דשא סינטטי הינו פתרון אידיאלי לאנשים שרוצים להעניק לחלל חיצוני מראה ירוק ומסודר, ללא צורך בהוצאות כספיות רבות ובתחזוקה באופן שוטף של עבודות גננות, כמו גיזום, או השקיה. הדשא הסינטטי יכול להתאים לבית פרטי (למרפסת או לחצר), לגני ילדים, גני שעשועים, מגרשי ספורט ועסקים שונים. אחת התכונות המושכות ביותר של דשא סינתטי היא שהוא לא דורש טיפול ותחזוקה כמו של דשא טבעי.

אז כן, תצטרכו להשקיע לעיתים בניקיון על מנת שהדשא יראה טוב ורענן, שכן הוא צובר אבק ולכלוך לאורך זמן, עשו זאת כדי לשמור עליו ולהאריך את חייו.

 

כל כמה זמן צריך לנקות את המשטח?

אם יש לכם ילדים קטנים, חיות מחמד או שהדשא מוקף בעצים ושיחים רבים שמשירים עלים, יש להניח שתצטרכו לטפל בדשא לעיתים קרובות יותר. כמו כן, בישראל יש הרבה אבק באוויר, מה שאומר שהדשא זקוק ליותר תחזוקה וניקוי.

רצוי לשטוף ולנקות את המשטח לפחות פעם בשבוע על ידי התזה של מים ויש כמובן להרים ולהסיר כל עצם זר שעלול לפגוע במשטח כגון: אבנים, 'מתנות' שחיות המחמד הותירו אחריהן, וכך הלאה.

שטיפה בצינור, לכיוון בסיסי הסיבים, יסלקו אבק וגרגירים של חול ופסולת אחרת שהצטברו ביניהם.

פעם בחודש יש להשתמש במגרפת דשא גמישה, או במטאטא כביש, כדי להסיר אבק, לכלוך, עלים ופסולת אחרת.

שימו לב להשתמש רק במטאטא עם שיער ארוך ולא נוקשה מדי, ולעבוד בצורה קלילה עם המגרפה.

 

איך לנקות דשא סינטטי מעלים שהצטברו?

עם הזמן עלים רבים מצטברים על הדשא הסינטטי, לכן כדאי לנקות אותו מידי פעם כדי לשמור על נראותו. ניתן לעשות זאת באמצעות מטאטא כביש, או על ידי מגרפה עם סיבים רכים. כדאי להשתמש באחד מהסוגים האלו ולא באחרים, כדי לא לפגוע באיכות הדשא. באמצעות המטאטא או המגרפה, תוכלו להיפטר גם מסיבים שמצטברים עליו.

 

איך לנקות דשא סינטטי

(צילום: ShutterStock)

 

ניקוי דשא סינטטי מאבק ולכלוך

ניתן לבצע זאת באופן פשוט על ידי צינור מים. תוכלו להשתמש בצינור עם ראש, כאשר ניתן לכוון את עוצמת המים. אופציה נוספת היא באמצעות גרניק (מכונת שטיפה) במידה ויש לכם, תוכלו לנקות איתו וכך בקלות הדשא יהיה נקי עם מראה חדיש ורענן. כאשר מנקים את הדשא נפטרים מלכלוך רב, כגון: שאריות מזון, אבק, בוץ, צרכים של חיות מחמד ועוד.

מומלץ לבצע את הניקוי כל מספר שבועות. אמנם פעולה זו תדרוש מכם התעסקות, אך היא מאוד מינימלית ולאחר שתראו את הדשא נקי ומצוחצח, תבינו שהמאמץ השתלם לכם מאוד.

 

איך מנקים דשא

(צילום: ShutterStock)

 

 

כיצד להסיר צואה של כלבים מדשא סינתטי?

פשוט מאוד: יש להרים את הצואה ולשים אותה בשקית ניילון. אם נשאר חומר או כתם על המדשאה, שוטפים אותה במים עד שהכתם נעלם.

 

איך מסירים ריח של שתן מהדשא?

כדי להסיר ריח שתן מהדשא תצטרכו להצטייד בצינור מים, חומץ וחומר לניטרול ריחות מדשא סינטטי. לאחר מכן עליכם לבצע מספר פעולות:

  • בצעו שטיפה באמצעות צינור מים לניקוי השתן שנדבק לדשא, כדי לנטרל את הריח. תוכלו גם לשטוף עם מים ומעט חומץ או סבון. 
     
