בשנים האחרונות הציבור אוהב להוציא את האירועים החוצה לטובת גני אירועים מעוצבים ומיוחדים. נכון שתמיד היו גני אירועים שפעלו לצד האולמות הרבים, אך בשנים האחרונות המיקום, העיצוב והסגנון של גנים אלו השתנה מהקצה אל הקצה. גני אירועים נפתחים היום במקומות מאוד מיוחדים והחוויה כולה עשירה ומהנה הרבה יותר מבעבר.

גן אירועים יפה ונעים אינו ערובה מספיקה להצלחת האירוע וישנם מספר דברים שחשוב מאוד לברר עם גן האירועים מלבד התפריט והמחיר.

מה עוד כדאי לברר עם גן האירועים?

  • פתרונות למזג אוויר לא שגרתי: גני אירועים במהותם, מציעים אירועים תחת כיפת השמיים. למרות שעונות השנה בישראל הן דיי יציבות, אם האירוע מתקיים בעונה הפכפכה מעט כמו האביב או הסתיו, חשוב לברר האם קיימים בגן האירועים פתרונות לשינויים קיצוניים במזג האוויר. הכוונה היא למקום מקורה כאשר יורד גשם פתאומי, או אפשרות לפיזור מאווררים בלילות חמים במיוחד.
  • תאורה: נושא התאורה חשוב מאוד להצלחת האירוע והוא חשוב במיוחד באירועים תחת כיפת השמיים. כדאי לברר עם מנהלי האירוע כי במקום יש תאורה טובה כך שהאורחים יראו מה קורה סביבם, בעיקר אם הם צריכים לגשת לשירותים מרוחקים או להסתובב בין צמחייה ושבילים, באותה מידה חשוב לוודא גם שהתאורה לא תהיה חזקה מידי ותפגע באווירה האינטימית שמציע אירוע בחוץ. 
  • יתושים ושאר מרעין בישין: השילוב של אירועים בחוץ וימי הקיץ החמים בישראל יכול בהחלט ליצור מצב בו יתושים, חרקים ומטרידים אחרים יהיו אורחים בלתי קרואים באירוע שלכם. לכן חשוב לברר האם גן האירועים מטפל בנושאים אלו וכיצד הוא עושה זאת - גם ריסוס חזק מידי יכול להיות מטרד. 
  • ריחות ממוקדים קרובים: גני אירועים רבים עובדים ליד שטחים חקלאים שיכולים להיות מוקד לריח בלתי נעים. חשוב לבדוק שאין בקרבת גן האירועים מוקדי ריח בעיתיים ושאם יש הנושא מטופל מראש. הכוונה היא בעיקר לרפתות, לולים, ביוב, פסולת ממפעל תעשייה וכו'.
  • מפגע רעש: אנשים שמגיעים לאירוע בטבע בדרך כלל מחפשים גם את השקט שמסביב, מומלץ לוודא שאין באזור של גן האירועים מפגעי רעש חזקים, כגון מפעלי תעשייה פעילים, שדה תעופה, מועדון ריקודים וכדומה.
  • ביטוח: אירועים שנערכים בחוץ יכולים לטמון בחובם גם מעט סכנות לאורחים וכדאי לבדוק האם גן האירועים מבוטח בכול הביטוחים הדרושים. זכרו, אף חברת ביטוח לא תבטח גן אירועים שאינו עומד בתקנים החמורים ביותר ולכן עצם קיומו של הביטוח מעיד על כך שגן האירועים אינו מהווה סכנה כלשהי לאורחיו.

לסיכום, אירוע תחת כיפת השמיים בגן אירועים יכול להיות חוויה נפלאה מאוד שמנצלת את הקרבה לטבע לתועלתה – חבל שפרט טכני או בעיה אחרת תפגום באירוע שלכם, לכן כדאי שתוודאו שאכן הסביבה של גן האירועים היא הסביבה האידיאלית ביותר לאירוע.