כולם מתלוננים על מחירי המלונות, אבל חיפוש נכון של מקומות לינה וגמישות בנוגע לאופציות הלינה יכולים להוזיל משמעותית את החופשה הבאה שלכם.

כשאנחנו יוצאים לחופשה, ההוצאה על מלון ולינה היא כמעט תמיד ההוצאה הגדולה ביותר. אין פלא אם כן, שאנחנו משקיעים הרבה זמן בחיפוש אחרי המלון הטוב ביותר במחיר הנוח ביותר.

 

מציאת מלון מתאים מבין מאות האפשרויות

באינטרנט יש מאות אתרים שמתווכים בין מלונות לבין לקוחות ונופשים. אתרי המלונות עצמם מציעים לרוב מחירים קבועים, ולכן סוכני תיירות ומשרדי נסיעות יכולים להציע באתרים שלהם מחירים נוחים יותר. אתרי תיירות ונופש שמתמחים במבצעים ו'דילים', והשגת מלונות בדקה האחרונה, גם הם נפוצים היום מאוד.

לא כל אחד יכול להיות ספונטני, ולהזמין מלון ברגע האחרון. אם אתם כבולים למועדי החופשות של הילדים, או לאילוצים במקום העבודה, תצטרכו לרוב להזמין חדרים במלונות זמן רב מראש. זה לא בהכרח מייקר את הטיול, אם יודעים לחפש נכון.

 

1. מציאת מלונות דרגה 2 או 3 ומלונות עממיים

ההפרש במחירי הלינה בין בתי מלון מדורגים, לבין מלונות עממיים יכול להיות גדול מאוד. במערב אירופה או ארה"ב, בית מלון בדרוג 2-3, יכול להיות מספק מאוד, במיוחד אם הדרישות שלכם פחות גבוהות. מלונות עממיים, אכסניות ואכסניות נוער, יכולים לתת תמורה נהדרת, עם או בלי ארוחת בוקר. תיירים שלא מבלים במלון, אלא יוצאים העירה, לא ממש צריכים בר מפואר או מסעדה במלון עצמו. אם אתם נוסעים בחורף, קיומה של בריכת שחיה פתוחה עשוי לא ממש לשנות הרבה.

 

2. מיקום המלון ביחס למרכז העיר

רוב המלונות שלא ממוקמים במרכז העיר, ברובע תיירות או ליד חוף הים, יציעו דילים מצוינים. כאן, חשוב לקחת בחשבון כמה זמן אתם נשארים בעיר, ואם אתם מתכננים לחזור למלון במהלך היום. אם החופשה שלכם מבוססת על טיול מחוץ לעיר, שווה לגור במלון שקרוב ליציאה ממנה, או מלון סמוך לתחנת הרכבת, ולא לגלות שכל פעם שאתם חוזרים עם הרכב השכור העירה, אתם גם משלמים חניה או "קנס עומס".

 

3. אתרי השוואות מחירי מלונות

ברחבי הרשת עשרות אתרים להשוואת מחירי בתי מלון, היכולים להציע לכם מגוון מחירים משתלמים. אל תוותרו על חיפוש בהם שכן עקב הפופולריות הרבה שלהם, משתמשים רבים מזמינים שם לינה ומשאירים ביקורות וחוות דעת. מתוך חוות הדעת הללו תוכלו לגלות מלונות מומלצים, לקרוא על חווית השירות בהם, על התנהלות צוות המלון ואפילו על אטרקציות ואתרים בסביבה.

מצאתם מלון באתר השוואת מחירים? מומלץ לבקר באתר הבית של המלון ולבדוק מה המחיר שם. לעיתים המחירים זולים יותר לעומת אתרי ההשוואות.

טיפים למציאת מלון

(צילום: ShutterStock)

 

4. אל תתביישו לנהל מו"מ על המחיר עם המלון

אל תחששו לנהל משא ומתן על מחירים ישירות עם המלון, במיוחד אם אתם מזמינים ישירות באתר או בתקופות מחוץ לעונת השיא. צרו קשר עם צוות ההזמנות של המלון באמצעות דואר אלקטרוני או טלפון ובדקו בנימוס האם יש הנחות, מבצעים או שדרוגי חדרים זמינים. משא ומתן יכול להוביל לרוב לחסכון משמעותי.

אולי יעניין אותך: מה לארוז לחו"ל? הרשימה המלאה שכדאי לשמור

 

5. חיפוש מלונות באינטרנט בחלון מוסתר

טריק מוכר של אתרי המלונות הוא השימוש בקוקיז ובהיסטוריית הדפדפן כדי ללמוד על הרגלי הצריכה והגלישה שלנו. כך, הם יודעים שאנחנו, הגולשים, מחפשים מלון לחופשה ועל כן דואגים להציג לנו מחירים יקרים יותר על בסיס היסטוריית הגלישה שלנו. לכן, כדאי לגלוש בחלונית מוסתר של הדפדפן כדי להימנע ממעקב זה. איך עושים את זה? אם אתם גולשים בדפדפן הכרום, גשו ל-3 הנקודות מימין למעלה (בבר העליון) ולחצו על "חלון אנונימי חדש".

