מטולה

בקצה הכי צפוני של ישראל, שוכנת העיירה מטולה. ממש על הגבול עם לבנון, בטווח צעקה או אפילו שיחה מהשכנים, נמצאת אחת מפניני החופשה היפות ביותר של ישראל.
במטולה תמצאו חדרי אירוח ובתי מלון קטנים, משפחתיים, שמתאימים בעיקר לזוגות, לחופשה רומנטית, אך גם למשפחות שרוצות לטייל בגליל ובגולן. בנוסף, יש כאן בתי קפה יפים, בעלי דגש שונה, גלילי ורגוע, ולאורך רחוב הראשונים תמצאו גם כמה פאבים נחמדים לבילוי ערב מקסים. 

העיר העתיקה בצפת

 

 

צפת

היא ידועה בסמטאות שלה, לא פחות מהעליות שלה: צפת, עיר המקובלים, שווה חופשה משפחתית בזכות עצמה, אבל גם בזכות הקרבה שלה לאטרקציות הגליליות השונות בצוק מנרה ובמקומות רבים אחרים, כמו ראש פינה. 
כדאי לחפש חדר באחד מבתי המלון ומקומות הלינה בעיר העתיקה של צפת. המחירים לעיתים קרובות נמוכים מאלה של ראש פינה, ויש משהו קסום ורגוע מאוד בסביבה של העיר העתיקה, על הרחובות הקטנים שלה. 
במשך השבוע יש כאן פעילות רבה של מסעדות ואפילו פאבים. יש חומוסייה בכלל לא רעה ומקומות בילוי קטנים אחרים. בשבת תצטרכו לצאת ממה ולנסוע לטייל או לאכול ולשתות בראש פינה, אבל זה בכלל "לא נורא". 

 

נוף על צפון הארץ

 

צוק מנרה

הזכרנו את צוק מנרה, ושווה לדבר עליו קצת בהרחבה: האתר כולל אינספור פעילויות משפחתיות, מאתגרות יותר ופחות, בהתאם לגיל הילדים שלכם, למשל, ולעניין שלהם. 
תמצאו כאן כמובן את הרכבל המפורסם, אבל גם סיורים רגלים ורכובים (טרקטורונים וג'יפים), חץ וקשת, סנפלינג ועוד. לא כל האטרקציות פועלות במשך כל ימות השנה, אבל לצוק מנרה יש אתר אינטרנט מסודר למדי, שבו אפשר להתעדכן בנעשה. 

 

עין ספיר

המעיין הגדול בהרי ירושלים בהחלט עונה לתואר "קסום". 
שימו "עין ספיר" בווייז, ובתוך פחות משעה מהמרכז, תגיעו לאחת מפינות החמד הספק-ידועות, ספק פחות מוכרות, של הרי ירושלים. 
מדובר בבריכה במערה יחסית גדולה, שיכולה להכיל כמה אנשים או מבקרים, בו זמנית, כאשר ניתן ללכת בה מפתחה ועד לנביעת המים. מחוץ למערה הראשית יש עוד שתי בריכות קטנות (חלק מכנים אותן 'שכשוכיות', שלא בצדק).

 

ערד

העיר הדרומית קרובה היום יותר מתמיד למרכז, בזכות ההארכה של כביש שש והשיפור וההרחבה של כביש 31.
האווירה במקום קסומה באמת, ובערב, כאשר השמש שוקעת, הופכת העיר המדברית הגבוהה (600 מ' מעל פני הים), לשקטה ורגועה עוד יותר. ,
האקלים יבש, כך שכיף לברוח לכאן במיוחד בקיץ, כאשר כל שאר הארץ טובלת בלחות ומזיעה. מה יש לראות כאן?
ראשית, ערד קרובה לכל האתרים שלחוף ים המלח, כולל לאתר מצדה, לביקור בו או בחזיון האור קולי שלו. 
שנית, יש כאן רובע אמנים נחמד וחובבי הארכיאולוגיה שביניכם ימצאו עניין רב גם בתל ערב. מי שאוהב טבע יכול לטייל ליער יתיר או לקחת את אחד המסלולים שסובבים את העיר – ביניהם כמה מסלולי אתגר אמיתיים. 
האוהבים לאכול ולשתות ימצאו בערד ממש הכול: החל באירוח ביתי בנוסח בוכרי או תימני, דרך יקב שעורך ארוחות גורמה מרובות משתתפים (מעולה לחופשה משפחתית גדולה) ומבשלת בירה, פאב שכל תקרתו מכוסה בצעיפים ממשחקי כדורגל מכל העולם ועוד ועוד (כולל חצי תריסר פיצריות ומסעדות איטלקיות). 

 

בדרך לערד

 

שחרוּת

יורדים לאילת? רוצים חופשה שקטה בסגנון סיני, אבל לא עם כל המשפחה? מעלה שחרות הוא הכי סיני שאפשר, גם אם הוא לא שוכן לחופו של ים סוף. 
מבחינת מקום בישראל, שחרות היא הכי זוּלה להיזרק בה, מול נוף מדברי שכוח אל ואדם.
מה יש בשחרות?
אפשר לבוא ולהתמקם בחאן הנוודים של שחרות. החאן, שהוקם לאחר שנסגר 'חאן שחרות', מיועד למי שרוצים לשהות במקום היפהפה והשקט הזה, אך ממנו ניתן גם לצאת לטיולים באזור, שכוללים טרקים בג'יפים או ברכיבה על גמלים או אפילו סוסים. 
למי שרוצים רק לעבור במקום בדרך לאילת או ממנה, היישוב הקטן מציע בעיקר אמנות, מלאכות מקומיות שונות וכדומה. 

מתלבטים היכן לסגור חופשה? היכנסו לרשימת אתרי נופש מומלצים באתר B144 ובחרו בקלות. חופשה נעימה!