מתחתנים? יש בר מצווה או בת מצווה? מתכוננים לאירוע אחר? מזל טוב!
אם אתם מתכוונים לשלוח לאורחים שלכם הזמנות של ממש ולא רק במייל, קבלו מדריך נדיר לנייר הדפוס שקשור בהזמנות לאירועים בפרט, ובעבודות קטנות בכלל.
מדוע "נדיר"? כיון שבעולם הדיגיטלי, רבים שוכחים את החשיבות של חוש המישוש ולכן את הנייר עליו אנחנו מדפיסים את פריטי הדפוס שלנו; שוכחים אותם ומוכנים לקבל כל דבר, כאילו הוא מובן מאליו או שאין דברים אחרים.

מהי חשיבות הנייר בהדפסת הזמנה?

אחד הדברים שעושים הזמנה או עבודת דפוס ליוקרתית, ולכל הפחות למקורית, הוא שימוש טוב בנייר.
קיימים היום מאות ואולי יותר סוגי נייר לדפוס, מבריסטול פשוט, דרך נייר כרומו גם או מוחלק, ועד ניירות שעשויים בעבודת יד.
כל בית דפוס מחזיק לרוב במלאי של ניירות שונים שהוא משתמש בהם באופן קבוע והם גם לרוב ניירות נפוצים.
אם אתם מחפשים הזמנה לחתונה, נניח, הדפוס יציע לכם ניירות לבנים או ניירות בגוון קרם כלשהו.
אם מדובר יהיה בבר מצווה, יוצאו מהמגירה הניירות הכחולים ואם בת מצווה – ניירות בגוני ורוד ואפרסק. אבל לא חייבים להיות שבלוניים כל כך.

בכל עבודת דפוס, גם בהזמנות לאירועים, אפשר להשתמש בניירות בכל צבע שרוצים, כשהעיקר הוא העברת המסר בכל דרך, גם דרך חוש המישוש.
הניירות הפופולריים ביותר להזמנות היום הם ניירות ממוחזרים, אך אלה מגיעים ברוב המקרים בגוונים של אפור או חום, ופחות יתאימו לכן להזמנות חגיגיות.
אגב, אל תתפתו להדפיס "תמונה של נייר ממוחזר" על נייר כרומו – זה לא מתקבל יפה או היטב.

מה קורה אם בבית הדפוס אין את הנייר הרצוי?

אם לא מצאתם את הנייר המתאים לכם בבית הדפוס, כדאי ללכת לחנות גדולה לציוד גרפיקה ואמנות. שם תמצאו סוגים רבים יותר של ניירות, מסוגים שונים ובגדלים שונים. אתם לא חייבים לקנות את הנייר בחנות, ויש להניח שגם לא יהיו לה הגדלים הדרושים לכם.
הביאו דוגמא מהנייר שאתם רוצים להשתמש בו לדפוס. הדפס יבדוק שהוא מתאים למכונה שלו, ויתמחר לכם את ההדפסה תוך שימוש בנייר שלכם. כמובן, שאם תקנו נייר אצל ספק נייר משלכם, עלות ההדפסה תרד.

 

הזמנות בעיצוב שחור עם זהב

רוצים להדפיס הזמנות לחתונה? היכנסו ומצאו בית דפוס מומלץ באזורכם

 

שימו לב לגדליי הנייר וההדפסה

בבתי דפוס קטנים ישנן מכונות קטנות – חצי גליון ואפילו רבע גליון דפוס.
גיליון דפוס שלם גודלו 100X70 ס"מ, חצי גיליון דפוס – 50X70 ורבע גיליון – 50X35 ס"מ.
ככל שמכונת הדפוס גדולה יותר, היא יכולה להדפיס יותר עותקים בריצה אחת כיון שהיא מדפיסה עותקים רבים על אותו גיליון נייר.
לאחר ההדפסה חותכים את העבודות, פעולה מהירה וזולה יותר מההדפסה עצמה ומחיר עבודת הדפוס יהיה לכן נמוך יותר בריצות גדולות.

בבתי דפוס שמדפיסים הזמנות ויש להם רק מכונות קטנות יחתכו גיליונות או חצאי גיליונות לגודל הדרוש להם, ולרוב הם יעשו זאת ללא תשלום; כמעט לכל דפס ישנה גיליוטינה שבעזרתה הוא יכול לחתוך כמויות גדולות של נייר.
שימו לב תמיד לקנות כמה גיליונות עודפים – 5% - 10% יותר נייר ממה שלכאורה דרוש לכם, למקרה של פספוסים או טעויות. הדפס או הביצועיסט הגרפי ינחה אתכם בכך.

מה בדבר ניירות לבתי דפוס דיגיטליים?

בזמן שבתי דפוס בלט או אופסט יודעים להשתמש כמעט בכל סוג של נייר להדפסה (במגבלות המכונה וצבעי הדפוס), בתי דפוס דיגיטליים מוגבלים יותר.
בקשו מבית הדפוס לראות דוגמאות לנייר שהוא משתמש בו ושאלו אם אתם מוגבלים לנייר זה בלבד. קיימים כמובן ספקים של נייר שיש להם ניירות משובחים לדפוס דיגיטלי, אבל רצוי לברר עם הדפוס אם המכונה שלו מתאימה לאלה.

כיצד אפשר להשביח הזמנה לאירוע או כרטיס ביקור?

כאן קיים עולם שלם של השבחות וגימורי דפוס.
אפשר לצפות את הנייר בלכה או בלמינציה, אפשר לחתוך אותו בצורות מיוחדות ואפשר לצפות חלקים ממנו בצבע בולט או בפויל מתכתי – זהב, כסף או צבעים אחרים.
כל גימורי הדפוס האלה עלולים לייקר את העבודה לא מעט, וכדאי גם לא להגזים בהם: השבחה אחת או שתיים לפריט היא די והותר. מעבר לזה תכנסו לעולם שלם של קיטש, ולשם לא כולם רוצים להגיע.

עוד בנושא: גימורים והשבחות בבתי דפוס