תקלות קורות, אם נרצה בכך או לא. סביר להניח שהן קורות בתזמון הכי פחות מתאים. תקר בגלגל יקרה כשאנחנו כבר מאחרים לישיבה חשובה בעבודה, מכשירים חשמליים יתקלקלו רגע אחרי שנגמרה עליהם האחריות ועוד דוגמאות רבות שרובנו סביר להניח היינו רוצים לפסוח עליהם בחיינו.

גם תקלות ברחבי הבית קורות לרבים מאיתנו – תקלות של חשמל (נורה שהתנפצה לרסיסים והשאירה בית מנורה תקוע, שקע שנשרף, אוגר שכרסם כבל חשמלי), וגם בעיות אינסטלציה. לפעמים, חלקנו מנסים את כוחם בפתרון הבעיה על מנת להימנע מלקרוא לאינסטלטורים. לפעמים זה רעיון טוב לנסות ולהסתדר לבד ללא בעלי מקצוע, לפעמים זה גורר תקלה חמורה עוד יותר.

מתי מומלץ להתמודד לבד?

בדרך כלל, תקלות קלות שאינן גורמות הרס רחב היקף ברחבי כל הבית ואינן מאיימות להחריב את רוב תכולתו באם לא נפעל מהר מספיק על מנת לקרוא לבעלי מקצוע, יגרמו לחלקנו לתהות לגבי היכולת שלנו להסתדר לבד. אפשר לנסות לעשות עבודה של אינסטלטור כאשר דרך הפעולה הנדרשת על מנת לפתור את התקלה ברורה לנו לפחות במעורפל. לדוגמה, במקרה של סתימה כאשר ברור כי יש דבר מה המונע את מעבר המים בצינור, ולכן יש להפטר ממנו. היות ובדרך כלל לא נדע אם הגורם לבעיה הוא לכלוך שהצטבר או חפץ זר שהושלך לאסלה על ידי מי מדיירי הבית המסרב להודות בכך, נוכל לנסות את השיטות המקובלות ואם הן לא יעזרו – לפתוח ספר טלפונים תחת קטגוריה "עסקים – אינסטלציה" ולחפש אינסטלטורים.

איך לנסות לבד?

השיטה הבסיסית והנפוצה ביותר היא על ידי שימוש בפומפה – מכשיר הגומי והמקל שמוכר לנו מאינספור סרטים מצוירים. אם שאיבה נמרצת של פתח הצינור בעזרת הפומפה לא מביאה לתוצאות המיוחלות,  אפשר לנסות  להשתמש גם בחומרים כימיים לפתיחת סתימות. כאן נדרשת מידה רבה יותר של זהירות היות ומדובר בחומרים כימיים חזקים אשר בשימוש שגוי עלולים להזיק.

אם הבעיה עדיין קיימת, ניתן לשקול לפרק את הכוסית – המיכל האובאלי שמתחת לצינור על מנת להעריך את מיקום הסתימה. עם זאת, בשלב זה כדאי לשקול להיעזר בשירותיהם של אינסטלטורים.