איך תדעו אם הבית שלכם צריך חיווט מחדש?

גם אם אתם לא חשמלאים מוסמכים, ישנם כמה סימנים הנראים לעין המעידים על כך שמערכת החשמל ישנה.

הסימן הראשון הוא צבע חוטי החשמל ואופי הבידוד שלהם. חוטים ישנים יהיו בצבעי שחור ואדום, ולעיתים יהיו מבודדים בגומי שחור או בד ארוג. החיווט המודרני הוא כחול, חום, וצהוב מפוספס בירוק. חוטים אחרים דורשים בדיקת חשמלאי מומחה. אך זה לא אומר שהם לא טובים, אלא שרצוי שחשמלאי יוודא שהם לא ישנים מדי.

בעיות של חיווט ישן עלולות להתגלות כקצרים, שיגרמו לפקק לקפוץ. תיקון הפקק על ידי החלפת חוט בחוט עבה יותר או החלפתו לא יפתרו שום דבר ולהפך – אי-תיקון או החלפת החוט הבעייתי עלול לגרום לשריפה של כל לוח החשמל.

מה חשמלאי מוסמך בודק בהגעה ללקוח?

  • לוח חשמל
    החשמלאי יבדוק שלוח החשמל אצלכם הוא מודרני. לוח שמבוסס על פקקים "קופצים" ולא נתיכים ישנים. חייב שיהיה בו מפסק פחת (ויש לבדוק את תקינותו על ידי לחיצה על לחיץ הבדיקה).
  • קורוזיה
    החשמלאי יבדוק שאין קורוזיה בחוטים או מגעים שמגיעים לנורות או שקעים.
  • שקעים
    החשמלאי יוודא שכל השקעים בבית מוארקים ומתאימים לתקן ישראלי.
  • חום
    בהדמיה תרמית, החשמלאי יוודא שלוח החשמל לא מתחמם, ששקעים ומתגים לא מתחממים ושהם תקינים.
  • עומס חשמלי
    החשמלאי יוודא שהפקקים ויתר האביזרים מתאימים לעומסי החשמל המודרניים ולצריכת חשמל בבית מודרני.

 

חשמלאי מסדר את החיווט בבית ושם חוטים חדשים

צריכים בדיקת חיווט בבית? בחרו חשמלאי מומלץ והתקשרו עוד היום

 

למה צריך לצפות כאשר החשמלאי פוסק שהחיווט בבית ישן?

ראשית, אם זה עדיין לא ברור, על החשמלאי שמבצע את הבדיקה והביקורת להיות חשמלאי בודק או חשמלאי מוסמך בהתאם להוראות החוק, וכך גם החשמלאי שיבצע את עבודות התיקון. בישראל אין חובה לרשום עבודות מסוג זה ברשויות, אבל רצוי שתתעדו את העבודה שבוצעה ועל מבצע העבודה להנפיק לכם תעוד שלה ואחריות, כמובן.

מבחינת עבודה, חיווט מחדש הוא עניין לא פשוט. על החשמלאי לאתר את כל הקווים שעוברים בקירות ומתחת לרצפה (במידה וקיימים כאלו), הוא חייב למשוך החוצה את החוטים הקיימים, ועליו להשחיל חוטים חדשים ולהעביר אותם בצמתים ובקופסאות הביקורת המתאימות.

לעיתים, אם רוצים לנצל את ההזדמנות ולהוסיף או להזיז (לבטל) נקודות חשמל, החשמלאי צריך לחצוב בקירות, להעביר צנרת חשמל ובה חוטים ואז לסגור את הקירות, לטייח ולצבוע. במקרים מסוימים ניתן לחסוך חלק מהפעולות האלה, אם משתמשים בקירות או מחיצות גבס.

מתי כדאי לבצע חיווט מחדש?

כשאתם לא נמצאים בדירה.

הזמינו את החשמלאי לפני שאתם נכנסים לבית שקניתם או כשאתם מחליטים לצאת לחופשה. ממילא לא תוכלו לגור בבית (לא יהיה לכם חשמל סדיר), ואין שום אפשרות שרהיטי הבית יישאר במקומם.

מבחינת העונה, רצוי לבצע את כל העבודות בעונות המעבר או בקיץ.