היתרונות בבניה קלה

בטרם נפרוש בפניכם את היתרונות הכרוכים בבניה קלה, נסביר מעט מהי בניה קלה. בניה קלה היא בניה אשר מתבצעת על ידי חומרים קלים, לרבות: עץ, פלדה, אלומיניום, זכוכית ואף בנייה מחומרים פלסטיים.

לבניה קלה שמות נוספים, כגון: בניה מתועשת או מודולארית, והיא מתאפיינת במשקלים נמוכים יחסית עבור ריצוף או הצבת קירות במבנה (קירות פנימיים אשר חוצים חללים, לא יהיו מעל חמישים קילוגרמים למ"ר).

בניה קלה, מאפשרת בנייה מודולארית אשר מתבצעת מראש ומובלת לאחר סיומה אל השטח לה היא מיועדת. הבניה הקלה מתאימהת בעידן הנוכחי לצגוון רחב של סוגי מבנים: בניה למגורים, בניית משרדים, בניינים ועוד. הבניה מתבצעת בטכנולוגיה מתקדמת ואין צורך בבניית פיגומים באתר הבניה, או בפועלים רבים אשר יוצרים רעש בעקבות שימוש רב במכשירים כבדים.

היתרונות בבניה קלה הם רבים, ויש לקחת בחשבון את היתרון המהותי: הכנת קירות המבנה מראש והרכבת  היציקות המשמשות כמעטפת הבניין בזמן קצר יחסית.

כמו כן, ישנם יתרונות בולטים נוספים לבנייה קלה:

  • עלויות - בנייה קלה חוסכת משאבים רבים הכרוכים בבניה הקונבנציונאלית, לרבות מנופים המסייעים בהרמת כל חומרי הבנייה, בהשכרת משאיות שמובילות בטון ואינן נכללות כחלק מהבנייה הקלה ועוד.
  • בניה נקייה - בניה זו אינה כוללת אבק שמאופיין בבניה הקונבנציונאלית.
  • הפסולת אשר מושלכת במהלך הבנייה הקלה, היא קטנה יחסית, כך שאנו שומרים על איכות הסביבה.
  • הרעש שכרוך בבניה הקלה, הוא מזערי משום שאין שימוש בכלים כבדים והחשוב מכל, זיהום האוויר הינו נמוך.
  • זמנים - היתרונות בבניה קלה  הנקראת גם בניה מהירה כוללים גם את זמני הבניה הקצרים יחסית. עוד מועילה הבניה הקלה לעסקים, לרבות מסעדות ובתי קפה אשר סוגרים מתחמים בימי החורף ופותחים בקיץ. בניה מודולארית זו, מאפשרת ימי עסקים תקינים בעת הפרוק וההרכבה, מבלי לגרור הפסדים כספיים בשל שיפוצים.
  • שימו לב כי הבניה הקלה מאפשרת מגורים בדיוק כמו הבנייה הקונבנציונאלית, והיא אטומה לחדירת מים בימי החורף.
  • דיוק - בנייה קלה מתבצעת בדיוק מרבי, שימו לב כי התוצאה של מה שתכננתם מראש ושרטטתם על הנייר, תצא בדיוק מופתי ללא הסתייגות.

לסיכום, היתרונות בבניה קלה הם זמני ביצוע קצרי מועד, דייקנות בבניה, ואף עלויות נמוכות משמעותית של הבניה בהשוואה לבנייה הקונבנציונאלית.

אם כל היתרונות הללו לא מספיקים לכם, הרי שבמהלך הבנייה תיהנו משקט יחסי ומסביבה נקייה.

בנייה קלה - כי כאן הקדמה סוללת לכם דרך קלה