פראג היא בירת צ'כיה: מהמדינות החשובות ביותר במרכז אירופה, בעלת מורשת ותרבות כללית וגם יהודית מהעתיקות באירופה. לנו, כישראלים, היא מוכרת בעיקר בזכות בית הכנסת העתיק שלה – "בית הכנסת החדש-ישן" - שהוא מהשמורים והיפים ביותר ששרדו, וכן בזכות סיפור "הגולם מפראג"; סיפור שמושך אליו יהודים ולא יהודים רבים, כאחד. 
העיר יפהפייה: יש בה אתרי תיירות ונופש מפורסמים כגון מצודת פראג, העיר העתיקה, הגשרים על הוולטבה ועוד. מצודת פראג, העתיקה בעולם, נחשבת לקומפלקס המצודה הגדול ביותר באירופה וככל הנראה בעולם. זהו מקום מושבו של נשיא צ'כיה והיא גם הבית של קתדרלת סנט ויטוס (St. Vitus Cathedral). קתדרלה גותית יפה, שבה מגדל שעון שרק השעון האסטרונומי, שמותקן בחזית בניין העירייה הישן, מתחרה בו ומפורסם ממנו. 
לפראג ולצ'יכה בכלל אפשר להגיע בטיסות זולות, לטייל בה ולנפוש בה בצורה עצמאית או במסגרת של טיולים מאורגנים. העלויות אינן גבוהות, זמן הטיסה קצר יחסית והמחירים – ולא רק הלינה, אלא גם האוכל והשתייה – נמוכים מאוד בהשוואה למה שאנחנו מכירים כאן בישראל. 

 

תרבות הקפה של פראג ובתי קפה מומלצים

כמו שהרבה ישראלים יודעים, פראג ידועה בזכות בתי הבירה שלה ובזכות העובדה שמחירי הבירה נמוכים. אבל בהיותה בירה מרכז אירופית מכובדת, היא ידועה בזכות בתי הקפה ותרבות הקפה שלה בכלל. אם אתם מגיעים לפראג באוקטובר, נסו לתכנן כך את הטיול שלכם, שהוא יתקיים בזמן שבו מתקיים בעיר פסטיבל הקפה; אירוע בן שבוע לערך, שבמהלכו אלפי מכונות קפה בבתי קפה קטנים וחמימים אומרות שירה וחולטות סוגי קפה מתערובות מיוחדות, לטעימות מיוחדות ולהנאה. 

 

בית קפה בעיר העתיקה בפראג

מצאו כבר עכשיו סוכנות נסיעות מומלצת ופנקו את עצמכם בדיל שווה לפראג
 

איפה לשתות ואיפה לטעום קפה בפראג?

הזכרנו את הגשרים של פראג, שחוצים את נהר הוולטבה. והנה, שני בתי קפה מומלצים שוכנים משני צידיו של אחד מהגשרים האלה - גשר הליגיונרים. גשר יפהפה, שמאפשר לתצפת מרחוק על גשר קארל, הידוע יותר. 

מצד מזרח – קפה Bella Vida

"קפה החיים הטובים" מציע לכם ישיבה רגועה על כוס קפה ייחודית בקלייה צ'כית מסורתית או אירופית (בעיקר צרפתית). ארוחות בוקר מוגשות החל בשעה 08:30, שעה רגועה, שמתאימה לתיירים. הקפה מציע מגוון רחב של כריכים ביתיים, פסטה טרייה, סלטים ואפילו מנות בשריות, אם אתם מגיעים לצוהריים או ערב מוקדמת. המנה המפורסמת ביותר כאן היא ריזוטו טעים, שישמח אפילו את האיטלקי התובעני ביותר. 
מיקומו של בלה וידה אידיאלי בימי הקיץ: אז תוכלו ליהנות מכוס הקפה מעולה בגינה עם נוף ייחודי לגשר קארל. שימו לב שהמקום פתוח משמונה וחצי עד שבע בערב, בלבד. 
Malostranské nábřeží 3

קפה Smetana

בצד המערבי של הגשר, ונקרא על שמו של המלחין הצ'כי המפורסם. זהו מקום שכולו מוקדש לאמנות, תרבות ועיצוב. בקומה השלישית של הבית נמצאת גלריה SMETANAQ, שמשמשת להרצאות, סדנאות, תצוגות אופנה ומסיבות. שם תמצאו מעצבים צעירים בתחומים שונים המייצרים ומציגים את עבודותיהם תחת קורת גג אחת. בצד שמאל של הקומה הראשונה של הבית נמצא DEELIVE DESIGN STORE, המציע עבודות של כמה ממעצבי האופנה והפנים הצ'כיים הטובים ביותר.
בית הקפה בקומה הראשונה מגיש קפה איכותי וקינוחים מעולים. תוכלו גם לאכול ארוחת בוקר או לבלות את אחר הצוהריים בהנאה מאחד הנופים היפים ביותר של נהר הוולטאבה, טירת פראג וגבעת פטרין.
Smetanovo nábřeží 334/4

Kafemat

זה יותר אספרסו בר עם קינוחים ועוגות טובות, מאשר בית קפה של ממש, וכדאי להגיע אליו רק אם אתם מטיילים בחלקה הצפוני של העיר, ברובע Device. הרובע נחשב שלאחד היפים והמודרניים בעיר ויש בו בכלל הרבה בתי קפה חדשים וגלריות. המיוחד במקום הוא הקפה שלהם, שמגיע מלונדון, בקלייה מיוחדת. הם מכינים גם קפה בשיטות חליטה מיוחדות. אין ממש מקומות ישיבה רבים, וזה באמת מקום למי שמטיילים ברובע. 
Dejvická 3

Můj šálek 

חלק מרשת קטנה של בתי קפה בעיר (מוכר יותר הוא ה- Misto). מקום מעולה לבראנץ', באזור מקסים בקרלין ושווה ביקור מיוחד. הקפה קלוי במקום ומזנים שונים, בתערובות ייחודיות. סופי השבוע עלולים להיות עמוסים. 
Křižíkova 386/105-Karlín

Cà phê 

בית קפה ובר צעיר הוא מקום באמת מיוחד:. בעלי המקום, שנפתח רק באפריל 2018, אומרים שהוא "ילדה וייטנאמית חלומית עם לב גדול שהתגשם."
זהו מקום מסוגנן לאנשים להיפגש וליהנות ממטבח וייטנאמי אותנטי, ממותגי קפה מובחרים מבתי קלייה אירופאים ויין טוב. קצת קלאסיקות וייטנאמיות מתובלות בסגנון אירופאי = Cà phê.
שוכן, אגב, בלב הרובע בו נערך פסטיבל הקפה. 
U Průhonu 9, Holešovice