נתחיל במילה האחרונה בענייני איפור, וזה טרנד המדיקל שיק, שמאופיין בגווני ירוק רפואי ומראה 'נקי' יחסית של העור.  

 

מדיקל שיק – ירוק בכל מקום

טרנד האיפור הזה נשען על צבעים אופייניים לבית חולים ושואב את ההשראה שלו בכלל מעולם הרפואה. למה שנרצה להתאפר בצבע שמזכיר לנו מקום שלא כל כך נרצה להיות בו? אולי בגלל שירוק הוא מרגיע? לא בהכרח: חישבו על שמות למייקאפ כמו Acidic lime (צבע ליים חזק ממש, ומאוד לא מרגיע), למשל, גווני עגבניות ירוקות או כחול קובלט – אם ללכת לקיצוניות הכחולה של עולם הרפואה. 
אז יכול להיות שירוק מרגיע ויכול להיות שלא, אבל מי שמדבר על הטרנד הזה אומר שהוא מתכתב עם הקוסמטיקה הרפואית, שנכנסה חזק לטרנד ולאופנה בשנים האחרונות, ומיד נזכיר אותה. 
בכל אופן, המראה הירקרק-תכלכל וקל הזה בא אחרי חורף כבד ומעושן. זה האחרון אמנם לא יניח לנו גם בקיץ, אבל הוא יתעדן יותר, לפי מה שמנבאות מיטב הקוסמטיקאיות. לזה יתלוו גם גוונים חומים-אדמתיים שישתלבו במראה ה"רזה" והירקרק, בעיקר בגווני עור וצלליות יחסית בהירות. 

 

המדיקל שיק מתבטא בצורות שונות

כבר עכשיו אפשר למצוא שלל צלליות ואיפור בגווני ירוק בהיר עד כהה, עם נגיעות של כחול-ירוק ומטל. המראה המטלי – המתכתי – גם הוא מתכתב עם הטרנד הרפואי, כי הוא מזכיר במשהו את הסטריליות והטכנולוגיה הרפואית.

 

Bold metal

כאמור, עוד טרנד שזיהינו ומתחבר עם המדיקל שיק, הוא הטרנד המתכתי. 
חברות איפור שונות מציעות ליפ גלוסים ושפתונים בגוונים טבעיים אבל מטאליים וכן צלליות מתכתיות או חצי-מתכתיות. איפור מלא בסגנון המתכתי הזה – מהעיניים ועד השפתיים - שומר על מראה צעיר ומבריק מצד אחד, אבל מזכיר גם את הנטייה האורבאנית-טכנולוגית של העידן שבו אנחנו חיים. 

 

איפור עיניים כחול סגול - מדיקל שיק

 

לאיפור מושלם לכל אירוע צרי קשר עם אחת המאפרות המומלצות באתר B144

 

מה לגבי הקוסמטיקה הרפואית שאותה הזכרנו קודם?

בשנים האחרונות הולך ומתחזק אצל קוסמטיקאיות רבות טרנד של קוסמטיקה פרא רפואית
עד עכשיו חשבנו עליו במושגים של פילינג כזה או אחר או טיפולי בוטוקס, אבל הוא משנה במשהו את פניו: הטרנד האחרון בתחום הזה הוא תכשירים ומוצרים שתוכננו ממש כמוצרים רפואיים ובאים מהעולם הרפואי, קודם כל, ואחר כך מעולם הקוסמטיקה. במסגרת הזו תמצאו סרומים שמגיעים באמפולות זעירות של ממש, למשל, או תכשירים אחרים שנמכרים באריזות שמזכירות מוצרים רפואיים.

 

הצד השני של ספקטרום הצבע באיפור: מהחומים ועד לחמים

הזכרנו במילה וחצי את החומים, ומי שלא תרצה ללכת על המראה הרפואי, יכול להיות שתבחר להיות יותר קרובה לטבע, מבחינה זו. 
בגזרת החומים תמצאו צבעי טרקוטה וצבעי אדמה קלים יחסית, ניודים ברמות שונות של צבעוניות וכו'. בורדו, ויסקי ואפילו חלודה הם צבעי חום שישלטו השנה בארגז הליפסטיקים ובמגרת האיפור. 
בגזרת הגוונים החמים, נמצא הרבה צהוב וכתום, שמתכתבים ומדברים עם אותו טרנד, כפי שהוא מתבטא בלבוש; צבעי רטרו, שמושפעים משנות השבעים. הסבנטיז' חוזרות גם במראה כללי בכלל, קל יותר, תמים ואפילו נערתי. פה ושם תמצאו גזרות איפור חתוליות, שמזכירות בהחלט את הכוכבות הגדולות והמסתוריות של סרטי שנות השבעים, ושפתיים שמעוצבות כמעין חיוך קל.
מי שרוצה באמת לבלוט, יכולה להתאפר בסגנון של אנה סווי, שמציגה הרבה גליטרים ונצנצים, אבל בתצוגת האופנה האחרונה שלה הדוגמניות היו מאופרות בכתום בחלק הפנים העליון, ובלחיים ורודות-סגולות. 

 

ומול הסבנטיז – חזרה לוויקטוריאני

טרנד איפור אביבי שנראה לאחרונה בתצוגות האופנה הגדולות בניו יורק, ומשדר ניקיון ורומנטיות: מאוד נקי, קל ורך, עם קווים לבנים לעיתים, גווני עור חומים קלים, מעט ורודים, עם מריחות יחסית נדיבות של גווני קרם או שמנת. 
פה ושם אפשר לראות במסגרת הטרנד הזה גם שפתיים שלא צבועות למלוא אורכן, אלא כאלה שרק זכו לנגיעה קלה של צבע במרכזן. התחושה היא אכן רומנטית יותר, ומתאימה לבעלות עור בהיר וצעירות יחסית. 

 

אז מה יהיה לנו כאן, באביב – קיץ 2019?

הרבה צבעים ירקרקים-כחולים, לא מעט מתכת וגליטרים, בעיניים וגם בשפתיים. בערב נמשיך לראות וליהנות מהמראה המעושן ומגוונים חומים-אדמתיים, אבל מעודנים ורכים יותר. מי שתרצה להעיז תלך לכיוון שנות ה- 70, ומי שתרצה להיראות רומנטית תצטרך לקבל השראה מתקופות אחרות לגמרי. 

מחפשת מאפרת מקצועית לאפור מדיקל שיק או איפור ערב קלאסי? מצאי אותה בקלות בקטגוריית איפור באתר B144.