איך תבחרו בית דפוס בהתאם לצורך שלכם?

עבודות דפוס מתומחרות על פי גודלן והיקפן: כמות הנייר הדרוש להדפסה, שעות העבודה של מכונת הדפוס וגודלה ועלות ההדפסה עצמה.

עבודות קטנות מאוד מבצעים ברוב המקרים במכונות קטנות, וכיום גם בדפוס דיגיטלי. למה? כיון שעלות ההכנה של מכונת דפוס גדולה לצורך התחלת העבודה בלבד היא עלות גבוהה, וכך הופכת עבודת דפוס קטנה, ליקרה מאוד.
בדפוס דיגיטלי, שעובד כמו המדפסת הביתית שלכם, פחות או יותר, אין עבודות הכנה וניתן לבצע ("להריץ" בשפה המקצועית) בדפוס כזה הדפסה בודדת באותו מחיר ליחידה שעולה לבצע הדפסות רבות. 

כאשר אתם בוחרים בית דפוס, שאלו את עצמכם כמה עותקים אתם צריכים מהחומר המודפס, מה גודל הנייר ומשקלו (העובי שלו) ואם יש לכם צורך בעבודות גימור שונות: הטבעות, כריכה, הדבקה וכו'.

>>> עוד בנושא גימורים והשבחות בבתי דפוס

בחרו בבית דפוס קטן או בבית דפוס דיגיטלי לעבודות קטנות ו'ריצות' קצרות, ובבית דפוס גדול, שלו מכונות גדולות, ולרוב מכונות דפוס אופסט - לעבודות גדולות.
מבחינת הגימור, אפשר לבצע גם עבודות מסובכות בבתי דפוס קטנים, כיון שלרוב הם יוציאו את עבודות הגימור לקבלני משנה: כריכה, הדבקה או קיפול, הטבעות או למינציה – לרוב לכריכיה ולמכון למינציה.
בתי דפוס גדולים עשויים לבצע עבודות כאלה "בבית", בעצמם, בעלות נמוכה יותר. מצד שני כאמור, בעבודות קטנות עבודת הדפוס תהיה יקרה, והמחיר הסופי עלול להיות גבוה.

 

עובד בבית דפוס

 

אם אתם זקוקים למוצרי דפוס איכותיים, במיוחד כשהדבר נוגע לקידום העסק שלכם באמצעות ברושורים, גלויות או מוצרי שיווק אחרים, אינכם יכולים להסתמך רק על המחיר. ההליכה בעקבות המחיר הנמוך ביותר יכולה לגרום לכך שלא תקבלו בדיוק את המוצר שרציתם, או שחלילה יפלו טעויות בתהליך העיצוב וההדפסה.

מה עוד כדאי לבדוק עם בית הדפוס מלבד מחירים?

סוג נייר

חומר הגלם הבסיסי של כל בית דפוס הוא נייר. ישנם אין ספור סוגים של ניירות והבחירה בסוג נייר מסוים משפיעה על כל מוצר דפוס באופן מהותי מאוד. ישנם ניירות המתאימים לכרטיסי ביקור, ניירות המתאימים להזמנות לאירועים, ניירות המתאימים לחוברות וקטלוגים ועוד.

מלבד ניירות שונים, בתי הדפוס היום מציעים גם הדפסות איכותיות על חומרים שונים כגון: קנבס, דיסקים, מגנטים וכדומה – המחיר אמנם יקר יותר, אבל האפקט הוא בהתאם.

שיטת הדפסה

בעידן המודרני בו אנו חיים שיטות ההדפסה הן הרבה יותר מגוונות. כדאי לבחור בבית דפוס אשר עובד בשיטות משוכללות וחדישות המבטיחות הדפסה איכותית ועמידה לאורך זמן. חשוב להתאים את שיטת ההדפסה לחומר שעליו אתם מתכננים להדפיס, ישנם בתי דפוס שמתמחים בשיטה מסוימת וכדאי לפנות אליהם כאשר מדובר בהדפסה על חומר מיוחד.

הדפסות איכותיות מתבצעות כיום בצורה מתקדמת ביותר ע"י מכונות דיגיטליות של דפוס "אופסט" למשל. איכותן וחדשנותן של מכונות אופסט יכולה להביא ליצירת דפוס ברמה גבוהה ביותר המציג דיוק עד לרמות רזולוציה מדהימות.

>>> עוד בנושא שיטות הדפסה נפוצות

עיצוב

בתי דפוס רבים מעסיקים גם מעצבים גרפיים לעיצוב לוגו, ניירת, הזמנות וכדומה. המעצבים של בית הדפוס יכולים להיות מעצבים איכותיים מאוד והם יחסכו לכם כסף רב בהשוואה למעצב גרפי פרטי או סטודיו לעיצוב גרפי.

לוחות זמנים

בין אם מדובר בהדפסה של כרטיסי ביקור ובין אם מדובר בהזמנות לחתונה, כל הזמנה זקוקה לתאריך ביצוע מסודר בו בית הדפוס חייב לעמוד. אם ההזמנה דחופה לכם, כדאי שתבדקו שבעתיים מתי בית הדפוס יכול לספק את העבודה שהזמנתם, בבתי דפוס עמוסים אפשר לפעמים לחכות כשבוע לעבודה מסוימת ואף יותר מכך.

 

הדפסה מקצועית בבית דפוס

מחפשים מקום מקצועי ומומלץ להדפסות? היכנסו ובחרו בית דפוס באזורכם לפי המלצות גולשים

 

איך נוודא שמדובר בבית דפוס איכותי?

דוגמאות והמלצות

אם אתם מתכננים להדפיס פליירים או גלויות לעסק, כדאי שתבחרו בבית דפוס אשר התלהבתם מעבודותיו בעבר. נניח וראיתם פלייר או פרסומת שהאיכות והעיצוב שלה מצאו חן בעיניכם, כדאי לברר מיהו בית הדפוס שהדפיס את הפלייר, הרבה פעמים שמו יופיע על הפלייר עצמו. דרך נוספת למציאת בית דפוס איכותי היא לשאול מעצבים גרפיים, שאת דעתם ועבודתם אתם מעריכים, עם איזה בית דפוס הם עובדים.

תיק עבודות

כל בית דפוס שמכבד את עצמו מחזיק תיק עבודות. תיק העבודות כולל מוצרי דפוס מסוגים שונים שבית הדפוס הפיק ללקוחות קודמים. צפייה בתיק העבודות תעזור לכם לראות האם העיצוב שבית הדפוס מציע מוצא חן-בעינכם והאם העבודות שלו איכותיות בעיניכם.

פגישה אישית

ניתן להזמין הדפסות ישירות מאתר האינטרנט של בית הדפוס, אבל אם מדובר בעבודה גדולה, או בעבודה שמאוד חשובה לכם, גשו לפגישה אישית עם הנציג של בית הדפוס. בפגישה זו תוכלו לקבל מידע על תהליך ההדפסה, האיכות והמחירים. הפגישה עם איש המקצוע גם תעזור לכם לבדוק האם שיטת ההדפסה מתאימה לרצונות שלכם ואולי אפילו לקבל רעיונות חדשים להדפסה על חומרים שונים מנייר.