בבתי הספר היסודיים יוצאים לחופש הגדול ב- 1 ביולי, וחוזרים לבית הספר ב- 1 בספטמבר. במהלך הזמן הזה אנחנו לאו דווקא בחופשה, אלא עובדים, והילדים אמורים להיות בבית, בקייטנות או במסגרות חלופיות, עם ילדים או עם בני משפחה אחרים, או לבד, תוך שהם מעסיקים את עצמם או שומרים על האחרים שלהם. ואם זה נשמע לכם כמו בלגן אחד גדול, בלתי סביר או בלתי אפשרי, זה בסדר: זה באמת כך. 
אבל עוברים את זה. השאלה היא רק "איך?"

 

קייטנות – גם באוגוסט

זה הפתרון הישן, המסודר והמוכר ביותר לכל: מסגרת שבה שולחים בבוקר את הילדים למקום שבו משגיחים עליהם ילדים אחרים, רק קצת יותר מבוגרים. מקווים שהכול יעבור בשלום, ושאם אפשר, הילד גם ייהנה קצת ושתהיה לו חוויה טובה. 
אבל ציניות לחוד ומציאות לחוד: היום יש קייטנות כמעט לכל טעם ולכל עניין. מחוגי שחמט ומחשבים ועד גלישת גלים או רכיבה על סוסים. יש קייטנות ניווט וסיור, ציור ואמנות ואם מתעקשים למצוא, יש להניח שיש גם קייטנות לטיפול בבעלי חיים. 
חפשו מסגרת מסודרת ככל האפשר מבחינה ביטוחית, מבחינת זמני פעילות, הסדרי הסעה וליווי. במיוחד בקייטנות פעילות – בריכה, ים, גלישה וגלים או סיור וניווט – הקפידו על ותק המדריכים, תוכנית מסודרת ונושאי בטיחות. 
זכרו שהילד שלכם מבוטח בביטוח הכללי של משרד החינוך גם בחופשה, אבל זה לא מחליף או תחליף לביטוח מנהלי הקייטנה או לכללי זהירות. 

 

3 ילדים שמחים בגימבורי

 

פעילויות אחרי הקייטנה או כאשר מסתיימות הקייטנות

לא מעט מקומות מציעים פעילויות לילדים בשעות אחר הצהריים. לרוב מדובר בקניונים ומרכזי קניות, אבל יש מקומות גם מחוץ לערים, שבהם מתקיימות פעילויות כאלה:
מחלבות ומשקים חקלאיים מציעים כולם לא מעט אטרקציות לילדים שהן גם מעניינות וגם טעימות ומפתיעות. העלות היא לרוב סבירה או אפילו לא גבוהה, ואפשר להעביר במקומות האלה חצי יום בשקט ובכיף. 

 

משחקיות

כאלה יש בקניונים ומרכזי קניות והן לרוב בסגנון 'ג'ימבורי' כזה או אחר. עדיף לקנות כרטיסייה לכמה כניסות, כיון שאז המחיר לרוב נמוך משמעותית ממחיר של כניסה בודדת. 

 

בריכת שחייה

סיפור יקר, לצערנו, אולי סוג הבילוי היקר ביותר לימי הקיץ. מנוי לבריכה עלול להגיע לכדי 2,000 ש"ח או יותר למנוי משפחתי. הצעה שלנו? בדקו את האפשרות לקנות כרטיסיה או כניסות בודדות. אתם לא חייבים כניסות בשבת, כיון שעיקר ה"בעיה" הוא ממילא באמצע השבוע, כאשר אתם עובדים.

 

מוזיאונים ומוסדות תרבות שונים אחרים

בישראל יש מספר מוזיאוני מדע שהם מקומות נפלאים להביא אליהם את הילדים, בכל גיל – מגילאי גן ועד חטיבת הביניים, לפחות. חלק מהמוזיאונים פתוחים בימי שבת ומספקים בכך אטרקציה לסוף שבוע. חלק אחר פתוחים אמנם רק בימי חול, אבל יש ביניהם שמציעים חוגים ופעילויות ערב. 
גם במוזיאונים לאמנות יש לרוב חוגים לילדים; חוגי יצירה ואמנות ולעיתים גם קולנוע ותיאטרון. כמו בכל פעילות, גם כאן, כדאי לברר עלויות וזמני פעילות ולנסות לעניין בעניין חבר או שניים אתכם, כדי לצמצם עלויות נסיעה. 
אופציה נוספת – בעיקר לילדים צעירים יותר – הם חוגים ובילויים בספריות מרכזיות: שעת סיפור או מחזה בספריה העירונית היא אופציה נהדרת לבילוי, ואתם יכולים גם לשוטט בין הספרים או לקרוא משהו בזמן שהילדים מבלים. 

 

חדרי בריחה

בשנים האחרונות עולה הביקוש לחדרי בריחה מכל הסוגים – 'אמיתיים' ו'וירטואליים' כאחד. מעבר לזה, יש היום ביקוש רב גם לחדרי בריחה שמיועדים לילדים, וכאלה אפשר למצוא כבר בכל הארץ – מצפון עד דרום. 
רובם של חדרי הבריחה הרגילים מיועדים לבני 12 ומעלה,  אבל יש כאמור גם כאלה שפונים לצעירים יותר – אפילו מגיל שש או שמונה. הילדים יצטרכו ליווי מבוגר – שלכם או של אח בוגר – אבל זו יופי של פעילות לאחר צהריים מגבש. 

 

פעילות עצמאית

אם יש לכם קצת חוש יצירתי, אם יש ילד שיכול להשגיח על שני חברים קטנים, ולהפעיל אותם, סדרו להם קייטנת יצירה ביתית משלהם, לשעות שאחרי הקייטנה, ועד  שאתם חוזרים. זה מצריך קצת חומרי יצירה וכמה רעיונות טובים, אבל ההוצאה קטנה והתוצאה היא חוויה משפחתית נפלאה. 

מחפשים משחקיה טובה או ג'ימבורי לקחת את הילדים ליום כיף? הקליקו כאן ומצאו בקלות משחקיה מומלצת וקרובה לביתכם.