מסעדות בברצלונה: מגישות גם כוס קפה טובה

אחד הדברים הטובים בספרד בכלל, ובברצלונה בפרט, הוא שאפשר להשיג בה כוס קפה ראויה, לאורך כל שעות היממה. אתם יכולים להיכנס על הבוקר לבית קפה פינתי קטן, באחת מהשכונות הפחות מתוירות של העיר, ולמצוא בו קפה חזק וטוב, אבל גם במסעדה, אחרי ארוחה טובה: אספרסו כהה ועוצמתי תמצאו בכל מקום. 

קפה דה פינקה Café de Finca

בית הקפה המודרני הזה מעוצב בטוב טעם והריחות הבוקעים ממנו מדיי בוקר מעלים חיוך על הפנים. הוא מתאים במיוחד למי שרוצה שוט קפה של בוקר, או קפה קצר לקחת ליום הטיול בעיר או בדרך חזרה למלון, בסוף הערב. אין כאן ממש מקומות ישיבה 'לבלות' בילוי ארוך, בוודאי שלא לשים לפטופ לשיחת סקייפ הביתה.
כבר בכניסה למקום ועוד בדלת אתם מבינים שנכנסתם למקום שלוקח את משקה הקפה ברצינות. ישנם בקפה דה פינקה עשרות סוגים של קפה ממקומות שונים בעולם. 
הקפה המוגש במקום נטחן טרי ומוכן לכל לקוח ע"י אנשי מקצוע (בריסטות) מיומנים ומוצלחים במיוחד. ניתן לקנות קפה טחון ולקחת אתכם, כאשר תוכלו לבחור באחד או יותר מעשרות הסוגים במקום. אם קשה לכם לבחור צוות המקום ישמח לעזור. 
כתובת: Pasaje mercer rodoreda 2-4, Castelldefels, Barcelona.

סנטרל קפה

כמעט אין עיר באירופה שאין בה איזה בית קפה שנקרא "קפה סנטרל", והוא גם לרוב מוסד ותיק, מכובד וידוע. 
ברצלונה לא מערים אלה וה'קפה סנטרל' שלה נמצא באחת הפינות ההומות ביותר בעיר ונקרא "Central Café".  
כבר מהרחוב יקרא לכם פנימה בר הקפה המעוצב והמרשים: עם בר כיסאות ארוך, אשר מאפשר לכם לחזות במלאכת הכנת הקפה מקרוב, מקום זה הוא אחד מהמועדפים על רבים בברצלונה. 
סנטרל קפה הפך כבר מזמן לרשת קטנה והומה בברצלונה עם כמה סניפים שנמצאים במקומות שונים ברחבי העיר. לכל סניף אופי משלו, אבל התפריט קבוע, והוא מגיש הרבה מנות בריאות – סלטים, קערות "בודהא" צמחוניות ועוד. מנות רבות יתאימו אפילו לשומרי כשרות. 
להבדיל מהקפה דה פינקה, בכל סניף של סנטרל קפה אפשר לשבת בנחת ולשתות קפה טעים וטוב והמקום אפילו לא ייתן לכם לקום כל כך מהר מהכסא. הקפה נטחן במקום מדי יום ונעשה לתפארת, מומלץ לקחת ליד איזו עוגייה או קרואסון ולהתענג.
כתובת הסניף המקורי: Calle Calvet 3, Barcelona.

 

מסעדה בברצלונה

מתכננים חופשה חלומית בברצלונה? פנו לסוכנות נסיעות שתסדר לכם דיל שווה 

 

Cup & Cake 

אחד מבתי הקפה הקטנים והמפתיעים בברצלונה מציעה נוסחה מנצחת, קפה מצוין ועוגה מצוינת ליד. 
המקום הוא מקום מושלם להתחיל את הבוקר בברצלונה ולבדוק מה עושים היום על כוס קפה ועוגה. גם הילדים ייהנו ממיטב המשקאות של המקום כאשר השוקו מומלץ לאוהבי המתוק. הקפה נעשה בחום ואהבה והאספרסו מחליק לכם בגרון בעדינות ורכות.
כתובת: Carrer Enric Granados, 145, Barcelona

קפה השטן – Satan’s Coffee

נחשב לאחד הטובים במה שנקרא "הגל השלישי" של בתי הקפה בברצלונה: מקום קטן, שמציע לא רק קפה איכותי וטוב, אלא גם תפריט מקורי.
הטוויסט כאן, מלבד קפה משגע, הן מנות מהמטבח היפני! מרבית המנות לא כוללות בשר, וניתן להזמין אותן בגרסא צמחונית לגמרי, אם אתם שומרי כשרות, למשל. 
הקפה מעולה, אך המקום מיועד להזמנה 'מהדלפק' או לישיבה יחסית קצרה. 
נמצא ברובע הגותי – לא ממש ליד חנויות המזכרות... 
כתובת: L'Arc de Sant Ramón del Call 11

 

מסעדות מומלצות בברצלונה: גם כשרה – וגם קפה 

לא קשה למצוא אוכל כשר בברצלונה, אם אתם מסתפקים למשל בפירות וירקות, או דגים מסוגים שונים. 
בעיר יש לא מעט מסעדות שמגישות אוכל שמבוסס על דגים וללא בשר, כמו מסעדות טבעוניות או צמחוניות או פה ושם גם מסעדות הודיות.  מסעדות שמגישות בשר כשר נדירות יותר. הידועה שבהן היא מסעדת 'מכבי':

מכבי

פאייה דגים (ללא פירות ים, כמובן), צ'וריזו על הפלאנצ'ה, צלעות עגל על הפלאנ'צה ומנות רבות נוספות, כולן כשרות, הן מהמטבח הספרדי המקומי והן מהמטבח האיטלקי והישראלי. "מכבי" שוכנת במה שהייתה פעם (במאה – 17!) מאפייה מסורתית. כיום היא מגישה לא רק מאפים, אלא בעיקר סלטים טובים וסוגים שונים של בשרים.  לקינוח, עם הקפה, נסו את הפלאן המסורתי של המסעדה. 
כתובת: לה רמבלה 79, ברצלונה

עשינו לכם חשק לכוס קפה טובה? מצאו בית קפה מומלץ בקלות בקטגוריית בתי קפה של אתר B144.