כמו כמעט בכל תחום עיצובי – מהבית והרהיטים, אפילו דרך מכשירי החשמל – גם אופנת הבגדים חוזרת לאחור, ברטרו משוגע אל שנות השבעים של המאה שעברה. מה יש לנו השנה? 
פלסטיק ומתכת, אוברסייז בהרבה דברים (אבל לא לדאוג, הסקיני עוד פה), נצנצים-דיסקו וצבעים עזים. 
המון שורטים מגניבים וקצרצרים במיוחד, משופעי פרנזים, יותר חולצות שקופות והמון הדפסים ישלטו הקיץ באופנה החמה. לאלה יצרפו בגדים בגזרות ובסגנון שיזכירו את מסיבות הדיסקו הלוהטות "של אז" וזה עוד לא הכול. 

 

ג'ינסים

אין על הג'ינס – הוא כאן, והוא בטח יישאר איתנו עד שתגמר הכותנה בעולם, או משהו. הסקיני עדיין שולט במראה, וחלק מיצרני האופנה הישראליים מציגים יותר מ- 30 דגמים שונים של סקיני ג'ינס, במגוון גזרות וגימורים: פוש אפ – להדגשת הקימורים הנשיים - בצבעים בהירים יחסית – סופר סקיני שהופך באמת ל- סקנד סקין (עור שני) בצבעי נחש וברדלס, וכמובן גבהי גזרות שונים. בהרבה הרבה מהג'ינסים יש משהו "פגום": קרעים ושפשופים וגם פרנזים ומכפלות לא תפורות או "מכוסחות". 
ג'ינסים תוכלו לקבל במגוון צבעים, כל עוד הם יהיו בהירים יחסית: מתכלת דהוי של ממש, עד אפור "עכבר", אבל לא יותר! 
המושג הלוהט השנה הוא ה'פדלפון', או הסיום המתרחב של הג'ינס: חלק עליון צר – סקיני או לא סקיני? – וחלק תחתון רחב, בגזרת פעמון או מה שקראו בסבנטיז "סן טרופז". אלה מגיעים עם או בלי נצנצים, עם פסי 'נחש' בצד או במראה קלאסי, ועוד. 

 

ללא ספק מנומר שולט השנה

 

מנומר ומנוחש

האוברול של עדן בן זקן היה בהחלט הסנונית הראשונה למה שקורה עכשיו ומה שלוהט בענייני הדפסים על בגדים:
נחשים, נמרים, ברדלסים ומה לא? כולם נמצאים על הכול: מג'ינסים, כמו שכבר הזכרנו, דרך חצאיות ואפילו חולצות, שלא לדבר או להזכיר סנדלים ונעליים. מי שרוצה להיות היום באופנה, חייבת שיהיה פריט אחד מנומר או מנוחש – ורצוי גם וגם – מכל סוג, בארון. 

 

קצרים? קצרצרים

אין ספק שבארץ החמה שלנו, שם המשחק בקיץ הוא מכנסיים קצרים. גם כאן שולטים סוגי הג'ינס השונים, בין אם עם מכפלות "מכוסחות" או פרומות, ובין אם מכפלות גזורות. כיסים קרועים וג'ינסים קצרים בשני צבעים הם עדיין בהחלט "אין". 

 

חולצות: צבעים, הדפסים ופסים

בשנים הקודמות ראינו כאן הרבה לבן: חולצת הכפתורים הגברית הלבנה שלטה בכיפה במגוון גזרות ועיצובים. 
עכשיו נראה הרבה יותר הדפסים (חיות, אמרנו כבר?) צבעוניים מאוד ונועזים, אבל בעיקר פסים. בהדפסים, הצבעים שישלטו יהיו מי שנקראים 'צבעי פופ': בולטים, אחידים וצבעי יסוד ברורים. בחולצות אחרות ישלטו בעיקר פסים בכל מיני עוביים – אנחנו רואים הרבה כחולים ושחורים, אבל גם אדומים, ברמות כאלה ואחרות של בולטות: פסים על רקע לבן, מודגשים מאוד, לצד פסים בגוון הרקע, שנראים-לא נראים. 

 

מה לגבי גזרות החולצות? 

נחלקים לשניים, היינו אומרים, אבל הרעיון הכללי הוא קלות וחופש. מצד אחד יש לנו חולצות ללא שרוולים בכלל, או שרוולים קצרים מאוד, ומצד שני יש חולצות רחבות, נושמות ואווריריות בבדים קלים ואפילו שקופים. 
החולצות המתרחבות מגיעות גם עם שרוולים מתרחבים, שמתכתבים היטב עם מכנסי הפדלפון שתלבשו. סבנטיז, אמרנו כבר. 
מחוץ למכנסיים או בתוך המכנסיים? יש ויש. בעניין הזה נראה שאין הסכמה מוחלטת, אבל נראה שהגזרות הצמודות יותר ילכו מעל למכנסיים – ורצוי ממש בגובה החגורה – ואילו המותפחות, הקלות והאווריריות במיוחד – בתוך המכנסיים דווקא, להגדלת ה"בלוזון". מי שלא תכניס את החולצה למכנסיים יכולה להשאיר אותה פתוחת-כפתורים מעל גופיה דקה או חזייה מתאימה, וקשורה ממש בגובה החגורה, או טיפה מעל. 

 

נעליים וסנדלים

מעט פרחים וצמחים. סנדלי עקב ליום יום על עקבים עבים יחסית, די גבוהים, שמתכתבים עם טרנד נעלי הבופלו מהניינטיז, ששלטו כאן ועדיין איתנו. 

 

מתחום האססוריז: משקפיים

יהיו כאן מסגרות שקופות בכל מיני צבעים, מסגרות מוארכות למראה חתולי או גזרות עגולות. החומרים יהיו פלסטיק – והרבה פלסטיק – ופחות מתכת, כמו שיש במשקפי טייסים. מה שכן יישאר ממשקפי הטייסים הן עדשות אוברסייז גדולות וגם מראות, שעדיין נשארות, לשמירה על דיסקרטיות המבטים... 

מחפשת חנות בגדים? מצאי ארת מיטב חנויות הבגדים באזור שלך באתר B144, וצאי לחדש את הארון