העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

איך פילאטיס משפיע על הגוף שלנו?

שיטת פילאטיס מבוססת על עיקרון חשוב, שאומר שהוא מפתח את הגוף בצורה אחידה, ולא פועל על חלקים כאלה או אחרים שלו. איך משפיעה עוד שיטה זו על הגוף ועל הרוח שלנו?

clock-icon 4 דקות קריאה
בחורה מבצעת תרגיל מיוחד כחלק מאימון פילאטיס

פילאטיס היא שיטת אימון מודרנית, שפותחה בגרמניה על ידי אדם בשם זה. היא מבוססת על כמה עקרונות מובילים אך בעיקר על התובנה שיש חשיבות רבה לקשר בין הרוח, הנפש והגוף עצמו, ולכן יש לקדם את כל הגוף כמכלול.

אפשר להשתמש בשיטת פילאטיס לצורך חיטוב הגוף למשל, אבל זה בהחלט מגמד את יתרונות השיטה. תרגילי פילאטיס משפרים יציבה, מעלים את גמישות הגוף, משפרים ריכוז, ואפילו משפרים את טווח התנועה של המפרקים השונים.

פילאטיס אפשר לתרגל בכל מיני צורות. יש תרגילים שנעשים על מזרן פשוט ויש תרגילים שנעשים עם מכשירים שונים או במה שנקרא "מכונת פילאטיס" או "ריפורמר". פילאטיס מכשירים הוא כינוי שהשתרש לשימוש במכונות אלה, למרות שהמכשירים יכולים כאמור להיות פשוטים הרבה יותר (גם מזרון הוא "מכשיר").

ההשפעה של פילאטיס על הגוף ניכרת כבר מהתחלה

בזכות עקרונות כמו נשימה נכונה, שימת דגש על יציבה וריכוז, ובזכות הפשטות של התרגילים הבסיסיים של שיטה זו, ההשפעה שלה על המתרגלים אותה ניכרת כבר בשלבים הראשונים. הגוף מקבל יציבה טובה יותר והמתרגלים מדווחים על שיפור מעשי בגמישות ותנועה.

פילאטיס מעניק כוח בלי לבנות שרירים מותפחים

הרעיון בפילאטיס הוא שרירים ארוכים שיכולים לתמוך בתנועה חלקה ויפה ולשפר את התנועתיות של הגוף. לכן היא פחות מתאימה למי שרוצה לעשות "בודי בילדינג" כמו שעושים לעיתים בחדרי כושר מסויימים.

 

זוג מבוגר עושה תרגילי פילאטיס במכון כושר

רוצים להראות ולהרגיש בריאים וצעירים יותר? היכנסו עכשיו לרשימה, בחרו סטודיו פילאטיס מומלץ וצרו קשר

 

פילאטיס משפר את גמישות הגוף

במכוני פילאטיס עובדים על שרירים ארוכים יותר, ומותחים אותם, כדי לאפשר תנועות ארוכות וטווח תנועה גדול. רוב המתרגלים מגיעים לשיעורים עם מחשבה שמדובר בסוג של יוגה, שבה מקפלים את הגוף ובכך מגדילים גמישות, אבל לא: התרגילים בשיטה זו נועדים להעניק לגוף מספיק גמישות לביצוע המטלות היום-יומיות שלו, ולא יותר.

שרירי הליבה מתפתחים

השיטה כולה מבוססת על עבודה על שרירי ליבה או חלקי ליבה של הגוף: בטן, גב תחתון, רצפת האגן וכו'. מסיבה זו, השרירים באזורים האלה כן נוטים להתפתח יותר משרירים אחרים. עם זאת, היות והמתרגלים שואפים לתרגל את כל הגוף בעת ובעונה אחת, עדיין נוצר מראה מאוזן של הגוף תוך הענקת מראה יפה לשרירים שכולנו אוהבים לפתח.

הגוף מרגיש רגוע יותר

היות וחלקי ושרירי הליבה של הגוף תומכים בו בצורה יעילה וטובה יותר, כל השרירים האחרים יכולים לנוח ולהירגע; ממש כך. חגורת הכתפיים והצוואר רגועים יותר ונינוחים, כפות הרגליים והברכיים יכולות לנוח ואינן כואבות וכו'.

הגוף הופך זקוף יותר

כל הרעיון של פילאטיס הוא לנוע בהרמוניה: שרירים שנעים אלה עם אלה תוך תמיכה זה בזה ובתנועה חלקה ויפה. תרגילי הליבה יוצרים מרכז גוף תומך, כמו שכבר הבנו. דגש בתרגול על יציבה נכונה מכריח את המתרגל לשמור על גוף זקוף.

כל אלה, עם תחושת רגיעה בגוף, פירושם רגיעה כללית, מצב רוח טוב יותר, ואז הזדקפות טבעית של האדם. תרגילי הפילאטיס ודרך החיים הזו משפרים את המראה הכללי של הגוף ואת היציבה ומצמצמים מאוד מקרים של כאבי גב תחתון ובעיות שלד שונות.

פילאטיס מביא לירידה במשקל

בתור שיטת תרגול גוף מלא, פילאטיס יכולה בהחלט להביא לירידה במשקל. עצם הוצאת האנרגיה תוך ביצוע התרגילים השונים כבר מביא לירידה במשקל (אבל לבניית מאסת שריר). בשילוב עם פעילות אירובית פילאטיס הופכת שיטה לבניית מאסת שריר נכונה, כאמור, תוך ירידה כללית במשקל.

פילאטיס משפר ריכוז

תרגילי הפילאטיס מבוססים על עקרונות ברורים, שיש ללמוד ולהתמיד בהם. כדי ללמוד אותם ולהתמיד בביצוע שלהם בצורה נכונה, יש להתרכז. הריכוז הזה הוא למעשה חלק מהעקרונות של השיטה ומי שמתרגלים אותה משפרים גם כך את יכולת הריכוז שלהם. ההשפעה על הגוף אולי לא נראית ישירה, אבל היא בהחלט ניכרת.
ריכוז טוב יותר משפר את הזיכרון ומעלה את מצב הרוח, ואז שוב, רואים גוף זקוף יותר, שנע בצורה טובה ונעימה יותר.