ירושלים היא אחת מהערים הרב-גוניות והמורכבות בעולם. יש לה היסטוריה ארוכה, היא עשירה באתרי תרבות וישנה כמובן המורכבות הפוליטית שלה. 
אבל אפשר לעזוב את הפוליטיקה ליום אחד, ולטייל ולתייר בעיר היפהפייה הזו בדגש על הדברים הטובים שיש לה להציע: מתרבות ואמנות, דרך היסטוריה, אוכל וכמובן שווקים מעניינים ואפילו קניות. 

 

מתחילים את ירושלים עם סיור זריחה וארוחת בוקר טובה

התחילו את היום שלכם מוקדם. החנו את הרכב במרכז העיר, סמוך לעיר העתיקה (חניון גן העצמאות יהיה מתאים) וצאו לסיור רגלי של טרום זריחה. הכול עוד שקט עכשיו: לכו לרחובות הקטנים של נחלת שבעה ומאה שערים או לסמטאות העיר העתיקה, וראו איך הם מתעוררים. לאחר מכן, עלו על החומות או על גג קבר המלך דוד (הר ציון, בין מוזיאון מרתף השואה וכנסיית דורמיציון) וצפו בזריחה. 
אחרי סיור הבוקר המוקדם שלכם בעיר העתיקה, חזרו לכיוון מרכז העיר. יש כמה וכמה מסעדות מובילות בירושלים, אבל המתאימה ביותר לארוחת בוקר זוגית, טעימה ובריאה, היא "קפה שרגא", שנמצאת ברחוב ינאי 3. המקום אולי לא ציורי, אבל האוכל משגע: כריכים מעולים, בורקסים עם תוספות מקוריות ומאפים, שאם באים מוקדם מספיק, אפשר לקחת אתכם וליהנות מהם במשך כל היום. "שרגא" הוא גם מקום מעולה להמשיך ולתכנן בו את שאר היום. 
אם אתם לא בעניין של זריחה במרכז העיר, ערכו את סיור הבוקר שלכם במחנה יהודה: בואו לראות איך השוק הזה מתעורר וחוזר לחיים אחרי הלילה שלפניו. הסחורה מגיעה טרייה והבסטות נפתחות. בערב, אחרי שהן נסגרות, המקום הופך לאחד מהריכוזים הגדולים של פאבים טובים בירושלים (ביר בזאר, תחריר, פרדי למון ואחרים) ומסעדות נוספות, ואתם יכולים גם לסיים בו את היום שלכם, עם הופעת ערב או לילה טובה. הסצנה – מטורפת.   

 

חגיגת התבלינים בשוק מחנה יהודה בירושלים

 

מה לגבי אמצע היום בירושלים? 

שבעים מארוחת בוקר טובה, אנחנו ממליצים על סיור באחד או שניים מהמוזיאונים הגדולים והחשובים של ירושלים. 
המוזיאונים העיקריים של העיר מרוכזים בגבעת רם – סמוך לקמפוס של האוניברסיטה העברית ולכניסה לעיר מכיוון מערב. כאן תמצאו את מוזיאון ארצות המקרא, שבו יש תערוכות קבועות ומתחלפות בנושאים שקשורים לא רק ביהדות, אלא בהיסטוריה הכללית של ירושלים, בתקופת התנ"ך. למתעניינים מוצעים סיורים בעברית ובשפות אחרות, וכדאי להתעדכן באתר המוזיאון. 
המוזיאון השני שהוא חובה, הוא מוזיאון ישראל. זהו ללא ספק המוזיאון החשוב בארץ, ובין אוספי האמנות שלו יצירות של גדולי האמנים מאז ומעולם: רמברנדט, פיקסו, מאטיס, סוטין, רודן ורבים אחרים. בין האמנים הישראלים שמיוצגים כאן אפשר למצוא שמות כמו דנציגר, תומרקין (לדעת רבים, הפסל החשוב ביותר של ישראל), גוטמן, ארדון ואחרים, לצד כמובן אמנים צעירים יותר. מומלץ מאוד גם לסייר באוסף הארכיאולוגי החשוב ובתערוכות המתחלפות. חובבי השופינג ימצאו כאן את חנות המוזיאון: חנות מתנות בירושלים שמציעה פריטים מעוצבים, תכשיטים שהם יצירות אמנות של ממש, ועוד ועוד. חנויות מתנות רבות נוספות אפשר למצוא גם לאורך רחוב דוד המלך ובמתחם ממילא, מה שמחזיר אותנו למרכז העיר. 

 

ערב על החומות – מהגג של 'ממילא'

היום שלכם מתחיל להסתיים והערב יורד. זה הזמן לצאת לסיור במרכז העיר, שבו התחלנו: רחוב ממילא, מרחוב דוד המלך ומזרחה, הוא מדרחוב ארוך ויפהפה מלא אטרקציות שונות, מקומות קטנים לשבת בהם וחנויות. 
לעת ערב הוא מתמלא תיירים מכל העולם שהופכים אותו צבעוני יותר ושמח, אבל אם אתם מעוניינים בדקות שקטות לעצמכם, עלו לגג של מלון ממילא ולבר שלו – המירור בר (יש בלובי, ויש על הגג): כאן תוכלו לשבת מול החומות, בשקט, ולראות כיצד השמש צובעת אותן בכתום-אדום של סוף היום. 
ואם נשאר לכם עוד זמן וכוח, צאו חזרה למרכז העיר, למתחמי הברים השונים שבמדרחוב ובמשולש ובסביבות רחוב הלני המלכה (בר 102) ומגרש הרוסים. התרחקו קצת ממלכודות התיירים (תזהו אותן בקלות) ולכו למקומות הקטנים והפחות מוכרים: ברחוב הלל, למשל, תמצאו את "בירתנו" שהוא פאב שמוקדש לבירות בוטיק ישראליות. אם אתם בעניין של סיום עם טאץ' יוקרתי, נסו את ה"רד אנד וייט" ברחוב שלמה המלך, שייקח אתכם לסיומו של יום מרתק ומעייף... 

מחפשים אטרקציות בירושלים? מגוון אטרקציות שוות בירושלים לכל הגילאים ומכל הסוגים תמצאו באתר B144.