העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

קידום אתרים בגוגל

היום אתר אינטרנט מהווה כרטיס ביקור של העסק. גם לארגון גדול ומוכר וגם לעסק משפחתי קטן, אינטרנט הוא הפלטפורמה היעילה ביותר לחשיפה לקהל לקוחות רחב ותקשורת עמם

clock-icon 1 דקות קריאה
חיפוש באינטרנט

 

אין ספק שבימינו אנו, אין מנוס מבניית אתרים עבור העסק או השירות. אתר אינטרנט הפך להיות הכרטיס ביקור של כל עסק או ארגון, אי קיומו של אתר עלול להביא לאובדן לקוחות שכן האמרה המפורסמת "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" תקפה יותר מתמיד באשר למרחב האינטרנטי.

 על כן, כל עוסק וכל חברה, מיד בפתיחת העסק ולעיתים אף לפני, בונים אתר אינטרנטי בכדי שכלל הלקוחות יוכלו לאתרם באינטרנט בקלות ולקרוא מעט על החברה. יחד עם זאת, בניית אתר היא רק השלב הראשון בכל המרחב הוירטואלי ובכדי שיוכלו לאתר את אתר החברה כמו גם למוצאו בין שלל האתרים הקיימים, יש לבצע קידום אתרים. במאמר זה נסקור מהו קידום ותרומתו ונסביר מדוע כל אתר זקוק לשירות זה.

 

מהו קידום אתרים

מרבית האוכלוסייה בעולם גולשת באינטרנט וכפועל יוצא, קיימים מיליוני אתרים העוסקים בכל תחום אפשרי. בכדי לבלוט בין אתרים אלו וכמובן בכדי להופיע בעמוד הראשון של גוגל, יש לדאוג לקידומו של האתר. התוצאות של הקידום הן בעצם הבאת האתר להופעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל כאשר השאיפה היא להגיע למקום הראשון. במסגרת הקידום יבוצעו מספר פעולות אשר מבטיחות הצלחה והגעה אל היעד הנחשק. בין פעולות אלו נמצא:

מחקר מילות מפתח

טרם הקידום, יש לבצע מחקר מילות מפתח בכדי להבין ולהתפקס על מילות המפתח הנכונות ביותר בעבור האתר. מחקר נכון יציג את הנתונים הבאים: כמות חיפושים חודשית ממוצעת, רמת תחרות וגם את המילות מפתח המותאמות והטובות ביותר עבור האתר והתחום בו הוא עוסק.

הצבת תוכן איכותי באתר המעניק לגולש ערך מוסף 

בשנים האחרונות מושם דגש רב על איכות התוכן וחשיבות איכות זו. למעשה, גוגל טוענת כי תוכן איכותי הוא המפתח והמרכיב החשוב ביותר בכל אתר. ככל שהאתר מלא בתכנים איכותיים, כך סיכויי האתר גדלים והוא הופך להיות אתר טוב, הן בעיני הגולש והן בעיני גוגל.

עלייה בדירוגים

כותרות ותיאורים

לכל אתר ובכל עמוד, יש לדאוג כי הכותרת תהייה תואמת והתיאור יעמוד בקריטריונים הקיימים (כמות תווים, תיוג כותרות נכון ועוד). לכותרות ותיאורים חשיבות רבה, כיוון שהם מהווים מעין "כרטיס ביקור" של האתר עבור הגולש, לכן מאוד חשוב לשים דגש על כתיבה נכונה של כותרות ותיאורים לכל עמוד באתר.

בניית מערך קישורים

חלק ממאמצי הקידום כוללים בניית מערך קישורים איכותי. למערך זה יש כללים מאוד ברורים למה נחשב קישור איכותי ומה לא, למשל: קישור מאותו תחום נחשב כקישור איכותי, זאת אל מול קישור מאתר העוסק בתחום שונה לחלוטין.

 

למה אני צריך את זה

כפי שכבר צוין לעיל, בכדי לבלוט ואכן לקבל חשיפה מרבית, יש לדאוג להופיע בעמוד התוצאות הראשון של גוגל. הסיבה לרצון ולצורך להופיע בעמוד הראשון נעוצה בסיבה סטטיסטית והיא: מספר הגולשים אשר מרחיק לכת עד העמוד השני של התוצאות, כמו גם העמודים הבאים לאחר מכן, הוא נמוך משמעותית. למעשה, על פי מספר מחקרים גדול, מרבית הגולשים יעדיפו לנסות מונח חיפוש אחר מאשר לעבור לעמוד התוצאות השני והלאה.