רגע לפני שאתם ממהרים להזמין כרטיס טיסה לארצות הברית, בוחרים מלון, בודקים לגבי מסעדות מעניינות, אטרקציות או הופעות - כדאי שתבדקו אם יש לכם ויזה לארצות הברית.

אם הוצאתם בעבר ויזת תייר, חשוב לוודא שהיא עדיין בתוקף, אך במידה ולא - כדאי שתתחילו בתהליך בהקדם האפשרי. כמו כל הליך בירוקרטי - יש שלבים שונים שצריך לעבור, מסמכים שיש להמציא, טפסים למלא וכו'. כל תהליך הוצאת ויזה לארה"ב אורך זמן ומצריך סדר ואירגון מופתי בכדי לא לקבל סירוב לויזה.

כל מי שמבקש להיכנס בשערי ארה"ב חייב שתופיע בדרכון שלו חותמת עם הויזה המתאימה. בכתבה שלפניכם נתמקד בויזת תייר, שהיא הויזה הנפוצה ביותר, ומתאימה לכל מי שמתכנן נסיעה קצרה לחופשה, טיול או ביקור משפחתי בארה"ב.

מה מקנה הויזה, והאם כל אחד מקבל אותה?

ויזת התייר מאפשרת למי שמחזיק בה לשהות בארה"ב באופן חוקי, אך היא אינה מאפשרת ללמוד או לעבוד. באמצעות הויזה תוכלו להיכנס לארה"ב למשך תקופה של שלושה חודשים עד חצי שנה ברצף, ותוקפה נע בין שנה לעשר שנים, בכפוף להחלטת השגרירות.

האם אני זכאי לויזה?

מצד אחד, נקודת המוצא של רשויות ארה"ב היא שכל מי שנכנס בשעריה, הוא בגדר מהגר פוטנציאלי. מצד שני, כל עוד תוכיחו לפקיד עימו תיפגשו בשגרירות ארה"ב שהנסיעה שלכם היא למטרה מוגדרת ומוגבלת בזמן, לא צפויות בעיות מיוחדות. במהלך הראיון בשגרירות כדאי להצטייד במסמכים מתאימים ובהוכחות שיוכיחו שהנסיעה שלכם היא זמנית בלבד.

איך מוציאים ויזת תייר?

כדי לקבל ויזת תייר לארה"ב יש למלא את טפסי הבקשה האלקטרוניים. בטפסים תידרשו להשלים פרטים אישיים שונים, וחשוב למלא את כל הפרטים הנדרשים בדיוק מירבי, אחרת הבקשה תחזור אליכם ללא טיפול. השלב השני כולל תשלום אגרת הויזה וקביעת מועד לראיון בשגרירות. לראיון חשוב להגיע עם כל המסמכים הדרושים. ברור שאם תגיעו בלי כל דבר, לא מאורגנים וללא כל מסמך רלוונטי, הויזה המיוחלת לא תתקבל.

יש לכם אזרחות זרה? אולי אתם פטורים מההליך

למעשה, כל אזרח ישראלי נדרש להוציא ויזה לארצות הברית. יחד עם זאת, אם יש ברשותכם דרכון נוסף, אולי אתם פטורים מויזה. דרכונים אירופאים; דרכון זר מאיטליה, גרמניה, ספרד, צרפת או דרכונים נוספים אשר מצויים ברשימת המדינות החתומות על הסכם ויתור ויזה עם ארה"ב – יכולים להכנס לארה"ב עם הדרכון הזר, לתקופה של עד שלושה חודשים, למטרות טיול או עסקים בלבד. חשוב לציין כי עליכם גם למלא פרטים אישיים טרם הנסיעה ולהירשם באתר האינטרנט של השגרירות.