אנשים רבים מתייחסים לתקופת הפרישה כאל זמן טוב להירגע וליהנות מהחיים. אבל לעיתים קרובות, גם אותם מבוגרים בריאים ועצמאיים ממשיכים להיות שבויים בעיסוקים היומיומיים שלהם, עד שהם מתקשים להתענג באופן מלא על שעות הפנאי שעבורן עבדו כל כך קשה שנים רבות. ובכן, זה הזמן המתאים לעבור לדיור מוגן, מעבר שיכול לשנות את איכות החיים שלכם.


הדיור המוגן מיועד כאמור לאנשים מבוגרים עצמאיים, בדרך כלל לגילאי 65 ומעלה, שמחפשים דיור ברמה גבוהה יחד עם בטחון, שירותי בריאות, שירותי אחזקת בית וכמובן מגוון של פעילויות חברתיות ותרבותיות. הדיור המוגן אינו זול, ולכן בדרך כלל האוכלוסייה שמתגוררת במסגרת זו מאופיינת כאוכלוסייה מבוססת ומשכילה.


איכות חיים גבוהה


למרות שבתי הדיור המוגן בארץ הם ברמה גבוהה ובאיכות טובה, גם ביניהם יש הבדלים. לאנשים שמחפשים מגורים ברמה שמאפיינת את הרמה של דיור מוגן בשרון למשל, חשוב לגור במסגרת שמעניקה מעבר לשירותים הבסיסיים גם שעות פנאי מהנות ומעניינות.


לדוגמה, דיור מוגן בשרון ובסביבה מציע מתקנים כמו בריכת שחייה מחוממת, חדר כושר, לפעמים גם ספא, ספרייה, מועדון, אולם הרצאות וקולנוע וגינה מטופחת מסביב לבניין. הדיירים מוזמנים להשתמש בשירותים אלה ובעצם לחוש כאילו הם מתגוררים במלון חמישה כוכבים.


רוב המבוגרים ששוקלים מהלך של מעבר לדיור מוגן מודאגים לגבי השמירה על כבודם ועל העצמאות שלהם.


ובכן, אל דאגה. מעבר לסביבת מגורים יפה, דיור איכותי, שכנים טובים ופעילויות מעניינות ומגוונות – כמו: חוגי אומנות, לימוד שפות, מחשבים, שחמט, ברידג', סוגים שונים של התעמלות וספורט, טיולים, קונצרטים, הרצאות, ציון חגים ושמחות במסגרת הבית – יכולה להיות יתרון גדול לאנשים מבוגרים שחיים לבדם.


חיים בקהילה תוססת


ואכן, רבים מהם מתעוררים לחיים ברגע שהם עוברים למסגרת דיור מוגן, והם שמחים על כך שנטל החיים בבדידות הוסר מעליהם.


בדיור המוגן אף אחד כבר לא צריך להרגיש בודד. תמיד אפשר לשבת לאכול בחברותא בחדר האוכל וליהנות מארוחה משותפת, מזינה וטעימה עם חברים חדשים שהכירו בדיור המוגן. אל יהא נושא הבדידות קל בעיניכם. מחקרים רבים הוכיחו שהדיכאון הוא אחת המחלות הקשות שאורבות לאנשים מבוגרים שחיים לבדם בלי משמעות ובלי סיבה להתעורר בבוקר. לרוע המזל הדיכאון פוגע לא רק בנפשו ובנשמתו של האדם, אלא גם בבריאות הגופנית. האמת היא שהדיכאון הוא אחת הסיבות העיקריות לתמותה של אנשים מבוגרים.


דיור מוגן באווירה מסורתית


מסגרות רבות של דיור מוגן בשרון או בכל מקום אחר בארץ עונים גם על הצרכים של האוכלוסייה הדתית או המסורתית. בבתים אלה יש בית כנסת במסגרת הבית, האוכל כשר והדיירים יכולים ליהנות מחיים בקרב קהילה שומרת מסורת כמותם.


פתרונות למצבים רפואיים מורכבים


יתרון נוסף שמאפיין לאחרונה בתי דיור מוגן בשרון למשל, הוא הפעלה של מחלקה סיעודית במסגרת הבית עצמו. מחלקה זו מיועדת בעצם לאותם דיירים שבריאותם הנפשית ו/או הבריאותית התדרדרה והם זקוקים לטיפול רפואי או לסיעוד במשך כל שעות היום. דמיינו בנפשכם שבמקום לעבור למקום חדש, להתרגל לסביבה לא מוכרת, אפשר פשוט להישאר במסגרת הבית ורק לעבור למחלקה שבכוחה להעניק לקשיש הסיעודי את כל השירותים הרפואיים והסיעודיים להם הוא נזקק.