כדי להמריץ אותנו לקחת חלק בבחירות ולהצביע, קבעו שבישראל, יום בחירות – בין אם לרשויות המקומיות ובין אם לכנסת – יהיה יום שבתון.
שבתון, ולא שבת: תחבורה ציבורית, למשל, פועלת, ומקומות פרטיים לא חייבים לסגור את שעריהם או את העסק שלהם: מוזיאונים, מקומות בילוי, פארקים וגנים לאומיים פתוחים ביום הזה, ופתוחים גם קניונים וחנויות. למעשה, ביום הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018 ביקרו פי 1.5 יותר מבקרים בקניונים, והמכירות בחנויות זינקו בהתאם, בשיעור של 156% לערך בהשוואה לקניה ביום רגיל. 
בנוסף על הקניונים, גם המסעדות 'חוגגות' ביום בחירות: לא משנה איפה אתם גרים, בכל מקום תמצאו מסעדה או בית קפה פתוחים, ואם מזג האוויר טוב, ומצב הרוח בהתאם, הם גם יהיו עמוסים: עשרות 'פרלמנטים' נפתחים בבתי הקפה, לדיונים בתוצאות הבחירות. 

 

מתי לצאת, ולאן?

אנשים רבים בוחרים להצביע בשעות הבוקר המוקדמות, מסמנים "וי" ואז יוצאים לבלות או לטייל. קחו לכן בחשבון שככל שהבוקר מתקדם לקראת הצהריים, מורגש יותר עומס בכבישים, וצאו לטיול שלכם מוקדם ככל האפשר. 
אתרי הפיקניקים מתמלאים גם הם, קצת בדומה לנעשה ביום העצמאות. 

 

להגיע לאטרקציות בחינם!?

אכן. נתחיל מהתחבורה הציבורית: היות והיא פועלת ביום השבתון, כדאי לנצל אותה ולהשתמש בה, במיוחד כדי לנוע בעיר העמוסה (אם אתם בעניין של בילוי עירוני), אבל לא רק.
לא כולם יודעים, אבל מערב יום הבחירות ולאורך יום הבחירות לכנסת 2019 עצמו, הנסיעה בתחבורה הציבורית הבין עירונית וברכבת היא לראשונה בחינם, בחסות ועדת הבחירות. 
אפשר לקחת אוטובוס בין עירוני ולנסוע לחיפה, למשל, לטיול בעיר, במוזיאונים שלה ובגני הבאהיים, ולאכול ארוחת צהריים באחת המסעדות המומלצות שבחיפה. באותו אופן ניתן לעלות לירושלים, לטיול בעיר ובאתריה. השימוש בתחבורה הציבורית יחסוך לכם זמן רב בפקקים – בדרך לעיר ובתוכה – וגם זמן מבוזבז על מציאת מקום חניה. 
חושבים על ירושלים? אתם יכולים לקחת את הילדים לגן החיות התנכ"י – אטרקציה נפלאה – ולעשות את המסע לשם, ברכבת, כמובן. בסיום הביקור בגן החיות אתם יכולים לתת קפיצה לקניון מלחה הקרוב, להשביע את רעב הקניות, וגם קצת את הרעב שבבטן. 

 

אטרקציות ופעילויות בקניונים

מרבית הקניונים מנצלים כאמור את תנועת המבקרים הרבה ומציעים פעילויות שיביאו אליהם הורים וילדים יחד: בזמן שבו ההורים עורכים שופינג או אוכלים ארוחת בוקר באחד מבתי הקפה, הם מציעים סדנאות שונות, פעילויות ספורט ותיאטרונים 'קטנים' כדי להעסיק את הילדים. 
בתי הקולנוע פתוחים, ומציעים הצגות בוקר של סרטי ילדים ונוער בעיקר; הזדמנות נפלאה ללכת לסרט עם הילדים, שלא בשבת או בערב. 

 

פותרים חידות בכיף בחדר בריחה

 

חדרי בריחה

אם אתם מחפשים בילוי משפחתי קליל ונחמד, שלא מחייב אתכם לצאת בהכרח מהעיר, נסו להזמין מקום באחד מחדרי הבריחה הם צפויים להיות עמוסים, אבל יש כאלה באזורי תעשייה (כפר סבא, למשל, תל אביב ואפילו הוד השרון) ויש כאלה שממוקמים בקניונים, ומאפשרים – שוב – חיבור קניות, בית קפה ובילוי. 
נצלו את הטרנד החדש בעניין של חדרי בריחה, וחפשו כאלה שמציעים חוויית מציאות מדומה; פעילות כיפית במיוחד עם ילדים.

 

גנים לאומיים ופארקים

רשות הטבע והגנים מציעה מגוון גדול של פעילויות בגנים הלאומיים; מקיסריה, דרך בית ג'וברין ועד לדרום. הפעילויות – ההצגות והתיאטרונים – לא עולות כסף מעבר לדמי הכניסה לאתרים השונים. אם יש לכם כרטיס חבר של רשות הפארקים והגנים הלאומיים, הכניסה גם היא חינם. 
האם כדאי לנצל את יום הבחירות ללינה באחד מחניוני הרשות?
כן, בהחלט. לא תוכלו להצביע בבוקר, אבל אם תחזרו הביתה בשעות הערב המוקדמות, עדיין תספיקו להשפיע - הקלפיות פתוחות עד 22:00.

 

משקים חקלאיים

לסיום, כדאי לזכור גם את המשקים החקלאיים השונים: רבים מהם מציעים ביקור מודרך ביום בחירות, שכולל סיור במשק או קטיף עצמי. משקי פרחים, ירקות שונים וחממות של תותים ופרחים, מכוורות דבש ומחלבות רבות, כולם פותחים את הדלת שלהם למשפחות ביום בחירות. יש גם מי שמציעים פעילויות נוספות, כגון מתחם ג'ימבורי עם מתנפחים, סיור בעגלת טרקטור ואפילו רכיבה על פוני או סוסים.

מחפשים רעיונות לבילוי ביום הבחירות? מצאו מגוון רחב של פעילויות לכל הגילאים בקטגוריית אטרקציות באתר B144, הצביעו וצאו ליום כיף.