אנשים רבים משתמשים כיום בעדשות מגע מסוגים שונים ומעדיפים אותן על פני משקפיים. הסיבות לכך הן בריאותיות, כלכליות, אסתטיות ופרקטיות ולכל אחד מאיתנו השיקולים האישיים שלו.

אך מהן הנקודות החשובות בבחירת עדשות מגע לשימוש קבוע? אלו הן הנקודות החשובות שכדאי לחשוב עליהם לפני שקונים עדשות.

לפני הכל בודקים אצל אופטומטריסט

לפני שמתחילים להשתמש בעדשות מגע מכל סוג, חשוב לעשות בדיקה ואבחון אצל אופטומטריסט. הבדיקה תקבע כיצד להתאים את העדשות שיהיו בעלות מספר מדוייקת ככל האפשר והאם יש בעיות שצריך לקחת בחשבון בתהליך הבחירה.

 

עדשות רכות או קשות?

הבחירה המהותית ביותר כשמדובר בעדשות היא האם לבחור בעדשה רכה או עדשה קשה.

  • עדשות רכות מתאימות בעיקר לכל מי שמתעסק בפעילות פיזית במהלך היומיום ואין לו זמן לתחזוקה שוטפת של העדשות. הן מתאימות למי שיש לו מספר שאינו מורכב ויכול להשתמש במשקפיים רגילות. היתרון שלהן טמון בנוחות – הן נוטות פחות להיאבד וליפול והן רכות יותר.
  • עדשות קשות מתאימות בעיקר למי שיש לו מספר מורכב. הן מחזיקות מעמד זמן רב, בדרך כלל עד לשנה ואפילו יותר והן יכולות לסייע כאמור למי שיש לו בעיות ראייה מורכבות אך לא רוצה להיעזר במשקפיים. חשוב לזכור שעדשות קשות דורשות תחזוקה והקפדה על הגיינה.

 

עדשות מגע חד פעמיות או רב פעמיות?

בחירה נוספת קשורה לעמידות העדשה. כיום ניתן להשתמש בעדשות רכות חד פעמיות שלא דורשות שום תחזוקה שוטפת ואין צורך להקפיד על ניקיון מיוחד.

כאשר נגמרת תקופת השימוש זורקים את העדשה לפח ומוציאים מהערכה עדשות מגע חדשות. החסרון העיקרי של השיטה הוא ההוצאה הכספית. מדובר בהוצאה קבועה לאורך כל ימות השנה.

מי שבוחר בעדשות רב פעמיות צריך לזכור שמדובר בעדשות שדורשות ניקיון ותחזוקה לאורך כל תקופת השימוש.

גולשים שקראו מאמר זה, התעניינו גם ב-

מה היתרונות של עדשות מגע ואילו בעיות עיניים הן פותרות?

עדשות ייחודיות לצרכים אסתטיים או רפואיים

ישנן עדשות מגע ייחודיות שמתאימות למי שרוצה ליצור מראה אסתטי שונה – כלומר להחליף את צבע העיניים שלו. במקרה הזה ניתן לרכוש עדשות מגע צבעוניות בחנויות שמתמחות בעדשות חד פעמיות ולהחליף בכל יום או שבוע, לפי המצויין על האריזה את העדשה.

כיום מייצרות החברות המתמחות גם עדשות מיוחדות למי שזקוק לאמצעי ראייה מולטיפוקל. עדשות אלו נחשבות יקרות יותר ממשקפיים מיוחדות של מולטיפוקל, אבל הן מאפשרות גם למי שזקוק לאמצעי ראייה להנות ממראה אסתטי ללא משקפיים.

כאשר בוחרים עדשות מגע, חשוב לצד הנושאים האלו לוודא שמדובר בחברה מוכרת, שהעדשות בעלות תו תקן ואיכותיות מאד.