מחפשים לשלב אירוע פרטי בקצת תרבות? לחגוג באווירה שונה מזו של גן אירועים או אולם שמחות? חשבתם על אירוע במוזיאון?

אולם אירועים או אולם שמחות, יפה ואלגנטי ככל שיהיה, יוכל תמיד להיות רק מה שהוא: אולם אירועים. חלל גדול ובו מתקני הגברה ותאורה, אולי במה קטנה ומקום לעריכת חופה. כיום, רבים מחפשים להעניק לאורחים שלהם משהו נוסף, חוויה לא מקובלת ולא שגרתית, שלא יהיו מעורבים בה זיקוקים או זמר פופולרי. לעיתים מדובר פשוט באירוע קטן – פחות מ- 200 מוזמנים, למשל – ולא הרבה אולמות וגני אירועים בנויים לארח אירועים כאלה. אפילו במקרה שבו כן ניתן להזמין אולם אירועים ל-100 או 200 איש בלבד, המראה לא תמיד יהיה נעים: חלל גדול, שרק חלק ממנו תפוס על ידי האורחים יכול להרגיש קצת "ריק".

המוזיאון כאולם אירועים או גן אירועים

כשאנחנו חושבים על מוזיאון, עולה לנו בראש תדמית של מקום כבד, תרבותי, שחייבים לשמור בו על השקט ועל הרצינות. כל מילה נכונה, אבל אפשר לחשוב גם אחרת: למוזיאונים רבים ישנם גנים יפהפיים, מרווחים ומוארים יפה. מי שעורך אירוע בגן מוזיאון, יכול להשתמש באלמנטים השונים – פסלים, עצים – כחלק מהתפאורה, להאיר אותם בצורה מעניינת. הגנים האלה לא היו מביישים שום גן אירועים – אפילו את המושקע ביותר.
מוזיאונים שפתוחים לעריכת אירועים פרטיים מציעים לאורחי האירוע גם כניסה חינם כחלק מה'חבילה'. כך האורחים יכולים לבלות את זמן ההמתנה לחתן ולכלה או לרב בשיטוט בגן פסלים או באולמות המוזיאון.

האם בכל המוזאונים ניתן לערוך אירועים פרטיים?

לא בכולם, ולא תמיד אפשר לערוך את כל סוגי האירועים במוזיאונים השונים. לדוגמא, מבין המוזיאונים הגדולים בהם ניתן לערוך אירועים: מוזיאון ישראל מאפשר לערוך אירועים פרטיים בגדלים שונים במוזיאונים שהוא מנהל (אנה טיכו, מוזיאון ישראל, בית ברגמן, רוקפלר וכיו"ב), אבל לא ניתן לערוך חתונות. מוזיאון ארצות המקרא מאפשר לערוך את כל סוגי האירועים הפרטיים, ממש כמו אולם שמחות, כולל חתונות. מוזיאון ארץ ישראל מציע את האולמות שלו וכן את המבנים המשוחזרים השונים ובמוזיאון תל אביב תוכלו להזמין אולמות, אכסדרות וגנים לעריכת כנסים ואירועים פרטיים.

האם אפשר להשתמש בחללי התצוגה כאולמות לאירוע?

מאוד תלוי במדיניות המוזיאון ובאופי האירוע. חייבים לזכור שמוזיאון הוא לא אולם אירועים או אולם שמחות: אתם לא רוצים שומרים בפינות האולם, שיזכירו לילדים או לאורחים שאין לגעת במוצגים. מצד שני, ישנם מוזיאונים שכן מתירים עריכת כנס, מסיבת עיתונאים או אירועי השקה שאינם מיועדים לקהל הרחב, גם באולמות התצוגה שלהם.