד. אז נתחיל בתבניות מיוחדות להכנת גלידות אישיות בבית: אפשר למצוא אותן בכל מיני חנויות כלי בית וגם בסופרמרקטים, במחלקת אביזרי הבית. אם אין להן מקלות, צריך לקנות גם מקלות ארטיק - מעץ או מפלסטיק. אל תנסו להשתמש בכפיות בצור ידיות, כי הן מעבירות חום ויגרמו לארטיק להימס. אז הנה המתכון:

 

ארטיקים מחלב קוקוס ופירות יער

רוצים ארטיק קר וטעים כבר עכשיו? הקליקו ומצאו חנות גלידה מומלצת באזורכם

 

ארטיקים מחלב קוקוס עם חתיכות של פירות טריים

כשרות: כשר פרווה

רמת קושי: כל אחד יכול

כמות מנות: 8

זמן הכנה: 10 דקות זמן הכנה + 8 שעות הקפאה

מרכיבים:

  • כוס וחצי פירות - מרוסקים בצורה גסה או חתוכים לפרוסות
  • כוס וחצי (בערך פחית) קרם קוקוס בעל תכולת שומן גבוהה (קרם קוקוס ולא מי קוקוס)

הכנה

  1. הכניסו כמה חתיכות פרי לתוך תבנית ארטיק וצקו מעליהן קרם קוקוס. טפחו קצת את התבנית על השולחן כדי לשחרר בועות אוויר (אפשר גם לערבב בקצה סכין) ונעצו את מקלות הארטיק במקום.
  2. אם החלטתם להשתמש במחית פרי וקרם קוקוס, ערבבו הכול יחד - לא חייבים עד הסוף, בהכרח, ואפשר להשאיר גם 'פסים' בתערובת.
  3. הקפיאו למשך לילה לפחות.

אחרי שהארטיקים קפואים - להוציא מהתבנית ולאכול. בתיאבון!