דיור מוגן


דיור מוגן מעניק את האופציה הטובה ביותר עבור בני גיל הזהב להמשיך באורח חיים עצמאי, בסביבה יוקרתית, בחברת בני גילם ובסביבה המכילה את כל השירותים הנדרשים. בשונה לחלוטין מ"בית אבות", דיור מוגן אמנם כולל בתוכו גם שירותים רפואיים שונים אך בבסיסו הוא מיועד עבור בני הגיל השלישי הפעילים אשר יכולים לתפקד בצורה עצמאית ואינם נדרשים לתמיכה סיעודית מלאה.


שיקולים בבחירת דיור מוגן


השיקולים בבחירת הדיור המוגן המתאים ביותר הינם רבים. אחרי הכול, המקום הנבחר יהפוך להיות ביתו של בן משפחתנו המבוגר במשך השנים הקרובות (עד מאה ועשרים), על כן בהחלט חשוב לתת את הדגש לעניין זה ולחשוב מהן הדרישות החשובות לנו ביותר.

בין השיקולים השונים ישנם:

 

1. מיקום הדיור המוגן

הכוונה במיקום היא אינה בהכרח בהתייחס לעיר שבה נמצא הדיור המוגן, אלא  יותר בבחינת המרחק מבני המשפחה או החברים. כך למשל קשיש שיחפוץ לעבור אל בית דיור מוגן הממוקם בצפון הארץ הפסטורלי יכול אולי להרוויח את הנוף המדהים ואת ציוץ הציפורים בחלון, אך לא אם כל בני משפחתו מתגוררים באזור השרון, למשל. מרחק הנסיעה הרב יכול להוות קושי רב עבור בני המשפחה, מה שעלול לפגוע בסופו של דבר בתדירות הביקורים. על כן דיור מוגן בכפר סבא, רעננה או הסביבה, יכול להוות פתרון טוב יותר בעניין זה.

 

מחפשים דיור מוגן להורים או לקרוב משפחה? אתרו מקום מתאים לקרוביכם לפי ביקורות והמלצות הגולשים:

דיור מוגן בתל אביב

דיור מוגן בראשון לציון

דיור מוגן בירושלים

דיור מוגן בחיפה


2. שירותי רפואה

בני גיל הזהב נדרשים באופן טבעי לשירותים רפואיים באופן תכוף יותר. על כן, באמת חשוב לבדוק כי הדיור המוגן שבו נבחר יכלול שירותים רפואיים איכותיים, בזמינות גבוהה. הימצאותו של רופא במקום הינה בגדר חובה מוחלטת!


3. אורח חיים עשיר

אורח חיים שכזה יכול וודאי להתאים לכולנו, אך בתקופת הגיל השלישי כאשר הפנאי מהווה חלק מהותי וגדול בחיים, ישנה בהחלט חשיבות רבה לדרך שבה מנוצל זמן זה. בתי הדיור המוגן מציעים עבור דיירי המקום חיי פנאי עשירים הכוללים בין השאר מכון כושר, בריכות,ספא, הרצאות, סדנאות,חוגים, טיולים ועוד. חשוב מאוד לוודא כי אותו דיור מוגן שבו אנו עומדים לבחור, יודע להציע מגוון רחב של שירותים שונים ופעילויות פנאי רבות.


4. חדרים בסטנדרט גבוה

לרוב ישנם סוגים וגדלים שונים של חדרים. כמובן שחשוב לבחור בחדר שיתאים לדרישות ולצרכים של הדייר או הדיירים שעומדים לעבור לחדרים אלו. כדאי לראות מה מכילים החדרים, מה גודל המטבח וחדר השינה וכמובן לא פחות חשוב מהי רמת התחזוקה והניקיון בחדרים.

 

בארץ ישנים אזורים בהם בתי דיור מוגן יוקרתיים יותר ופחות. בליבו של אזור השרון היוקרתי, באחת מהערים ה"נחשבות" ביותר בארץ, ניתן למצוא אחוזות דיור מוגן לבני גיל הזהב שידעו לספק להם את כל השירותים שלהם יזדקקו, באווירה מדהימה ובין בני גילם. דיור מוגן בכפר סבא הינו אופציה נהדרת לחיים עשירים ומלאי פעילות עבור אהובינו המבוגרים.