ההורים שלנו עושים בשבילנו לא מעט במהלך חיינו, החל בגידול שלנו בעודנו ילדים עם כל מה שכרוך בזה דרך עזרה כשאנו מתבגרים יותר, ובכלל, הדאגה שלהם כל חיינו ראויה להערכה למרות שזה רגש טבעי... אבל רגש טבעי לא מתחיל ונגמר רק אצלם אלא גם לנו יש כלפיהם, לכן כשהם מזדקנים ומתחילים להתקשות בלהסתדר לבד אנו עושים לא מעט בשביל לסייע להם.

לעיתים, בית אבות הוא פתרון מצוין בשביל שההורים שלנו יזדקנו בכבוד אבל בחירת בתי אבות היא לא פשוטה, ומצריכה בדיקה מדוקדקת של המקום אליו ייכנסו ההורים שלנו.

בית אבות לעצמאים

ישנם בתי אבות לעצמאים, לסיעודיים, וישנו כמובן גם דיור מוגן. בתי אבות לעצמאים אלו בתי אבו שיש בהם חדרים לכל אדם או לכל זוג, והדיירים משתתפים בפעילויות כל הזמן. כמובן שיש גם מענה רפואי במקום, שהרי בלעדיו לא היה שווה כל הסיפור.

בחירת בתי אבות לעצמאיים דורשת בדיקה של מהם התנאים במקום? מהי רמת החדרים? מהו הליווי הרפואי ואיזה מענה יש לכל בעיה? וכמובן, אילו פעילויות יש במהלך היום יום של הדיירים והאם הפעילויות הללו מתאימות לדייר עצמו. אך ה זה אומר פעילויות מעניינות? מה הן כוללות?

פעילות בבית האבות

כשמדובר על בחירת בית אבות לעצמאיים גולת הכותרת של החיפוש והבחירה היא איך מעבירים הדיירים את זמנם במקום. ישנם בתי אבות יוקרתיים יותר או פחות, בהם הדיירים יכולים להשתתף בשלל פעילויות כמו: שחייה בבריכה אם יש, פעילות בחדר כושר, הרצאות מעניינות, הפעלות שונות וכדומה.

אם מדובר על דייר דתי יכול להיות ששווה לו להיות בבית אבות כזה, בית אבות בו יש שיעורים ופעילויות דת שונות, כמובן שבנוסף לאפשרות להתפלל בבית כנסת וכדומה. את כל אלו צריך לבדוק כשמחפשים בית אבות להורים היקרים והאהובים שלנו.

בית אבות לסיעודיים

סיעודיים זה כבר סיפור אחר, בית אבות סיעודי הוא בית אבות שההתמקדות בו היא ליווי וטיפול צמוד של הדיירים שבו. הדיירים שבו הם כאלו שכבר לא יכולים לעשות הרבה לבד, כמובן שמדובר על רמות שונות של סיעודיים אך כשמתחיל השלב הסיעודי זה רק יכול ללכת ולהתדרדר.

לכן, כשבוחרים בית אבות כזה חשוב להתמקד באיכות הטיפול ובצוות שבמקום, והאם המקום הזה הוא זה שיסייע להורים שלנו להזדקן בכבוד.

אז איזה בית אבות לבחור להורים שלנו? תלוי כמובן מה הוא מצבם ומה אנו מחפשים בדיוק, אבל אי אפשר לברוח גם מהעניין הכלכלי.

בתי אבות במקרים רבים הם סיפור לא זול, ולכן לא מעט מהאנשים לא יכולים להרשות לעצמם סידור כזה. בסוף צריך להגיע לאיזון בין מקום מכובד מספיק לבין מקום שאפשר לעמוד בתשלומים אליו לאורך זמן.