צימרים לפי שעה

רובנו רגילים לנופש בצימר המוצע באמצע השבוע או בסוף השבוע. עם התפתחות הענף בישראל, מזוהה יותר ויותר הטרנד החדש המוכר בחו"ל כ- Dayuse, כלומר השכרת צימרים לפי שעה. שירות זה פועל לטובת הנופשים המעוניינים לשכור צימר לפרק זמן הקצר מיממה, וגם משרת את אינטרס בעלי הצימרים הסובלים מתפוסה נמוכה באמצע השבוע.

כאמור, השכרת צימרים לפי שעה הינו טרנד חדש אשר לאט לאט צובר תאוצה בענף הצימרים הישראלי. צימרים רבים מייחסים כיום לטרנד זה היקף נרחב מפעילותם, בעיקר בימי אמצע השבוע- ובכך מתכננים נכון את ניצול משאביהם (הצימרים) בצורה האופטימאלית, הבאה למנוע מצב בו צימר עומד ריק ללא לקוח. זה המקום להדגיש כי בעלי הצימרים המתנגדים לטרנד זה טוענים כי ישנו סיכון כי שירות זה יגרום לפגיעה ביוקרתיות הצימר עקב החשש כי שירות זה מושך אליו אוכלוסיה צעירה וזולה יותר, אשר עלולה גם לפגוע ברכוש הצימר. עם זאת, תומכי שירות השכרת צימרים לפי שעה טוענים כי לא בהכרח שירות מסוג זה ימשוך אחריו קהל צעיר וזול, אלא פשוט יענה על צורך קיים להשכרת צימר לשהות קצרה כפי שנהוג בקרב אנשי עסקים בארץ ובעולם, ומכך כמובן דווקא יעלה את רמת הצימר כנותן שירותים איכותי ומכובד.

ענף הצימרים נפוץ בארצנו, בין אם מדובר בצימרים ברמת הגולן והגליל, ובין אם מדובר בצימרים באזור הנגב. זהו ענף רווי בתחרות עסקית רבה הדורשת מבעלי הצימרים להתחדש ולהציע כל הזמן שירותים ואטרקציות חדשים ללקוח על מנת לענות על צרכי לקוחותיו השונים (זוגות צעירים, משפחות וכדומה). עקב סיבה זו, הרי שזה הכרחי כי צימרים יאמצו גם את החידוש הבא - צימרים לפי שעה, בטרם ימצאו את עצמם מאחור, דבר העלול להוביל לפגיעה כספית בהכנסות. בעלי צימרים רבים התעניינו לאחרונה בטרנד זה ושוקלים האם ניתן לשלב שירות זה במכלול שירותיו המוצעים של הצימר.

בטרם הצעת שירות צימרים לפי שעה- בעלי הצימרים מוכרחים לעשות את החשבון לעצמם באם מהלך זה טומן בחובו רווח. זאת בשל העובדה כי השכרת צימרים לפי שעה מעלה את תדירות העלויות הכרוכות בניהול צימר- עלויות כדוגמת: כיבוס המצעים, ניקוי החדרים ושאר עלויות נלוות. כלומר, בניגוד לשירות הצימרים המוכר (הקלאסי) שבו התבצע ניקוי חדר רק בסופו של יום, בשירות השכרת צימרים לפי שעה יתכן כי יהיה על בעלי הצימרים לדאוג לניקיונו של החדר יותר מפעמיים ביום, עם כל העלויות הנלוות לכך. שוב, מדובר בחישוב ספציפי לכל צימר באשר הוא ומעלויות אלו כמובן ייגזר המחיר אותו ידרוש בעל הצימר לכל שעת השכרה.

הביקוש לשירות צימרים לפי שעה הינו גבוה וכפי שנאמר, מתמקד בעיקר בימי אמצע השבוע, אם למטרות עסקיות ואם למטרות פרטיות.