כיום כל מה שנוגע לטיפוח יכול להתבצע באופן עצמי חובבני, ולחלופין יכול להתבצע ע"י מקצוען, כך כאשר מדובר על ספר, מאפרת ובטח כאשר על טיפוח הציפורניים.

יש לציין שדווקא תחום זה פרץ יחסית לאחרונה, כך שניתן לראות כיצד בעשור האחרון הוא תפס תאוצה גדולה. כיום כאשר ניגשים למישהי שהיא מומחית בטיפול בציפורניים ניתן לקבל מניקור, מילוי, צביעה, קישוט וכל טיפוח נוסף שעולם הציפורניים יודע להציע. כך שאם חשבתם שעל מנת לקשט את כף היד ניתן להסתפק בטבעת, הרי שטיפוח אמיתי מתחיל מהבסיס, מהציפורניים עצמן, וכאשר התוצאה מקצועית, מדובר על תוצאה הרבה יותר מרשימה מענידה של עוד טבעת.

באופן מקצועי

כיום יש מגוון קורסים של לימודי בניית ציפורניים. קורסים אלו עשויים להעניק ידע על מנת להתחיל לעסוק בכך באופן עצמאי, ולחלופין גם יש מקומות שמעניקים תעודת דיפלומה בינלאומית בתחום. כך שכיום מי שמבקש לעסוק בכך צריך להראות דיפלומה, וזאת על מנת לשדרג את קהל הלקוחות. ומי שעובד יפה מרוויח לא מעט ומדובר על אחד ממקצועות הטיפוח היותר כלכליים.

מה בתפריט

בעת לימודי בניית ציפורניים מלמדים עבודה עם ציוד ייעודי במיוחד עבור מטלה זו, מכירים שיטות חדשות עבור הסרה ושיוף, למדים כיצד למלא ולעצב, לומדם מהי מריחה מהירה ואפקטיבית, כיצד מתאימים סגנון עבור כל לקוחה ולקוחה, נחשפים לג'ל ציפורניים ומגוון של חלקים, עוברים על יסודות חשובים בתחום מבנה הציפורן והעור שמסביב לה, כיצד לשמור על היגיינה ובטיחות, נחשפים לשיטות כגון אקריל, ג'ל וטבילה, וכמובן שגם עוברים על טיפים כיצד לעסוק בתחום, למשוך לקוחות, למתג וכדומה.

קהל יעד

לא צריך להחזיק בתעודה ספציפית על מנת להתקבל- לפחות אצל רוב הקורסים. כך שקורסים שכאלו בעצם מותאמים עבור כל מי שאוהבת את התחום ומשתוקקת להתמחות בו, עבור כל מי שמבקשת לשנות מקצוע ולהפוך לעצמאית שעובדת מהבית, עבור מי שמבקשת להתמקצע בכך עבור צרכיה האישיים ולא בהכרח עבור מקצוע אלא רק כתחביב וכדומה. כמו כן הלימודים אינם ארוכים מאוד ולרוב מדובר סביב ה 80 שעות לימוד.