טיפ למקצוענים: מטיילים רציניים שרוצים להוזיל מחירי מלונות, הולכים רחוק יותר ומסתירים את כתובת ה-IP שלהם כדי למנוע מאתרי המלונות לזהות את המיקום שלהם בישראל. זאת נעשה באמצעות שירות VPN, אשר יכול לשנות את מיקום ה-IP שלכם גם למדינת עולם שלישי. ישראל נחשבת מדינה יקרה, אשר לאזרחיה כוח קנייה חזק יותר. שינוי ה-IP למדינה כמו תאילנד, אוקראינה או גיאורגיה, יכול לגרום לכך שיוצגו לכם מחירים המותאמים לכוח הקנייה של אזרחי מדינות אלו.
 

6. רשתות מלונות

בחו"ל יש רשתות של מלונות עממיים ומלונות בדרגות ביניים שמציעות חדרים בסיסיים ונקיים במחירים מעולים. חלק גדול מבתי המלון האלה נמצאים על כבישים ראשיים, בכניסה לערים. מגורים במלונות כאלה מאפשרים כניסה העירה בשעות הבוקר או הערב – לבילויים – חזרה למלון ללילה והמשך טיול ביום למחרת, תוך עקיפת העיר בשעות העומס. מי שרוצים לנוח במלון במהלך היום, יעדיפו לרוב מלונות מרכזיים יותר.

 

7. הירשמו לניוזלטרים ומועדוני חברים של בתי מלון

חפשו את ההרשמה לניוזלטר או תוכניות נאמנות (Loyalty Program) המוצעות על ידי רשתות בתי מלון או אתרי הזמנות. כך תוכלו לקבל עדכונים לגבי מבצעים מיוחדים, הנחות בלעדיות ומבצעים של הרגע האחרון. תוכניות נאמנות יכולות גם לספק הטבות כגון שדרוגים חינם או תעריפים לחברים בלבד.

 

8. חופשות זולות בתאום מראש

בתי מלון רבים מציעים מחירים נוחים בהזמנה מראש גם בשיא העונה. חלק מבתי המלון מאפשרים להזמין מראש ולבטל את ההזמנה עד שבועיים מראש בתשלום קנס לא גדול, או ללא קנס בכלל. אלה לרוב מלונות פופולריים, שאין להם בעיה למלא את החדרים גם ברגע האחרון.

טיפים למלונות בחול

(צילום: ShutterStock)

 

9. לא רק מלונות

במידה ולא מצאתם בית מלון המתאים לדרישות שלכם, תמיד תוכלו להרחיב את החיפוש לבתי דירות וחדרי אירוח באתרים כמו Airbnb. בניגוד למלונות הקלאסיים שם מתחלפים מאות נופשים ביום, בדירות אירוח ישנה אווירה ייחודית ואינטימית יותר. תוכלו ליהנות מיחס חם ואישי יותר מהמארח המקומי ולקבל טיפים והמלצות מעניינות באזור, לאכול אוכל ביתי (וכך אולי גם לחסוך כסף על אוכל) ולחוות את היעד כמעט כמו מקומיים.

 

10. חפשו עמלות נסתרות

בעת השוואת מחירי מלונות, שימו לב לעמלות נסתרות פוטנציאליות. מלונות מסוימים עשויים לגבות תשלום נוסף עבור שירותים כמו חניה, Wi-Fi או דמי אתר נופש. קראו בעיון את התנאים וההגבלות או שלחו הודעה ישירות לשירות הלקוחות של המלון כדי להבין את העלות המלאה של השהייה. בחירה במלונות הכוללים שירותים אלו במחיר הכולל, יכולה לעזור לכם להימנע מהוצאות בלתי צפויות.

 

11. השתמשו בתובנות מקומיות

נצלו את הידע של המקומיים או מטיילים אחרים שביקרו ביעד בעבר. לכל יעד בעולם יש קבוצת פייסבוק של מטיילים שביקרו שם. הצטרפו לקהילות הללו, או לפורומים רלוונטיים, שם תוכלו לבקש המלצות על מקומות לינה במחירים סבירים באזורים ספציפיים. בקבוצות האלה, יש לעתים קרובות תובנות לגבי פנינים נסתרות, מלונות בתקציב נמוך או בתי עסק פחות מוכרים שמציעים תמורה נהדרת לכסף.
 

(מקור: ShutterStock)

 

סיכום מציאת מלונות בזול

מציאת מלונות זולים לחופשה שלכם היא לא רק חיסכון בכסף, אלא זה גם אומר פתיחת הזדמנויות לחוויות נוספות שתוכלו לעשות עם הכסף שחסכתם על המלון. על ידי שימוש בטיפים ובאסטרטגיות המתוארות במאמר זה, תוכלו למצוא מקומות לינה בעולם, במחירים סבירים ולהפיק את המירב מהתקציב הקיים שלכם.

זכרו, חופשה מתוכננת היטב ומודעת תקציב אינה אומרת לוותר על נוחות או הנאה. זה הזמן לצאת להרפתקה במחיר סביר וליצור זיכרונות מתמשכים מבלי לקרוע את הכיס.