חלונות האלומיניום כבר מזמן הפכו לפופולאריים מאוד כמעט בכל בית, והם יכולים להתאים למגוון סוגי מבנים. ביניהם בנייני מגורים, בתים פרטיים ובתי עסק. הם עשויים מחומרים איכותיים המחזיקים מעמד לאורך שנים רבות, ובעלי יכולות אטימה ובידוד מעולים. ניתן לייצר אותם באופן מהיר ונגיש וקיימים מגוון דגמים וסגנונות עיצוב, המקנים לחלל מראה יוקרתי ומשודרג.

עופר אהרוני, בעלים של חברת "אהרוני ובניו תעשיות אלומיניום בע"מ", יענה על שאלות ויסביר בהרחבה על חלונות אלומיניום.

אהרוני עובד בתחום כבר 45 שנה. החברה שלו מבצעת מגוון עבודות אלומיניום והתקנה של סוגי חלונות אלומיניום שונים. בנוסף, החברה מתמחה בהרכבת חלונות בלגיים, ויטרינות, רשתות נגד יתושים ובעבודות תריסים. העבודות מתבצעות עבור קבלנים, המגזר הפרטי, מוסדות ציבוריים ועוד.

 

איך בוחרים חלונות אלומיניום?

קיימים מגוון סוגים של חלונות אלומיניום, לכן על הלקוח לבחור את חלונות האלומיניום לפי צרכיו וטעמו האישי. אני עוזר ללקוח בתהליך הבחירה של חלונות האלומיניום, ומבצע איתו תיאום ציפיות מראש כדי להתאים את החלון האידיאלי עבורו. לאחר שביצענו תיאום ציפיות אני מציג בפניו מספר אפשרויות ומכוון אותו לחלונות האלומיניום שיתאימו לו. בנוסף, עלי להתאים לכל לקוח את החלון תוך התייחסות לאופן שבו הוא רוצה לעצב את הבית.

כמו כן, קיימים מספר משתנים לחלונות האלומיניום: גודל החלון - קטן או גדול; סוג התריסים; סגנון החלון - חלון דמוי בלגי או קלאסי; סוג הזכוכית והעובי שלה; ובנוסף סוג הגימור וכדומה.
 

התקנת חלונות אלומיניום

(צילום: באדיבות עופר אהרוני)


 

מעוניינים בהצעת מחיר להתקנת חלונות אלומיניום? לחצו כאן למעבר לכרטיס העסק >>

 

מהן היתרונות והחסרונות של חלונות אלומיניום?
 

היתרונות:

  • יתרון מרכזי של חלונות אלומיניום זה שלא צריך לתחזק אותם באופן שוטף.
  • חלונות האלומיניום מבודדים רעש.
  • חלונות אלומיניום חזקים מאוד ואטומים מפני חום וקור, מים או מזג אוויר סוער.
  • רוב חלונות האלומיניום הם חלונות הזזה, כך שהשימוש בהם קל ונוח.
  • הפרופילים מהם מיוצרים כיום חלונות אלומיניום הם קלי משקל.
     

החסרונות:

  • חלונות אלומיניום הם קרים אם נוגעים בהם, לכן ישנם אנשים שיעדיפו סוג אחר, לדוגמא, חלונות עץ.  
  • קיימים סוגי שונים של חלונות אלומיניום העלולים להגביל את התנועה בבית, עקב פתיחת החלון. במידה ופותחים אותם הם נפתחים כלפי פנים ומכסים את הקיר.
     

חלון אלומיניום

(צילום: באדיבות עופר אהרוני)

 

 

אלו סוגי חלונות אלומיניום קיימים בשוק?

חלונות אלומיניום עם פתיחת הזזה. חלון מסוג זה מאוד בטיחותי ומתאים לחדרי ילדים, אך לא ניתן לפתוח אותו במלואו.

חלון קיפ עליון וחלון קיפ תחתון (בעל ציר אנכי תחתון, הנפתח כלפי מעלה ולא לצד), היכולים להתאים לחדרי שירותים ואמבטיה. היתרון הוא שניתן לבצע איתם פתיחה ללא הפרעה לחלל החדר, אך לא ניתן לפתוח אותם במלואם וקשה לנקות אותם.

חלון דריי קיפ - ורסטילי המשלב פתיחה מלאה רגילה של הכנף פנימה על ציר כמו בדלת, ופתיחת קיפ כלפי מעלה בהטיה. החלון קל מאוד לניקוי.
 

 

כמה עולים חלונות אלומיניום?

את חלונות האלומיניום מתמחרים לפי יחידות. זה משתנה לפי הפרופיל, והרכב הזכוכית והתריס, לכן זה תלוי במידה של החלונות. חלון סטנדרטי בגודל 1X1.20 עם תריס גלילה, יכול לעלות בין 3,000-4,000. במידה ותתקינו כמות גדולה יותר של חלונות המחיר יעלה לכם פחות כיוון שהמחיר ליחידה יורד, לכן זה יותר משתלם. כאשר המתקין מכין חלון בגודל 1X1 וחלון בגודל 2X2 מטר, הוא למעשה מבצע את אותה ההתקנה. העבודה במפעל היא כמעט אותה עבודה וגם משתמשים באותם החומרים, ההבדל היחיד הוא שיש שימוש בקצת יותר חומר.
 

חלונות אלומיניום לבתים פרטיים

(צילום: באדיבות עופר אהרוני)

 

 

איך מנקים חלונות אלומיניום?

כדי לשמור על חלונות ומסילות האלומיניום במצב מעולה לטווח ארוך, מומלץ לנקות אותם באופן נכון וכך לשמור על תחזוקתם. עקבו אחר ההוראות הבאות:

  1. מומלץ לנקות את החלונות עם חומרי ניקוי ולא לגרד, כיוון שזה עלול לפגוע בפני השטח הצבוע.
  2. להשתמש בחומרי ניקוי חלשים המומסים במים. חומרי הניקוי מומלצים: חומר לניקוי חלונות, נוזל כביסה, סבון כלים מומס במים, אקונומיקה מומסת במים, כוהל או אלכוהול.
  3. השתמשו במטליות רכות ונסו להימנע מגירוד בסקוצ'ברייט.
  4. במידה ואתם צובעים את הבית, מומלץ לנקות עם מטלית ספוגה במים וכך להוריד את הצבע כאשר הוא טרי.

 

עופר אהרוני, הוא בעלים של חברת "אהרוני ובניו תעשיות אלומיניום בע"מ". כל המידע במאמר מטעמו בלבד.
 

מעוניינים בהצעת מחיר להתקנת חלונות אלומיניום? לחצו כאן למעבר לכרטיס העסק >>