העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

אמנת השרות של סוכני ביטוח

האם ידעתם שקיים דבר שנקרא "אמנת השרות ללקוח" שסוכני ביטוח חייבים להציג בפני הלקוחות שלהם?

clock-icon 1 דקות קריאה

האם ידעתם שקיים דבר שנקרא "אמנת השרות ללקוח" שסוכני ביטוח חייבים להציג בפני הלקוחות שלהם? מה אומרת אמנת השרות של סוכני ביטוח?

תפקידו של סוכן ביטוח לא מסתיים ביום בו קניתם דרכו פוליסה כלשהי של חברת ביטוח. למעשה, בנקודה זו, תפקידו רק מתחיל.

סוכני ביטוח אמורים לייצג את לקוחותיהם בצורה אמינה וטובה בפני חברות הביטוח. הממונה על שוק ההון והביטוח קבע, שעל יועצים פנסיוניים וסוכני ביטוח ללוות את הלקוחות שלהם ממועד ההתקשרות עם חברת הביטוח ועד ליישוב תביעתם. תביעה בהקשר זה לא חייבת להיות תביעה בבית משפט, אלא למעשה דרישה מהגוף המוסדי - קרן פנסיה או חברת ביטוח לקיים את הפוליסה שמכר. לדוגמא, לשחרר עבורכם כספים שנצברו בקרן פנסיה, קופת גמל או בתוכנית ביטוח כלשהי.

החל בשנת 2014, סוכני ביטוח חייבים לקבוע אמנת שרות שתכלול לפחות פרוט של זכויות הלקוחות שלהם והתיחסות לסעיפים שונים, כפי שדורש הממונה על הביטוח. את אמנת השרות ללקוחות, חייבים סוכני הביטוח לפרסם באתר האינטרנט שלהם (אם יש לסוכן הביטוח אתר) ולכל הפחות במשרד שלהם, בצורה שתהיה נגישה ללקוחות.

מה כלול במסגרת אמנת השרות של סוכני ביטוח?

ראשית, על סוכן ביטוח לכבד את הפרטיות של הלקוחות שלו ולשמור עליה. שנית, הוא חייב להודיע להם כיצד הם יכולים לשמור איתו על קשר ולהשיג אותו לשם קבלת שירות. בנוסף, הוא חייב לדאוג לתת להם שרות טוב והולם.

חשוב מאוד לדעת, שסוכני ביטוח חייבים לתת מענה לפניית הלקוחות שלהם תוך זמן סביר והם גם חייבים להפגש עם הלקוח, במידה והוא מבקש זאת תוך זמן סביר.

היות וסוכני ביטוח הם למעשה שלוחי הלקוחות שלהם, הם חייבים לדאוג לכך שכל פניה תועבר במהירות האפשרית לחברת הביטוח ובמידה והתקבלה תשובה מסוג כלשהו, הם חייבים להעביר אותה בהקדם ללקוח. אסור לסוכני הביטוח להשהות למשל תשובה של לקוח שמעוניין למשוך כספים או להשות את הבקשה לכך, אלא להפך: על סוכן הביטוח לעשות את כל המאמצים לסייע ללקוח לקבל את מבוקשו במהירות.

מה קורה אם פעם הייתם לקוחות של סוכן ביטוח מסוים, והיום אתם לקוחות של סוכן ביטוח אחר?

אמנת השרות של סוכני הביטוח קובעת שכל מסמך או פניה של לקוח גם לקוח לשעבר חייבת להיות מטופלת במהירות וביעילות. בעניין רלוונטי לתקופה בה הייתם לקוחות, סוכן הביטוח צריך להתיחס אליכם כאילו אתם לקוחות קיימים שלו.

מה הכוונה ב"פרק זמן סביר"?

הממונה על הביטוח קבע מהו זמן סביר לטיפול סוכן הביטוח בפניות שונות:

  • מענה ראשוני - תוך שני ימי עסקים
  • קיום פגישה - תוך שבעה ימי עסקים מקבלת פניית לקוח
  • מסירת מסמכים - תוך שבעה ימי עסקים

בנוסף על כל אלה, סוכן הביטוח חייב להיות מעודכן בשינויים שונים בתחום בו הוא עוסק, הסוכן חייב להתעדכן מדי פעם בחידושים בתחום הביטוח וכמובן בפוליסות המוצעות על ידי חברות הביטוח.