העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

איך להשוות בין מחירים של ספקי וחברות אינטרנט

הגישה שלנו לרשת תלויה בשני גורמים עיקריים: ספקית תשתית וספקית אינטרנט. שני הגורמים האלה מציעים לפעמים חבילות מעט שונות ממתחריהם. איך נשווה ביניהם ונמצא את החבילה המתאימה לנו ביותר?

מילת המפתח היא "חבילה מתאימה". נתחיל מזה שאנחנו לא בהכרח זקוקים לכל הנפח והמהירות שספקיות האינטרנט והתשתית מציעות, או לשירותים הנלווים להם. 
בחיפוש אחרי ההצעה המשתלמת ביותר, צריך לזכור שכל השוואת מחירי ספק ותשתית אינטרנט חייבת להיות ריאלית ומתאימה לדרישות שלנו ולתשתית הקיימת באזור שלנו. 

בדיקת התאמת התשתית

יכול להיות שמציעים לכם דיל מהסרטים על גלישה במהירות של 100 מגה בתשתית מסוימת.

  • האם קיימת בכלל תשתית מסוג זה (כבלים, SDN או סיבים) באזור שלכם? 
  • האם התשתית באזור שלכם בנויה ומסוגלת לספק גלישה במהירות הזו?

חפשו רק בין החבילות שרלוונטיות לתשתית שזמינה לכם – ולתשתית הטובה ביותר מבחינתכם!

האם החבילה כוללת שירותים נוספים

אם חשוב לכם סינון תכנים או הגנה מפני וירוסים – שימו את השירותים האלה לפני שאלת המחיר, כיון שזה המוצר שאתם מחפשים: חבילת גלישה עם שירותים אלה. 
היום יש סוגי מסננים שונים עבור ילדים ותוכן פוגעני, ויצרנים שונים של מסנני וירוסים. 

  • כדאי לבדוק איזה שרות בדיוק מציעים לכם בחבילה, אם אתם יכולים להתאים אותו לצרכים האישיים שלכם, ועד כמה. 
  • באופן דומה, אם חשובה לכם תיבת דואר (כתובת אימייל) ואתם לא רוצים להשתמש בשרות חיצוני כמו ג'ימייל, הוסיפו גם פקטור זה לרשימת הדרישות שלכם. 

 

האם מדובר בחבילה מסוג טריפל או דומה לה?

האם חבילה כזו רלוונטית לכם? האם אתם צורכים למשל טלוויזיה בכבלים? האם חשוב לכם קו טלפון נוסף או קו טלפון קווי?

  • אם אלה לא חשובים לכם ואתם לא רוצים חבילות כאלה, אל תתפתו להן רק בגלל שהן על המדף – זו לא צרכנות נבונה. 

מה אומרות האותיות הקטנות?

  • מהם תנאי השירות: חיבור, ניתוק ותמיכה. 
  • מה מידת האחריות שלכם לגבי ציוד שאתם מקבלים מהספקית. 
  • איפה תחליפו ציוד תקול? מה צריך לקרות כדי שישלחו אליכם טכנאי. 

האם התמיכה זמינה 24 שעות ביממה?

האם יש חבילות תמיכה ומוקדים שונים – למשל לעסקים או מה שנקרא לעתים "תמיכת מומחים"?
אם אתם תלויים באינטרנט לניהול עסק או ללימודים, חשוב שתהיה תמיכה 24/7. 

מה אומרים החבר'ה?

מה כותבים על החברה ועל השירותים שלה באינטרנט?

  • עשו קצת גוגל וחפשו חוות דעת – בעיקר על השירות (למכור כולם יודעים). 

ולסיום: כמה זה עולה?

כמה עולה השירות כאשר הוא ניתן נטו (כלומר ספק לחוד ותשתית לחוד), וכמה הוא עולה במשותף עם ספק או תשתית, בהתאמה.

  • האם יש חיובים נלווים שמחייבים אתכם בהם, כמו שכירת רשת או מודם? 

לסיכום: שאלת מחיר החבילה היא השאלה האחרונה שאתם צריכים לשאול, כאשר אתם משווים מחיר ספק ותשתית אינטרנט. הבטיחו קודם כל שאתם משווים מוצרים רלוונטיים וזהים ושאתם צריכים את מה שמציעים לכם ואל תתפשרו על איכות התמיכה.