  • במידה והשטיפה לא הועילה לניקוי הדשא, יש באפשרותכם להשתמש בתכשיר מיוחד לניטרול ריחות, שניתן למצוא בחנויות של חיות מחמד. חומרים אלו אמורים להעלים לחלוטין ריחות לא נעימים. התיזו את החומר באזורים הנחוצים.
     
  • כדי למנוע מחיות המחמד שלכם לעשות את צרכיהם על הדשא הסינטטי, תוכלו לשפוך מעט חומץ באזור, זה יכול להרחיק אותם משם וכך ימנעו מלעשות זאת. כמו כן דאגו לשטוף את המקום הזה יותר מאשר פעם אחת בשבוע, על מנת לסלק את הריח, שמושך השתנה חוזרת מצד הכלב.
     
  • ניתן גם להשתמש בספריי ריחות מיוחד, כדי להעלים את הריחות או לפחות לטשטש אותם.

 

מסטיקים, חומרים אחרים וצרות אחרות

מסטיקים יש להרים מיד כשהם נופלים או לקרר עם קוביית קרח, כדי שניתן יהיה להסיר אותם בקלות.

רוב החומרים האחרים ניתן לשטוף במים ולכל היותר – בתמיסה של מים וסבון.

 

ניקיון של דשא סינטטי

(צילום: ShutterStock)

 

האם יש חומרים מיוחדים לניקוי הדשא?

לעיתים השימוש במטאטא כביש או מגרפה יכול להספיק. אך במידה ואתם עדיין מריחים ריח רע מהדשא או שיש עליו כתמים שלא הצלחתם להסיר, תוכלו להיעזר במוצרי ניקיון אקולוגיים במידת הצורך, כגון: נוזל אקולוגי, שמפו לניקוי וחיטוי דשא סינטטי ועוד. חשוב להתאים את חומר הניקוי לסוג הדשא כדי לא לפגוע בו. בנוסף, במידה ויש לכם שטח גדול עם דשא סינטטי, ניתן להשתמש בשירותים של חברת ניקיון שתבצע עבורכם ניקוי מקצועי.

 

טיפים לתחזוקה שוטפת של הדשא

  1. השתדלו לנקות את הדשא פעם בחודש - חודשיים לפחות, כך תוכלו לצמצם את כמויות הלכלוך שהצטברו עם הזמן ולשמור עליו נקי ואיכותי.
  2. כל דבר שיכול להמיס את הדשא, כמו למשל, סיגריות או מנגלים דולקים - כדאי להרחיק מסביבת הדשא.
  3. מומלץ להרחיק מאזור הדשא עצי פרי, כיוון שהם יכולים ליפול עליו וכעבור זמן לפתח עובש.
  4. שימו לב, אם אתם שוטפים את הבית ומוציאים את המים החוצה, חומרי ניקוי חזקים עלולים לפגוע בדשא הסינטטי ובצבע שלו.
  5. במידה ואתם רואים חלקיקים גדולים ופסולת שנתקעו בין הגבעולים, דאגו לפנות אותם. תוכלו לבצע זאת באופן ידני או עם צינור מים באופן פשוט ומהיר.
  6. אם אתם מעוניינים לנקות את הדשא עם מוצרים כימיקליים, מומלץ לבדוק במקום נסתר על הדשא הסינטטי ולוודא שלא נגרמה פגיעה במרקם או בצבע. רק לאחר מכן תוכלו להשתמש בתכשיר ולנקות איתו את כל הדשא.

 

לסיכום, דשא סינטטי יכול להעניק מראה מרענן לבית ולמגוון מוסדות פרטיים וציבוריים. כמו כן, הטיפול בו אינו דורש מאמץ רב, אך כדאי להקדיש מעט זמן מזמנכם ופעם בחודש - חודשיים לבצע ניקוי יסודי, כך הדשא יראה טוב יותר ויישמר לאורך זמן.

 

מחפשים גנן מקצועי שיעשה בשבילכם את העבודה? רוצים להתקין דשא מלאכותי? 
כנסו לאינדקס עסקים של בזק B144 ומצאו בקלות גננים באזורכם המתמחים בהתקנה ובניקוי דשא סינטטי.
 

גננים בתל אביב

גננים בחיפה

גננים בירושלים והסביבה

גננים בבאר שבע