ראשית: מתי להזמין את המקום?

לא משנה באיזה מקום תבחרו בסופו של דבר כדי לערוך את האירוע שלכם: אלא אם כן יהיה מדובר במקום לא פופולרי בעליל – מקום שבו אתם לא רוצים לחגוג, מן הסתם – כל הסיכויים הם שהוא יהיה תפוס. 
אם האולם או גן האירועים הוא מוסד מבוקש במיוחד, כל הסיכויים הם שהוא יהיה תפוס כבר בכל סופי השבוע – ימי חמישי וימי שישי בבוקר או לקראת הצהריים – וכן בימי שלישי. בנוסף, לא רק האולמות יהיו תפוסים בימים ובעונה הזו, אלא גם נותני השירותים השונים בתחום: בחירת DJ טוב היא משימה לא קלה כשלעצמה. מציאת מישהו טוב, פנוי בשיא העונה, היא כמעט בלתי אפשרית. 
היות והקיץ היא העונה הפופולארית ביותר בישראל לקיום אירועים, ובמיוחד אירועים שמתחת כיפת השמיים או בגני אירועים, אנחנו ממליצים לכם לבחור אולם וספקים מוקדם ככל האפשר, ואם אפשר, אז בשיא החורף. 
אגב, לא מדובר רק בחתונות או אירועים משפחתיים: גם אירועי חברה ואירועים עסקיים קל יותר להזמין בחורף, כולל שירותים נלווים, כגון מגשי אירוח חגיגיים, קירות מסך או שירותים אחרים שמאפיינים אירועים עסקיים.

 

אילו מקומות לאירועים עומדים לרשותנו בחודשי הקיץ?

טכנית, כל מקום פתוח יכול לשמש אתכם לעריכת אירוע, כל עוד יש לו רישיון מתאים. אלה יכולים להיות גני אירועים רגילים, קבועים, שמקיימים אירועים מכל הסוגים בצורה קבועה. 
מצד שני, אתם יכולים לחפש מקומות שבהם ניתן לקיים אירועים זמניים: יערות או חורשות (בהתאם לאישור קק"ל ובתנאים שלה), אתרי נופש, חוף הים – בעיקר חופים פרטיים, וילות ומקומות אחרים, בריכות פרטיות וכד'. יש אפשרות – תחת תנאים מאוד מגבילים ולא כל סוג אירוע, לקיים אירועים גם בגנים לאומיים ובאתרי מורשת.
במקומות אלה תצטרכו לדאוג בעצמכם לשירותים בסיסיים, כגון שירותים ניידים, חשמל או אספקת מים (לעיתים) וכן לוודא פינוי אשפה, חניה מתאימה ונגישה במידה והיא חשובה לכם, ועוד. 

 

וודאו מול אולם אירועים שהוא מספק שירותי תאורה

 

איך לבחור במקום המתאים ביותר לאירוע קיץ?

ראשית, אתם צריכים לוודא שיש אישור עקרוני לערוך אירוע במקום בו אתם מעוניינים. 
שאלת המיקום הגיאוגרפי חשובה כמובן, ורוב החיפושים אחרי גן אירועים או מקום לאירוע, מתנהלים ברדיוס מסוים סביב אזור המגורים המשותף או משרדי החברה וכו'.
אם מצאתם גן אירועים או אולם שיש לו גן גדול מספיק, ודאו עם מנהלי המקום שיש לו רישיון עסק בתוקף, ביטוח ברמה גבוהה וכיסוי מתאים ושהוא מציע שירותים מינימליים, שעשויים לחסוך גם לכם כסף: מערכת תאורה והגברה ברמה גבוהה, גנרטור שקט, למקרה של הפסקת חשמל, מטבח בעל תעודת כשרות שנכונה לכם וכו'. 
אל תזלזלו בעניין החנייה וריבוד מגרש החנייה: אתם לא רוצים אורחים – ובעיקר אורחות - שצועדים בבגדים טובים ונעלי עקב באבק כלי הרכב או על שביל כורכר עלוב. מגרשי חניה בוציים הם צרה צרורה בחורף, אבל בקיץ, האבק הוא לא משהו שקל להסתדר איתו, גם כן. 
אם אתם מזמינים את המקום בחורף, מגוון הצמחים, התאורה והנראות הכללית עלולים להיראות קצת פחות מרשימים מהצורה שבה הם ייראו בקיץ. 
בקשו לכן לראות צילומים של המקום באירועי קיץ קודמים, לפני ואחרי הגעת האורחים. בקשו את השמות של מקצת בעלי המקצוע שעבדו במקום, כגון תקליטנים, אנשי קייטרינג וכו', ונסו לשמוע מהם איך היה לעבוד עם בעלי המקום ואיך הייתה הנראות שלו בקיץ. 
המלצות של לקוחות קודמים הן תמיד חשובות, כמובן.

 

ולסיום: מה קורה אם בוחרים במקום פחות מוסדר לקיום אירוע קיץ? 

קבלו אישור ממנהלי המקום לעריכת אירוע – כדבר ראשון. 
בשלב שני, עשו ברור מוקדם עם נותני שירותים שונים, לגבי העלויות שכרוכות באספקת השרות שלהם במקום שהוא פחות מסודר. קחו בחשבון שתזדקקו לשירותים נלווים כגון גנרטור ושירותים כימיים, שכבר הזכרנו. 
מעבר לכך, דאגו להצללה מתאימה אם מדובר באירוע יום בחוף הים, למשל, למקומות ישיבה או "רביצה", הכול על פי סגנון האירוע שלכם, הקהל וההעדפה האישית שלכם, כמובן. 
מחפשים אולם או גן אירועים? היכנסו עכשיו לרשימת אולמות אירועים באתר B144 ובחרו אולם לפי מיקום והמלצות של לקוחות מרוצים.