העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

המלצות לבחירת תשתית תקשורת באדיבות אמון הציבור

דירשו לקבל את ההסכם בכתב, ובידקו האם מופיעות ההבטחות שנמסרו לכם בעת ביצוע העסקה

clock-icon 1 דקות קריאה
אמון הציבור

מעוניינים להתקין תשתית תקשורת בבית או במשרד?

ארגון "אמון הציבור" מציג לפניכם מדריך קצר עם כל הנקודות שחשוב לדעת בעת ההתקשרות עם חברות תשתיות התקשורת:

לפני שחותמים על חוזה

  • דירשו לקבל את ההסכם בכתב, ובידקו האם מופיעות ההבטחות שנמסרו לכם בעת ביצוע העסקה.
  • דירשו פירוט בכתב על כלל העניינים המהותיים לעסקה (תנאי התקשרות, מחיר כולל מע"מ וחיובים נוספים, לאיזה תקופת זמן מוצע המחיר, אופן ביטול העסקה, אחריותכם על ציוד הקצה – המודם) לפני החתימה.
  • דרשו לקבל בכתב כל שינוי בתנאי ההתקשרות: מהירות הגלישה, מחיר וכדומה.
  • היום אין מסלולים בהתחייבות, כך שתוכלו לסיים מתי שתרצו את ההתקשרות ולעבור לחברה מתחרה בתנאים טובים יותר. 
  • בצעו  סקר שוק לפני החתימה עם החברה המקבילה ונסו לקבל את התוכנית האטרקטיבית ביותר עבורכם.
  • חשוב לעקוב אחר החשבוניות מידי חודש. ובדקו האם יש טעויות בחשבון,  האם המחיר עלה ללא הודעה וכדומה.
  • כל חיוב חריג ושאינו ברור חשוב  לפנות בהקדם האפשרי לבירור.

שירות טכני

  • זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה.
  • אם הטכנאי איחר מעל שעתיים מעבר לזמן ההמתנה שנקבע אתם  רשאים להגיש תביעה לפיצויים ללא הוכחת נזק בשיעור 300 ש"ח. 
  • איחור של מעל שלוש שעות מעבר לזמן ההמתנה שנקבע אתם רשאים להגיש תביעה לפיצויים ללא הוכחת נזק בשיעור 600 ש"ח.

התנתקות משירות

  • זכרו כי אין קנסות יציאה ואתם יכולים לסיים את ההתקשרות בכל עת.
  • אם אתם רוצים להתנתק פנו אל החברה בכתב (רצוי באמצעות דואר רשום) ושמרו תיעוד על הפניה.
  • אם ביקשתם להפסיק את השירות והחברה מוסיפה לחייב אתכם לאחר שחלפו שלושה ימים ממתן הודעת הביטול ניתן לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק עד 10,000 ש"ח.
  • בדקו על החזרת ציוד הקצה (מודם) והאם אי ההחזרה תגרור עלות מצידכם.
  • לתשומת ליבכם, אם החברה איחרה באיסוף ציוד הקצה (מודם) אין היא רשאית לגבות דמי שימוש עבור זמן זה, מעבר לשלושת הימים מיום מתן הודעה התנתקות.

תלונה אחת שווה אלף קיטורים - להגשת תלונה www.emun.org